Ambulanciersstatuut

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ambulanciersstatuut.


Gast

#1

2013-12-24 10:57

Vrijwillig of beroeps, het maakt niet uit! In beide gevallen help je mensen en neem je risico's. Meer toegelaten handelingen is zeker niet onnodig, wat niet wil zeggen dat we doktertje moeten spelen maar wel denken aan het comfort van onze patiënt!

Gast

#2 Re: Zeer juist!

2013-12-24 11:27

Yvo

#3 Onderwerp

2013-12-24 12:53

Misschien te realiseren als er meerdere hervormingen gebeuren? Misschien het beste uit het Angelo-Amerikaanse model en ons Europese Franco germaanse model combineren? In het anglo-Amerikaanse Amerikaanse model heb je een categorie die bij ons niet bestaat, de Aemt. Deze mogen bijv beperkt medicatie geven. Meer mogen impliceert meer opleiding, meer verantwoordelijkheid. Wie meer wilt lezen over deze categorie tussen basisambulancier en paramedic in verwijs ik naar mijn eindwerk: https://sites.google.com/site/paramedischinterventieteampit/

Gast

#4 Re: Onderwerp

2013-12-24 12:59

#3: Yvo - Onderwerp

Ja, een gepaste opleiding zou noodzakelijk zijn

Ronny

#5

2013-12-24 20:59

Waarom niet solliciteren bij een openbare dienst, dan is er toch geen probleem met de statuten. Het probleem ligt veelal bij malafide werkgevers.

Gast

#6 openbare dienst

2013-12-25 06:15

Ook bij de openbare diensten staat er nergens omschreven wat je wel en niet mag doen als ambulancier. Ik ben ook ambulancier bij een openbare dienst. We hebben een beter leven dan de privé-ambulanciers, dat is waar, maar ook alleen maar omdat de gemeente de financiële krater van onze 100 dienst opvult. Meer dan 25 procent van de patiënten betaalt bij ons zijn factuur niet eens.
enzo delaere

#7 Re: Onderwerp

2013-12-27 06:49

#3: Yvo - Onderwerp

Het is inderdaad dat model die ik voor België op korte termijn het meest haalbaar vind.


Gast

#8

2014-01-03 07:26

Een goed en noodzakelijk initiatief, maar een zeer summiere petitietekst. Is dit de volledige tekst, of een samenvatting? Zonder motiverende argumenten zullen de wensen (statuut, medische handelingen) bij de politiek in dovemansoren vallen vrees ik.

Gast

#10

2014-01-06 20:09

Zeker een statuut geven aan deze personen , ze werken even veel en met hart en ziel want anders doen ze niet! Zeker niet als vrijwilliger en ze willen eigenlijk hun beroep ervan maken , maar daar zijn inderdaad te weinig middelen voor !

Gast

#11

2014-01-06 21:38

Als beroeps ambulancier willen we meer erkenning.

Gast

#12

2014-01-07 01:21

Het is een schande dat de belgische ambulanciers nog niet erkend zijn voor al het werk dat ze doen en de hoeveelheid uren ze moeten kloppen. Het wordt tijd voor wat respect voor dit beroep. Alle andere landen staan al veel verder dan ons, waarom moet het dan hier zo moeilijk zijn?

Gast

#13

2014-01-07 08:27

hopen dat er iets veranderd

Gast

#14

2014-01-07 15:08

Veel succes met jullie initiatieven

gr Koen

Gast

#15

2014-01-07 16:59

Er moet nog een vakbond komen voor alle beroeps en vrijwillige ambulanciers dienst 112 volksgezondheid, met beroeps statuten zoals de brandweer en de civiele bescherming . die krijgen nu als vrijwilliger een gelijkstelling uurloon en pensioen zoals het beroepskader wij worden gediscrimineerd als ik een vergelijk maak met binnenlandse zaken!

Gast

#16

2014-01-07 19:54

Vanwege exambulancier en ex verantwoordelijke ziekenvervoer RK


Gast

#17

2014-01-07 20:44

ooit een ambulance moeten bellen voor men buurman die een hypo kreeg . als diabetepatient was hij in een coma aant glijden en het personeel van de eerste ambulance wist niet wat ze moesten doen behamve zijn suiker controleren en een mug arts roepen. met veel geluk is hij er door gekomen maar het mocht echt niet langer duren.ze wouwen hem bewusteloos een koek geven wat hem heb geweigerd wegens het gevaar van verstikking. er moet dringend iets gedaan worden.
Reina

#18 reactie

2014-02-02 09:24

Alvast aan iedereen die de petitie reeds tekende een grote dank u.
Voor ons doet dit veel, te zien dat er veel collega's achter ons en onze vereniging staan.
We zijn er voor jullie, en samen met jullie willen we streven voor onze job en dergelijke.

groeten

Reina Toch
PR-verantwoordelijke UVVA