Het zwembad van Essen moet blijven !!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Het zwembad van Essen moet blijven !!!.


Gast

#51

2014-03-11 16:32

Ik vind dat een zwembad in Essen met 18000 inwoners een must is. Dit Schepencollege doet zeer weinig voor de kinderen van deze gemeente.
Ik had liever gehad dat de oppositie partijen de boer op zouden gaan om deze petitie persoonlijk te laten tekenen door de burgers, maar zoals men intussen weet, onze politiekers komen niet graag meer buiten en willen alles doen via de computer.

Gast

#52

2014-03-12 08:53

Ik snap het niet waarom het is ik ga er al jaren zwemmen en kost het de gemeente dan zo veel
Anoniem

#53 Zwembad

2014-03-12 12:29

Het zwembad is verouderd en is niet meer conform met de wet, is zelfs een gevaar door het betonrot in de kuip. Hiervoor moeten er aanzienlijke werken gebeuren die de mensen van Essen veel geld zullen kosten. Als jullie allemaal het zwembad willen behouden en meer belastingen willen betalen? Go for it zou ik zeggen.

Voor de scholen zijn er voldoende oplossingen.

Voor al die individuele zwemmers,ik zou zeggen kom allemaal eens elke week zwemmen in plaats van eens ene keer om het jaar...
Anoniem

#54 Re:

2014-03-12 12:30

#51: -

Ga je eens eerst deftig informeren vooraleer je hier onzin komt uitkraamen.


Gast

#55 Re: Zwembad

2014-03-12 19:49

#53: Anoniem - Zwembad

Wat een asociale reactie !

De nieuwe sporthal heeft mij ook veel geld gekost, en de bouw van een nieuwe turnzaal zal mij ook veel geld kosten, terwijl ik hier geen enkel gebruik van maak / zal maken .. moeten ze die dan ook maar betalen door inkom te gaan aanrekenen aan diegenen die er wel gebruik van maken ?
En meer belastingen betalen zullen we zoiezo al doen aangezien die stijgen van 7 naar 7,5%


Gast

#56

2014-03-13 08:27

We hebben in Wuustwezel zelf geen zwembad en moeten sowieso naar elders uitwijken. Als je er dan al eentje hebt is 't de moeite om eraan vast te houden om binnenkort niet louter afgelegen zwempaleizen over te houden.

Gast

#57

2014-03-13 20:09

Dit zwembad openhouden door het te renoveren is een heel goede beslissing voor de mensen van Essen en omgeving.Wanneer het gesloten wordt zal in de toekomst blijken dat men beter had moeten nadenken.Een goed zwembad levert voor veel mensen een nog betere gezondheid op.Veel succes.Tot ziens.

Ouder van een kind dat wel gaat zwemmen

#58 Prioriteiten

2014-03-23 08:02

Ik denk dat iedereen wel weet dat een gemeentelijk zwembad niet echt rendabel is en dat moet ook niet. Zo denk ik evenmin dat de nieuwe sporthal, de athletiekpiste, het fietspad naar Nieuwmoer en de heraanleg van de Moerkantse Baan rendabel zijn. De vraag is dus waar in onze gemeente de prioriteiten liggen. Ieder voorbeeld dat ik heb opgenoemd komt ten goede aan een beperkte doelgroep binnen onze gemeente en kost nochthans bijzonder veel geld afkomstig van de totaliteit van de belastingbetalers. Ondanks het feit dat iedereen er belang bij heeft dat zijn of haar kinderen leren zwemmen (eventueel via school), zijn het de lokale politici, die voor ons (zonder inspraak) besluiten dat het zwembad geen prioriteit is, hoewel dit evengoed een kwestie is van veiligheid. Ieder kind zou moeten kunnen zwemmen. DE EERSTE PRIORITEIT VAN EEN LOKAAL BESTUUR ZOU MOETEN ZIJN : HET UITGEBREID ONDERZOEKEN WAT DE MENSEN DIE ZIJ VERTEGENWOORDIGEN ECHT VAN BELANG VINDEN. Waar is de rondvraag van het gemeentebestuur over de toekomst van ons zwembad ?

Gast

#59 Re: Zwembad

2014-03-23 22:39

#53: Anoniem - Zwembad

Vooraleer je nonsens uitkraamt over de mogelijkheden die scholen hebben, zou het beter zijn jezelf eerst grondig te informeren, hoeveel tijd er in het leerplan van een school zit om te gaan zwemmen. Misschien kan je zelf eens gaan zwemmen, of ben jij één van die personen die wel zijn persoonlijke doelen heeft verwezenlijkt (zoals een sporthal)


Gast

#60

2014-03-28 13:14

... dicht bij de mensen...??!!
Wij hebben in Essen een zwembad heel hard nodig!Een zwembad voor jong en oud, voor arm en rijk, beweging voor iedereen, kinderen die leren zwemmen, ..... Jammer dat "het beleid" in het verleden niet verder heeft gekeken dan zijn neus lang is... Maar dat kan niet tot gevolg hebben dat het zwembad nu moet verdwijnen! Zoek een oplossing! waar een wil is, is een weg.

Gast

#61

2014-04-18 09:38

Liever 1 zwembad en 1 sporthal dan 2 sporthallen en geen zwembad

Gast

#62

2014-08-12 11:22

Het Vennenbad in Essen moet blijven!,
Essen zonder zwembad is geen Essen
Altijd veel plezier en amusement tijdens het zwemmen
gast

#63 kostprijs zwembad

2014-12-03 19:17

Het is mogelijk om een volledig nieuw, gelijkaardig zwembad te bouwen voor 2.000.000 euro, een zwembad dat voldoed aan de huidig geldende normen. Je kan natuurlijk aan een som geraken van 5.000.000 euro, als je zoals met het gemeentehuis enkele architecten loslaat die niet naar prijs moeten kijken. Als je een investering van 2 miljoen euro, bekijkt op 25 jaar en op 18.000 inwoners, dan is dit een investeringskost van nog geen 5 euro per essenaar per jaar....oftewel een investeringskost van 80.000 euro per jaar, met intresten een investeringskost van 105.000 euro per jaar. Als je ziet waaraan er geld en subsidies worden gegeven, dan vind ik het onbegrijpelijk dat men het zwembad gewoon simpelweg sluit. Daarbovenop gaan de mensen van dat illuster vzwke kobie nog een groot feest organiseren ook, ik denk dat dat clubke de essenaar meer dan 105.000 euro kosten per jaar. Dit is weer één van de vele foute beleidsbeslissingen van onze bestuurders.

 

de rotte appel

#64

2015-01-29 16:21

Weer goed bezig frans, begrijp je nog niet dat u de rotte appel bent die ze uit het cd&v moeten snijden, want zo gaat het niet lang meer duren of de hele partij is rot.

Essen moet een zwembad hebben en onder houden!!!!!

Wij houden bij de volgende verkiezingen zeker rekening met deze beslissing!!!


Gast

#65 Re: kostprijs zwembad

2015-01-29 16:35

#63: gast - kostprijs zwembad 

 Worden wij nog wel bestuurd?

Ze doen juist waar ze zelf zin in hebben, als ze maar naar witsenburg gaan daar zijn ze goed in.