Project P moet blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Project P moet blijven.

Belachelijk!!
Gast

#126 Scholen zonder medewerking zijn een slecht voorbeeld

2014-05-21 12:10

Je zou als school zijnde blij moeten zijn dat zoiets als pesten opgelost kan worden aangezien het meeste "buiten de leraren om" gebeurd! Het komt op de media beter over als je wel toestemming verleent en laat zien dat je NIET achter het pesten staat als school. Door als school hier geen toestemming aan te verlenen zegt in mijn ogen genoeg over de des betreffende school! Erg jammet dit! En tenslotte moet patrick ook nog naar een andere school: Belachelijk!!
In mijn ogen een slechte zet voor de school. De kinderen die gepest worden moeten geholpen worden en niet gestrafd omdat ze zo sterk zijn om er iets aan te doen! Hier is onwijs veel lef voor nodig! Respect voor de kinderen die aan het programma mee durven te doen! Een mooie les voor de rest van de wereld! Je kunt dit als ouder niet altijd Zien hoe gemeen kinderen kunnen zijn onder elkaar! Als ouder vergeef je het jezelf nooit als je hier niets aan hebt kunnen doen. Doen dus! Project p moet blijven!!

Gast

#127

2014-05-21 13:00

Project p moet blijven!! Ik walg ervan als ik hoor hoe mensen gepest worden!! Als mensen/kinderen zo groot durven zijn om te pesten moeten ze ook zo groot zijn om hun gezichtje te tonen op de tv of waar dan ook!!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-05-21 13:02



Gast

#129

2014-05-21 13:12

Super goed programma
een volwassene die vreselijk gepest is als kind

#130

2014-05-21 13:29

En weer winnen de pesters,dat was in mijn kindertijd ook al zo (leraren deden net zo hard mee). Scholen met hun zgn. pestbeleid, nou word wakker. Ze helpen dus niet schoolbesturen. In dit programma word de pesters eindelijk eens met de neus op de feiten gedrukt. Probleem is alleen dat schoolbesturen niet willen toegeven dat hun eigen beleid faalt. Scholen help de gepesten en denk eens wat minder aan jullie eigen imago. Gepesten krijgen hierdoor namelijk levenslang,terwijl de treiteraars in hun vuistje lachen.

Gast

#131

2014-05-21 13:34

Het is zo nodig!!!!!!!!!!!

Gast

#132

2014-05-21 13:54

ik vind het een goed idee. De scholen moeten het maar accepteren. Want als ze dit niet wilde hadden ze er zelf iets aan moeten doen. Het is gewoon ook hun eigen schuld.

Gast

#133 Re: Nathalie

2014-05-21 13:55

#127: -

Daar heeft u helemaal gelijk in


Gast

#134

2014-05-21 14:04

ze moesten zich rot schamen zo stop het pesten nooit

Gast

#135

2014-05-21 14:17

schandalig dat de verkeerde worden beschermd!!!

Gast

#136

2014-05-21 15:14

Ieder kind moet zich veilig kunnen voelen op school !!! Ik weet hie het voelt en het is heel erg eenzaam en je voelt je zo machteloos. Dit programma moet blijven!! Pesters moeten soms een spiegel voor krijgen willen ze inzien dat ze verkeerd bezig zijn. Iedere pester die gestopt kan worden is er weer 1.

Gast

#137

2014-05-21 15:21

Mooi programma, pakt eindelijk het pestgedrag echt aan en laat iedereen in zijn waarde ,maar de pestkoppen worden wel geconfronteerd met hun gedrag.Door samenwerking ontstaat dan ook eindelijk een oplossing.

Gast

#138

2014-05-21 15:30

Pesten is ziek!!!!

Gast

#139

2014-05-21 15:42

jammer dat ook de ouders van de pesters niet wilden meewerken. Uiteindelijk zal ook hun eigen kind er veel aan hebben om de wereld een beetje beter te maken. Uiteindelijk groeit ook het ego en zelfvertrouwen van de pesters omdat die ook onzeker zijn

Gast

#140

2014-05-21 15:50

Natuurlijk moet project P blijven. Pesten moet openbaar gemaakt worden. Het is veel erger dan we denken. Je helpt er iemand mee om het ergens te verstoppen! Dus gewoon doorgaan!

Gast

#141

2014-05-21 16:25

Niet alleen een stem voor Patrick, maar ook voor alle gepeste mensen!!!


Gast

#142

2014-05-21 16:35

Voor verborgen camera acties is de eis volgens de Nederlandse wet dat er een maatschappelijke relevantie moet zijn. Ik denk wel dat De Mol en zijn team een lans breken voor een maatschappelijk probleem en vind ze gezien de vertoonde opname inhoudelijk goed bezig.

Gast

#143

2014-05-21 16:45

Ik ben ook gepest en ik vind het een topactie, niks geen privacy, het zijn gekken die dondersgoed weten wat ze doen, met naam en toenaam en volledig op tv met gezichtsherkenning e.d. Als ze later een probleem krijgen met toekomstig werk, dan is dat de consequentie van asiociaal gedrag in hun jeugd. De slachtoffers hebben er in hun latere leven nog dragelijks last van, dus met naam en toenaam op tv, scholen die niet mee willen werken goed zwart maken straffen die hap

Gast

#144

2014-05-21 16:58

ik ben zelf op school veel gepest dus ik weet hoe het voelt je krijgt een minderwaardigheidscomplex het beheerst je hele leven het blijft pijn doen ik ben er gelukkig heel sterk uitgekomen maar het heeft wel vele jaren geduurd ik ben nu inmiddels 62 jaar en gelukkig word ik nu wel gewaardeerd om de persoon wie ik ben

Gast

#145

2014-05-21 17:05

Ik heb ondertekend omdat ik vroeger ook gepest ben en ik heb er heel lang last van gehad. Ik blij dat er nu op deze manier aandacht aan besteed wordt. Het laat zien wat er gebeurd als er geen volwassene in de buurt is, bij degene die gepest wordt. Want dat is vaak het venijnige ervan.


Gast

#146

2014-05-21 17:06

Waarom gaat zo'n lyceum niet in op het aanbod om
het pesten desnoods helemaal buiten de camera's aan te pakken ?
Je bent dan of ook een pester, of hebt zoveel boter op je hoofd !!!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-05-21 17:09



Gast

#148

2014-05-21 17:40

Ik vindt het belachelijk dat het niet meer op tv mag.De pesters worden dus beloont vond ik.
Het was/is een heel goed programma, hopelijk komt het terug.

Gast

#149

2014-05-21 18:21

voor ieder die ooit in hun jeugd gepest is of nog word die weet wat het met iemand doet ik zelf ben van mijn vierde tot mijn zestiende gepest alleen omdat ik rood haar had
Aeona

#150 Pesten is een vorm van geestelijke (en soms lichamelijke) mishandeling en moet stoppen!

2014-05-21 19:15

Ik ben vanaf groep 3-4 van de basisschool tot aan mijn laatste jaar op de middelbare school gepest, omdat ik op kwam voor mijn beste vriendinnetje die werd gepest. Gesprekken met de school, met de ouders van de pesters, mochten voor mij helaas (ook) niet baten. Ik kon het zelf oplossen en ben daardoor nu kei hard voor mezelf en ontzettend voorzichtig in het kiezen van mijn vrienden. Zelfs tot op de dag van vandaag merk ik de gevolgen van die jaren van ellende nog. Ik heb goede vrienden nu, studeer om straks te werken in de zorg, omdat ik weet hoe het is als andere mensen om je heen je niet respecteren en helpen waar je dat hard nodig hebt. Ik vind een project als Project P een geweldig initiatief! Natuurlijk kun je zeggen dat het filmen van de pesters in het geheim moreel gezien niet goed is, maar het drukt hen en heel Nederland eindelijk eens een keer met de neus op de gruwelijke feiten! Ik ben niet voor het zwart maken van de pesters, maar wel voor het duidelijk maken dat wat zij doen, niet goed en normaal is.. Ik steun deze petitie voor de volle 200%!!!!