Speeltuin is geen bouwgrond Meise

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Speeltuin is geen bouwgrond Meise.


Gast

#26

2014-05-11 20:30

Le souvenir d'un être humain vaut beaucoup plus que des briques !!!

Gast

#27

2014-05-11 20:32

Il faut laisser ce souvenir !!!

Gast

#28

2014-05-11 21:25

15 jaar geleden heeft de gemeente nooit beantwoord op mijn aanvraag nadat ik 2 banden van mijn wagen kapot gereden heb in een gat juist de gemeente.
"Niemand was verantwoordelijk" voor dat gat door de gemeente gemaakt om werken te doen aan gas of elektriciteit.
Ik heb het nog op mijn maag....van de politicus...

Gast

#29

2014-05-13 11:51

Als opa steun ik volmondig de actie voor het behoud van wijkspeelpleinen in de gemeente van mijn kleinkinderen. Kinderen moeten zowel binnen als buiten kunnen spelen, samen met andere kinderen en doe-zaken kunnen doen ipv voor tv te hangen of achter de pc. Een buurt hangt samen met mensen van alle leeftijden van klein tot groot, zonder onderscheid, en daarvoor heb je ook ruimte nodig.
Ook in mijn dorp hebben sommige politici het idee gehad om een 'terrain vague" dat door de chiro als speelterrein gebruikt werd om te vormen tot een bouwproject. Na protest (van jeugd en bewoners samen) heeft men ingezien dat kinderen van alle leeftijden (al dan niet georganiseerd) ook ruimte nodig hebben, zonder dat het financiële winst oplevert. De échte winst bestaat uit het feit dat de jeugd nog op een gezonde manier kan spelen en de chiro kan er nu toch nog altijd pleinspelen organiseren....en de gemeente hoeft er geen GAS-boetes uit te delen.

Gast

#30 Re:

2014-05-13 13:37

#22: -  

 Geachte,

Bedankt voor uw handtekening. U kan onze actie steunen door vanavond, 13/5 om 19u30 naar het nieuwe gemeentehuis in Wolvertem te komen. Wij hebben spreekrecht verkregen voor de gemeenteraad. U hoeft niets te doen, enkel uw aanwezigheid kan reeds het verschil maken.

Laat ons allen een steentje bijdragen tot het behoud van onze speelpleinen en zo Meise tot een kindvriendelijke en leefbare gemeente behouden.

 

 

 


Gast

#31

2014-05-15 13:09

Het is niet de eerste gemeente die zich op een goedkope manier grond toeëigend om er dan achteraf grof geld voor terug te vragen. We moesten het als gewone burger eens proberen....
Landbouw grond kopen en er dan "zogezegd sociale woningen op plaatsen" en ze toch verkopen rond 2004-2005 voor 300.000 tot 350.000 euro... dit zijn geen sociale woningen volgens mij... Dit gaat over Asse-Mollem. In Lokeren een ander verhaal. Een man wil van een vriend een stuk grond kopen om er, mits de nodige vergunningen, zijn schrijnwerkerij op te bouwen. Volgens de gemeente kon het niet, want er zou een kanaal komen op die plaats. Een jaar of 2 later, maakt de gemeente van deze grond (voordien landbouwgrond) er een industriezone van, waarin bedrijven aan woekerprijzen verhuurd en verkocht worden... Dit was in Lokeren. Als je een huis koopt/verkoopt, staat er in de akte steeds dat de gemeente het voorkooprecht heeft. Help, waarvoor is dit nodig. Je doet alle moeite om iets te vinden en als puntje bij paaltje komt, zou de gemeente plots jouw droomballon komen stukprikken...

Gast

#32

2014-05-17 19:04

Voor Alicia ,mogen we haar nooit vergeten.Lachen leven praten denken en in het leven geloven

Gast

#33

2014-05-20 20:52

Speeltuin is belangrijk voor ons kinderen!

Gast

#34

2014-05-22 11:35

...het moet gedaan zijn met het kind met het badwater weg te gooien!!!
meisenaar

#35 Re:

2014-05-23 20:57

#14: -

De meesten weten niet hoe de vork in de steel zit. Bovendien vind ik het opgepast dat politica die zich inzetten voor alle bewoners  van deze gemeente op deze manier in een negatief daglicht worden gesteld, met de bedoeling schade te berokkenen. Op mijn stem mag deze dame alleszins rekenen , zolang ze opkomt.

Buurtcomité ter behoud van de speeltuinen

#36 Re: Re:

2014-05-26 13:30

#35: meisenaar - Re:

Geachte meisenaar,

vanuit het buurtcomité ter behoud van de speeltuintjes is het nooit de bedoeling geweest enig politiek standpunt in te nemen. Wij hebben dit initiatief genomen om een eerdere beslissing (of voorstel, hoe u het ook wil noemen) tot verkoop van deze speeltuinen als bouwgrond tegen te houden. In geen enkele van onze communicatie werd ooit een persoon of een politieke partij vermeld.

Wat we daarentegen wel opmerken, is dat sommige politieke partijen in hun verkiezingspamfletten vermelden dat de verkoop niet zou doorgaan, terwijl er hieromtrent op dit moment nog geen officiële beslissing werd genomen. Wij betreuren ten zeerste alle vormen van foute communicatie, en dit in beide richtingen.

Met vriendelijke groeten,

het buurtcomité