Steun een groen Park Spoor Oost

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Steun een groen Park Spoor Oost.


Gast

#1

2014-03-04 21:09

ik teken de petitie omdat ik burgerparticipatie belangrijk vindt.

Gast

#2

2014-03-04 22:24

Laat wat groen over,wal leefbaarheid voor onze kinderen,!Er is al heel weinig groen over.En laat inspraak van de inwoners en burgers van Park Spoor Oost.Respect voor de inwoners.Dank u
Dominique

#3 Open ruimte in de stad

2014-03-04 23:58

Ik teken deze petitie, omdat ik heb gezien dat een goed ontwerp in de juiste context een buurt laat samenleven. Het goede voorbeeld is Park Spoor Noord... iedereen uit de buurt en omstreken trekt bij mooi weer naar daar. Wie zin heeft in een terrasje kan er iets gaan drinken, wie liever in het gras ligt neemt een picknickmand mee en wie zich wil uitleven kan naar de speeltuin of zich laten gaan in de waterpartij. Het is er soms zelfs "overbevolkt" en net daarom is er nood aan andere open ruimtes. De stad heeft geen toekomst zonder open ruimte en zolang enkele kilometers verder grote oppervlaktes bouwgrond gebruikt worden voor de tuin, oprit en woning van één enkel gezin, kan het zeker niet dat men het potentieel van de zeldzame grond in de stad niet ten volle benut.

Gast

#4

2014-03-05 02:57

Park Spoor Noord is een goed voorbeeld van de noodzakelijkheid van open groene ruimtes voor stadsbewoners. Lucht en ruimte zullen het samenleven van vele verschillende culturen , vergemakkelijken en samen brengen.

Gast

#5

2014-03-05 05:34

Maak van de stad niet één grote sorteerstraat, maar geef ze ook groen - met enkel beton hou je de tweeverdieners niet geïnteresseerd.
gast 4

#6 park spoor oost

2014-03-05 10:09

Heel het project Park spoor Oost staat in de stijgers van de stad onder de benaming "PARK-ING Spoor Oost". Het is belangrijk dat de inwoners van Borgerhout dit weten. Dit betekent ook dat het de bedoeling is in de toekomst 4.200 parkeerplaatsen op deze site te vestigen voor het sportpaleis. Dit is nodig omdat andere parkings verdwijnen en of dienen als breekwerven voor de aanleg van het BAM tracé. Dit betekent dat 150 dagen per jaar de site Park-ing Spoor Oost hiervoor zal dienen.
Het aanvaarden van BAM tracé en het aanleggen van het op- en afrittencomplex, Hollandse Knoop thv dit park zal dienen om deze nieuwe parking te bereiken. Daarbij komt nog dat de singel daar dubbel zo breed wordt en dat bijgevolg een deel van het park hiervoor zal opgeofferd worden. De Sinksenfoor is klein bier in vergelijking met de andere plannen van de STAD, waar trouwens NIET over gesproken wordt. Ik vind dat de aktie groepen dit MOETEN WETEN.
DAAROM als je een echt park wil op spoor oost kan je alleen maar vechten tegen het BAM tracé, want dat verpest onze toekomst en die van onze kinderen en maakt een echt park onmogelijk.
Dominique

#7 Re: park spoor oost

2014-03-05 11:50

#6: gast 4 - park spoor oost

Absoluut, met potentieel bedoel ik uiteraard geen parkeerplaatsen :) En aangezien bepaalde projecten niet uitgevoerd mogen worden indien de luchtkwaliteit ondermaats is, kunnen we maar beter het BAM tracé en de huidige beslissing van de Vlaamse regering aanvechten.


Gast

#8

2014-03-05 14:50

Hoe meer groen hoe beter!!!

Gast

#9

2014-03-05 17:32

Goed initiatief.

Gast

#10

2014-03-06 07:47

Als buurtbewoner die met volle overtuiging 15 jaar geleden hier een huis gekocht heeft voel ik mij in de steek gelaten door mijn stad. Dezelfde stad die toen de stadsvlucht wou tegengaan en vooruitgang op gebied van leefbaarheid, veiligheid en levenskwaliteit beloofde, lijkt dit nu om te willen draaien! De gezinnen die hier nu op hun vraag wonen hebben nood aan GROEN, RUIMTE en een BETERE LUCHTKWALITEIT! Of is het stiekem nu de agenda om de stadsvlucht weer op gang (als ons leven ons lief is zullen we bij uitvoering van Bam en kmo/parking niet veel keuze hebben)te brengen en van onze thuis een parking te maken voor alle niet-Antwerpenaren die naar het sportpaleis willen komen??? Bestuur; neem aub uw verantwoordelijkheid en stop het wegjagen/vergiftigen van uw bewoners/kiezers!

Gast

#11

2014-03-06 08:37

Er moet een oplossing komen voor de Sinksenfoor maar de 'deal' overkapte ring en dan een Sinksenfoor lijkt mij wel correct. Ook opletten dat men die Sinksenfoor niet gaat boven op het spoorwegtalud plaatsen maar dat men de hele zaak minstens afgraaft tot het normale grondniveau.

Gast

#12

2014-03-06 09:28

Groene recreatieve ruimtis hoogste prioriteit in Antwerpen

Gast

#13

2014-03-06 11:07

extra groen zou niet aangenaam zijn, het is gewoon noodzakelijk in een dicht gebouwd stadscentrum. dit is een buitenkans voor het bestuur om hier iets aan te veranderen en kenbaar te maken dat ze resoluut voor een aangename leefbare stad willen gaan

Gast

#14

2014-03-08 22:08

Eerste voorwaarde voor een groen park spoor oost is dat we het bamtrace tegenhouden. Wat is de zin van een groen park als je wandelt, speelt of zit in het ongezonde fijn stof? Een groen park spoor oost mag niet vervallen in een veredelde berm naast een ring met 18 baanvakken.

Gast

#15

2014-03-11 06:35

Meer groen in de stad is een noodzaak!

Gast

#16

2014-03-16 20:37

groen moet !!!

Gast

#17

2014-03-16 21:02

Ondertekenen...héél véél ondertekenen!!

Gast

#18

2014-03-17 10:13

Als gezin met een baby van 1 jaar en een tweede kindje op komst, twijfelen we of we in de stad zullen blijven wonen of naar de rand zullen trekken. We snakken immers naar wat GROEN ! Een Park Spoor Oost zou ons zeker over de streep trekken om hier in 't stad te blijven...

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-03-17 14:02



Gast

#20

2014-03-17 14:36

Industrialisering en vermarkting van de openbare ruimte heeft z'n limieten bereikt. Tijd om aan de mensen en hun gezondheid te denken. Hopelijk slagen we erin.
indignado

#21 Bam Tracé

2014-03-17 15:18

ze willen van Borgerhout en 2060 de vuilnisbelt van Antwerpen maken ..Als die een parking willen dat ze het maar ondergronds doen !

Gast

#22

2014-03-17 16:33

Groen is een recht voor iedereen.
Iedereen heeft het recht om te ademen. Ademen is Groen.
Iedereen heeft het recht om te leven. Leven is Groen
Groen is een recht voor iedereen.

Gast

#23

2014-03-17 17:00

Blijven ijveren voor een park!

Gast

#24

2014-03-17 17:28

Geweldig initiatief!!

Gast

#25

2014-03-17 18:00

Op 100 meter van de voordeur. Zou ik graag dit lelijke terrein zien transformeren
In een groene oase, die elke borgerhoutenaar verdient! In het dichtstbevolkte gebied van Vlaanderen is dit echt nodig. Park spoor noord is ook al te klein aan het worden. Campussen , woontorens etc,... zorgen ervoor dat deze plek ook al te crap en te druk wordt. En daarom is park spoor oost de ideale aanvulling. Luister naar het volk, en geef hen wat het toe behoort!