Open de Hoogwerf

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Open de Hoogwerf.


Gast

#26

2014-01-07 13:55

het is te gek voor worden om helemaal om te rijden om op de manege of zwembad te komen,
en alles loopt vast in het verkeer

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-01-07 16:27



Gast

#28

2014-01-07 16:39

Welke nitwit dit verzonnen heeft? Als van beide kanten het sportpark en hoogwerf te bereiken zijn, dan lost dat een hoop verkeers ellende op!

Is er ook al een petitie gestart om zwembad de hoge bomen open te houden?

Gast

#29

2014-01-07 17:56


Gast

#30

2014-01-07 19:57

misschien de auto laten staan en de fiets pakken?

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-01-07 22:16


Een ieder heeft zijn eigen belang!

#32 Afsluiting

2014-01-07 23:32

De huidige afsluiting is er gekomen op verzoek van de omwonenden zuidweg en al besproken tijdens de informatie avond van de planpresentatie Hogeland aan de bewoners van de Zuidweg.
De afsluiting zou in eerste instantie zo aangebracht worden dat de bewoners van Hogeland via de sportvelden op de Galgeweg konden komen.
Op verzoek van Vestia is de afsluiting geplaatst zoals hij nu is.
De bewoners van de Zuidweg hebben ervaren dat de Zuidweg wel een sluiproute is als er geen afsluiting is.
De verkeers intensietijd is nu al fors en zal in de komende jaren alleen maar toenemen,als Hogeland langzamerhand word volgebouwd

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-01-08 10:07


benniegek

#34 maffe redenering

2014-01-08 15:29

"Wanneer de kruisbroekweg goed doorstroomt zal het dus niet zinvol zijn om de hoogwerf als sluiproute te gebruiken." Dus als de paal weg is loopt de Kruisbroekweg en heeft het geen zin om de Hoogwerf te nemen. Waar zijn die mensen dan ineens gebleven ? Er komen niet ineens minder mensen. redenering van lik-me-vessie.

Gast

#35 Re: Afsluiting

2014-01-08 15:32

#32: Een ieder heeft zijn eigen belang! - Afsluiting

De fasluiting staat al jaren in het bestemmingsplan opgenomen. Maar niemand neemt de moeite om zich daar in te verdiepen.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-01-08 15:34


Lennert Barendse
De auteur van deze petitie

#37

2014-01-09 09:06

Beste dames en heren,

Allereerst wil ik iedereen bedanken die de petitie nu al getekend heeft. De hele actie breidt zich sneller uit dan ik verwacht had met nu ook al een aandacht in de krant voor deze situatie.

Daarnaast is het ook zeer te waarderen dat er ook kritisch gekeken wordt naar ons standpunt. Daarentegen ben ik wel degelijk van mening dat de Kruisbroekweg extra belast wordt door de afsluiting op de Hoogwerf. Veel verkeer uit Hoogeland en de scholen moet nu onnodig over de rotonde en de Kruisbroekweg. Dit verkeer zou dus zonder afsluiting niet eens over de Zuidweg komen. Wellicht zullen sommige weggebruikers ervoor kiezen om te "sluipen" over de Zuidweg, maar toen de paal er nog niet stond was het absoluut niet drukker op deze weg dan nu. Als we willen dat de verkeersstromen gunstig verdeelt worden, gebeurt dit juist op deze manier. Zeker als je bedenkt dat de wijk Hoogeland nog eens zes maal zo groot gaat worden en dat er ook nog meer huizen rondom de scholen gebouwd worden. Dat levert dus veel meer drukte op op de Zuidweg.

Daarnaast denk ik dat het voor werkend Nederland niet altijd mogelijk is om de fiets te pakken naar het werk.

Ik begrijp dat bestemmingsplannen in te zien zijn, maar men begrijpt ook dat actie pas op gang zal komen wanneer mensen hinder ervaren. De wijk Hoogeland is gepresenteerd als een wijk met ideale verbindingen naar de omgeving, maar op dit moment wordt de wijk alleen maar verder geïsoleerd. Het is duidelijk dat de omwonende van de Zuidweg beter voorgelicht zijn dankzij een informatieavond.

Ik vindt het tevens opmerkelijk dat mensen die zelf geen last hebben van deze paal de bereikbaarheid van scholen, sportparken, zwembaden, vuilstort en andere omwonenden schijnbaar niet interesseert.

Tot slot is deze petitie opgesteld in verband met een beslissing die de gemeente genomen heeft waar een hoop mensen hun twijfels over hebben. Daarom is het ook gericht naar de gemeente Westland en is zij de enige die hier verantwoordelijkheid in zou kunnen nemen.
Kies een pseudoniem

#38 Onderwerp

2014-01-09 21:29

Schrijf een reactie...wat een onzin zo'n paaltje, wat denken jullie van het milieu aspect, al dat omrijden?
AS.

#39 Afsluiting

2014-01-10 08:38

Ik ben al jaren lid van LTC Naaldwijk. Omdat ik niet in Naaldwijk woon, ga ik meestal met de auto.
Tegenwoordig rijd ik maar om via de nieuwe rotonde op de Burgemeester Elsenweg, want bij de rotonde op de Kruisbroekweg staat het meestal vast. Zéker rond 3 uur, als alle scholen uitgaan, omdat de kinderen(fietsers) voorrang hebben op de rotonde bij de kruising Zuidweg/Kruisbroekweg.
Dat dit al stond in de bestemmingsplannen is natuurlijk geen argument. Niemand van de Gemeente heeft ons als burgers gewaarschuwd voor deze gevolgen. Denken zij soms bij de Gemeente dat wij als burgers de consequenties van alle beslissingen kunnen overzien?
Van de situatie bij de (eventuele) plannen voor nieuwbouw van een Gemeentehuis in de Verdilaan, waarbij afsluiting van de Verdilaan aan de orde is, zal hetzelfde zich gaan voordoen. Alle verkeersbewegingen zullen dan samenkomen op de Pijletuinenweg, die dat ook niet aan kan. Hiertegen heb ik al geprotesteerd door op Westland Verstandig te stemmen.....
Lennert Barendse
De auteur van deze petitie

#40 UPDATE

2014-01-15 07:53

benniegek

#41

2014-01-15 12:05


Automobilisten niet bewust van blokkade Zuidweg

donderdag 1 augustus 2013, 19:04

Veel automobilisten zijn zich er niet van bewust, dat de voormalige route naar de gemeentewerf in Naaldwijk is afgesloten. De doorgang op de Zuidweg is al sinds enkele weken geblokkeerd door een poller, zodat mensen die hun oude meubilair willen wegbrengen of een tijdje niet op sportpark De Hoge Bomen zijn geweest, rechtsomkeert moeten maken.

De reacties van automobilisten verschillen van: "ze blijven maar alles veranderen" tot "autootje pesten". Maar als puntje bij paaltje komt, zijn de meesten het erover eens dat het wel nodig was, aangezien het altijd een drukke weg is geweest.

Automobilisten die de gemeentewerf willen bereiken, doen er dus goed aan om direct gebruik te maken van de Galgeweg.

Dus Lennert, ga je volgend jaar of zo zeuren dat het zo druk is op de Zuidweg ???
Lennert Barendse
De auteur van deze petitie

#42 Re:

2014-01-18 11:14

#41: benniegek -

Ik begrijp uw standpunt niet helemaal. Ik heb in de omgeving veel signalen opgepikt over de onvrede ten aanzien van deze poller. Ik heb hier alleen een standpunt verkondigd en gekeken of er nog meer draagvlak voor was. Uiteindelijk ben ik niet de enige die er zo over denkt en is er dus actie ondernomen met succes waar ik en vele andere erg blij mee zijn.

Als u er zo op tegen bent. Probeer dan je energie te steken in een tegen reactie naar de gemeente in plaats van je op mij te richten.

Wij rijden gelukkig binnenkort niet meer over de zuidweg, maar direct de galgeweg op.

 


Gast

#43 Re: waar woon je zelf niet aan de zuidweg zeker staat het zaterdag weer vol van de auto,'s naar de

2014-01-21 15:47


Gast

#44 Re: Re: wat een gelul

2014-01-21 15:50


Gast

#45 Re: kletskoek. 1 minuut. 50 seconden

2014-01-26 17:54

#6: -