Lijnbus moet blijven in Banholt, Bemelen, Rijckholt en Termaar
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Lijnbus moet blijven in Banholt, Bemelen, Rijckholt en Termaar.
Gast |
#1 Vancom Zuid-Limburg (1995-2000)2014-01-09 22:35Er was gewoon geen beter lijnennet dan Vancom Zuid-Limburg Deze hadden een goede frequentie, en deden zowat alle kernen en (bijna) alle gehuchten aan. En aan klandizie geen gebrek. Lijn 55: Gulpen-Ingber-Scheulder-Sibbe-Margraten-Groot en Klein Welsden-T'Rooth-Bemelen-Maastricht Lijn 56: Gulpen-Reymerstok-Terlinden-Banholt-Mheer-Herkenrade-St. Geertruid-Eckelrade-Gronsveld-Maastricht Lijn 57: Gulpen-Partij/Wittem-Mechelen-Epen-Heijenrath-Slenaken-Hoogcruts-Noorbeek-Mheer-St.Geertruid-Gronsveld-Maastricht Lijn 57 korte slag: Gulpen-Euverem-Beutenaken-Slenaken-Heijenrath-Epen-Mechelen-Partij/Wittem-Gulpen Lijn 58: Maastricht-Gronsveld-Oost Maarland (dorp)-Eijsden Lijn 59: Valkenburg-Sibbe-Vilt-Berg en Terblijt-Maastricht-Oost-Maarland (Rijksweg)-Eijsden-Mariadorp-Withuis-Mesch Lijn 60: Valkenburg-Vilt-Berg en Terblijt-Maastricht -Buurtbuslijn 191: Valkenburg-Sibbergrubbe-Sibbe-Groot Welsden-Margraten-Honthem-Eckelrade-Honthem-Bruisterbosch-Banholt Dat was dan wel alleen het heuvelland Zuid-west, maar het liep wel. Alleen was er geen bal mee te verdienen voor het vervoersbedrijf. Daarom had het Amerikanse Vancom het na 5 jaar al voor gezien gehouden, en de tent aan Arriva verkocht. |
Gast |
#22014-01-10 08:18Voor vooral oudere mensen in kleine dorpen is het zeer belangrijk dat ze zonder veel problemen deel kunnen nemen aan activiteiten, die veelal in grotere kernen plaatsvinden. Dit houdt deze mensen fitter, vitaler, ze worden minder eenzaam, hetgeen op den duur kostenbesparend kan werken. Vaak kunnen deze mensen niet meer op eigen gelegenheid ergens komen, daarom is het erg belangrijk dat ze gebruik kunnen blijven maken van een lijnbus. Voor mijn part gaan naar deze kleine kernen lijnbussen geschikt voor bijv. 20 personen ipv de gewone lijnbus. Ook voor schoolgaande jeugd is de lijnbus erg belangrijk! |
Gast |
#42014-01-10 12:35Onbegrijpelijk dat ze de lijnbussen weg willen halen. Kinderen die in deze dorpen wonen gaan vaak naar school met deze bus. |
Gast |
#52014-01-10 15:58de dorpskernen worden steeds meer afgesloten waardoor er geen mogelijkheden zijn voor oudere mensen, die vaak de nieuwe telefoons e.d. niet kunnen hanteren. laat staan een busje bellen |
Gast |
#72014-01-11 08:07Dat is een goed initiatief. De kleine kernen worden onleefbaar. Geen winkels, geen pinautomaten en straks geen bus meer!!!! |
gast |
#92014-01-11 11:14Er zijn genoeg mogelijkheden om het openbaar vervoer in de kernen te houden. Er zijn financiële ondersteuningen genoeg, ook bij de desbetreffende gemeenten. Alleen moet er mee onderzoek gepleegd worden hoe het behouden kan blijven met of zonder steun en met of zonder vrijwilligers. We laten het er in ieder geval niet bij zitten. Voor onze lokale politici een mooie uitdaging om bij de volgende verkiezingen extra steun te krijgen. En als ze laten horen en zien dat ze ermee bezig zijn dan krijgen ze genoeg steun uit de dorpen voor hulp in deze. |
Gast |
#102014-01-11 18:43Wij vragen ons af hoe het mogelijk is, dat iemand DIT bedenkt. Hoe wil je de dorpen leefbaar houden, als alles afgeschaft word. Openbaar vervoer is een must.Op het moment dat je weg wil gaan, moet er een vaste bus beschikbaar zijn. De ouderen, de schoolkinderen, de mensen die geen auto hebben, de toeristen die naar ons dorp komen om te wandelen.Zij zijn hier de dupe van. Hoe verzin je het om te zeggen dat je dan maar 1,8 km moet lopen, om een bus te nemen!!!!!!En laten we wel wezen, zo'n busje met een vrijwilliger erop, moet die dan de hele dag beschikbaar zijn? En is het wel verantwoord dat je aan een niet professionele chauffeur wordt overgeleverd. Ik moet er niet aan denken, dat dit idiote plan wordt doorgevoerd. Arme bejaarden . Totale isolatie. Mooi wonen in een dorp wil nog niet zeggen dat je van de buitenwereld moet worden afgesneden!!!!! |
Gast |
#122014-01-13 12:00Goed initiatief van de heer Dreessen, waar hopelijk de betrokken gemeenteraden zich snel bij aansluiten. |
Gast |
#132014-01-13 12:49ook inwoners van kleine kernen betalen trouw de prov.belastingen, dus hebben ze volgens het gelijkheidsbeginsel in principe evenredig recht op kwalitatief gelijkwaardig openbaar vervoer als de inwoners van grotere kernen,hoewel praktisch uitgewerkt er kwantitatief in de frequentie van het aantal diensten per dag zonder meer verschillen zullen zijn. bovendien,hoe moet ik dit prov.beleid duiden in het licht van hun slogan: limburg, je zou er maar wonen". de kleine kernen vormen immers het toetje op de taart.overigens een goed initiatief vsn de heer dreessen dat de betrokken gemeenteraden zal inspireren dusdanig dwars te gaan liggen dat de provincie dit onzalige plan in de bekende prullenbak zal deponeren |
Gast |
#142014-01-14 13:55eerst vertrok de Rabobank, toen de winkel, toen de school en nu het openbaar vervoer. Hoe kan men Bemelen leefbaar houden . Ouderen en schoolgaande jeugd zijn vaak afhankelijk van de bus. |
Gast |
#152014-01-15 08:54Ik zou het heel erg vinden als lijn 53 weggaat, omdat ik en mijn man het meest gebruik moeten maken van deze lijn. Want wij bezitten geen auto. |
Gast |
#162014-01-15 12:38Het is altijd makkelijk om vanachter een bureau te redeneren en te zeggen dat een inwoner van Rijckholt maar 1,8 km hoeft te lopen. Als hey mooi weer is , is dat nog tot daaraan toe, maar als je , als 80-er in weer en wind dit stuk moet lopen, zou het toch prettig zijn als er dan een provincie- of gemeente ambtenaar klaar staat om me op te pikken!!! En dan heb ik het nog niet over rollator-gebonden personen. |
Gast |
#172014-01-15 15:12Waar zijn ze mee bezig als de ouderen en de jongeren naar de stad willen is er geen vervoer.En als je met de auto wilt gaan sta altijd in de file of geen parkeer plek te krijgen door de duitse studenten die overal parkeren.Als je aan de andere kant van de stad woont heb je nou geluk.Met het parkeren dat er nou is,denk ook eens aan de andere kant van de stad wij zijn er ook nog. |
Gast |
#182014-01-15 16:50Dit soort beslissingen wordt genoemn door personen, welke zich op hun dikker reet laten rondrijden in een benzine slupperend monster met chauffeur. Bouwen mag al niet meer in ons dorp, nu weer het openbaar vervoer ter discussie, wat is het volgende? Ik heb het al vaker gezegd, gajes zit in de bajes, crapuul in de politiek! |
Gast |
#192014-01-16 05:59Busdienst MOET blijven. Ouderen en kinderen zijn ervan afhankelijk. Ook voor toeristen een belangrijk vervoermiddel |
Gast |
#202014-01-17 09:09Wil Zd.Limburg inwoners en toeristen aantrekken dan zijn de basisvoorzieningen juist van het grootste belang. |
Gast |
#212014-01-19 09:03Er zijn veel mensen die gebruik maken van deze goede oplossing met kleine bussen door de kleine dorpen te laten rijden waar nog mensen met schoolgaande kinderen en oudere die anders geen alternatief hebben Er is al genoeg verdwenen zoals scholen/winkels/buurthuizen en wat er nog meer bijkomt |
Gast |
#222014-01-21 08:31Er verdwijnt al genoeg in deze dorpen. Laat ons dit houden! Zonder bus kunen we helemaal niks meer.. |
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2014-01-23 15:42- Date of removal: 2014-01-23
- Reason for removal: niet juist geformuleerd
Rubke |
#25 Re: Vancom Zuid-Limburg (1995-2000)2014-01-28 13:41#1: - Vancom Zuid-Limburg (1995-2000) Wij vragen ons af hoe het mogelijk is, dat iemand DIT bedenkt. Hoe wil je de dorpen leefbaar houden, als alles afgeschaft word. Openbaar vervoer is een must.Op het moment dat je weg wil gaan, moet er een vaste bus beschikbaar zijn. De ouderen, de schoolkinderen, de mensen die geen auto hebben, de toeristen die naar ons dorp komen om te wandelen.Zij zijn hier de dupe van. Hoe verzin je het om te zeggen dat je dan maar 1,8 km moet lopen, om een bus te nemen!!!!!!En laten we wel wezen, zo'n busje met een vrijwilliger erop, moet die dan de hele dag beschikbaar zijn? En is het wel verantwoord dat je aan een niet professionele chauffeur wordt overgeleverd. |
|
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Oneens met de geëiste straf voor HPCOMEBACK
9364 Gemaakt: 2024-04-05
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
565 Gemaakt: 2024-04-23
Bezwaar tegen plaatsing jonge statushouders (AMV’ers) in schoolwoningen Wolfsbossingel in Beuningen
487 Gemaakt: 2024-04-19
U-Raad en CvB: neem het unieke karakter van verenigingen mee bij de herziening van het beurzentoetsingskader!
307 Gemaakt: 2024-04-20
Veilige oversteekplaats De Ruijterweg, Houtvaartkwartier
300 Gemaakt: 2024-04-20
Wimar is onze burgemeester!
295 Gemaakt: 2024-04-21
Stop de Bellinga’s en gun de kinderen rust!
635 Gemaakt: 2024-03-06
Koninklijke Lierse Sportkring
2380 Gemaakt: 2024-04-10
De Edje Slierendrecht "Stairway to the North Side"
204 Gemaakt: 2024-04-18
Plan voor de rioolvervanging en de nieuwe inrichting van de straten en pleinen in het Oude Dorp Heijplaat
120 Gemaakt: 2024-04-23
Vrijwaar de Oostendse Gaanderijen en het Thermae Palace van hoogbouw!
2449 Gemaakt: 2024-03-19
Na het Sterrebos geen verdere vernietiging van natuur meer voor VDL Born
774 Gemaakt: 2024-03-19
Wilt u er naast wonen ?
85 Gemaakt: 2024-04-19
GESTOLEN INHEEMSE BABY OP STERK WATER MOET TERUG WORDEN GEGEVEN NAAR KALINYA TEREWUYU GEMEENSCHAP SURINAME!
126 Gemaakt: 2024-04-15
Boscafé het Maasdal moet blijven!
2519 Gemaakt: 2024-02-26
Steun beknopte parlementaire enquete gesloten jeugdzorg
9236 Gemaakt: 2024-03-30
Geen AZC in Wieringerwerf!
819 Gemaakt: 2024-04-12
Houd spoedpoli 24/7 open in hoofdstad Lelystad
58 Gemaakt: 2024-04-23
Onveilige baan door parkeerplaatsen
64 Gemaakt: 2024-04-14
Hou Stadstuin Rusthout groen!
595 Gemaakt: 2024-04-04