Stop De Moord Op Het Limburgse Woord

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop De Moord Op Het Limburgse Woord.


Gast

#951

2014-01-25 22:19

Schrijf een reactie..
Wens de redactie en alle medewerkers veel succes bij hun pogingen om het
Limburgse geluid blijvend te laten horen.
A. Tielen, oud-directeur Rabobank Ysselsteyn en later Zevenrode..
( thans gefuseerd tot Rabobank Horst-Venray.)

Gast

#952

2014-01-26 10:28

Zeer belangrijke actie voor het behoud van onze eigen identiteit, temeer omdat "de Randstedeling" nog maar al te vaak neerbuigend doet over de zuiderling. Juist door objectieve en goede gefundeerde berichtgeving en commentaren kan de krant bijdragen aan een zelfbewuste houding van de Limburger. SUCCES MET DEZE ACTIE.

Gast

#953

2014-01-26 11:35

wij kunnen de krant absoluut niet missen!

Gast

#954

2014-01-26 12:50

Geef Dagblad de Limburger uw steun en onderteken deze petitie!!!

Gast

#955

2014-01-27 09:12

De mooiste provincie van Nederland verdient een dagblad met een eigen gezicht....

Gast

#956

2014-01-28 09:45

Het grootste probleem is, dat winst bij de eigenaren niet genoeg is. Het zijn investeringsmaatschappijen die geen enkel gevoel hebben voor de krant. Er zijn helaas al te veel kranten via investeringsmaatschappijen kapot gemaakt.

Gast

#957

2014-01-28 09:53

Zonder Dagblad "De Limburger" is mijn dag niet compleet.

Gast

#958

2014-02-04 21:48

Laat ons dat kleine stukje limburg wat we nog hebben in ere houden

Gast

#959

2014-02-12 17:50

Jullie zijn goed bezig.
Groetjes Paul

Gast

#960

2014-02-17 10:55

Wil je nog iets te zeggen hebben over je eigen zaak, familie en je leven zorg dan dat je zoveel mogelijk onafhankelijk bent en blijft. Dit geld in alles, maar zeker in de pers waar wantoestanden in een democratie aangekaart mogen en zelfs moeten worden. Waar dit uit de hand loopt ligt dictatuur op de loer en is alles uit controle van jezelf en onder controle van overheersende organen! Vecht zolang je nog kunt en mag is mijn motto, want ik weet uit eigen ervaring dat dit het enige is wat wij nog hebben en wat uiteindelijk helpt, zeker in een tijd van verkiezingen! Wij wensen Dagblad De Limburger veel susses met de actie voor het behoud van het Limburgse woord!


Gast

#961

2014-09-04 02:46

laat de limburgers ook nog wat houden ?

Gast

#962

2014-10-17 16:08

Aan de goede en gecultiveerde mensen in Limburg en in Nederland.

Op de Broedersschool [ Kerkraderweg , Heerlen ] en op 'Bernardinus' , vernamen we al vroeg het 'WOORD' - " In Initio erat VERBUM ", zoals we de vorige keer schreven. Oftewel - " In de Beginne was [er] het WOORD." . . .

Een mens kan op verschillende wijzen met zijn medemens communiceren, oftewel de dingen, die hij wil zeggen , meedelen : Met muziek, schilderijen beeldhouwwerken en... door middel van het WOORD. Zij het gesproken , of geschreven .
Welke hiervan voor het scheppen van mededelingen het meest werkzaam is weten we niet.
Wat we beseffen , is , dat het WOORD het meest absolute element van 'het zich uitdrukken' is .
Waarom? Staat ons een benadering van het verschijnsel WOORD toe -- Het is gebonden aan de regels van de taalkunde , de grammatica , aan stijl aan rhetoriek , ook redekunst genoemd , en aan een diepere kennis van de ziel van mensen , de psychologie . Betekent 'psychos' toch ziel , en 'logos' kennis .
Wij , die schrijven , sinds de "...vroege jaren " [ Heinrich Böll - Das Brot der frühen Jahre ] zien dit al lang . En met onkenbare vreugde!

Nu ons WOORD vandaag : Wij mogen en willen niet dit kostbare goed verliezen. Het zou m o o r d zijn aan onze cultuur , in de breedste zin ervan : Diep in onze ziel liggen de wortels van het WOORD , het groeit uit tot een plant, een boom , die ziet , denkt , vergelijkt , vorm geeft , schept .
En verder geeft aan het doel , dat te bereiken is , het publiek - de MEDEMENS . Zonder meer , de andere MENS , naast ons ...

Samuel Beckett [ o.a. " En attendant Godot " - " Wachten op Godot " ] Citaat- " Ik gebruik alleen maar de WOORDEN , die je me bijgebracht hebt. Indien ze niets meer betekenen , leer mij andere . Of , laat me zwijgen ." Einde citaat.

De neef van mijn moeder [ L Hueber-Peters, zes kinderen ] Johannes Arnold Jozef Peters , eveneens uit Mechelen-Wittem , was de schrijver van " METAPHYSICA - Een overzicht van Aristoteles tot Heidegger " . Zijn grootvader was mijn overgrootvader. 'Ome Jan' heeft als filosoof met zijn WOORD het geheim van God en Zijn Bestaan gezocht. Aan de hand van de referenties geeft hij een schier niet geëvenaard zicht op dat, wat we vragen over de Meester van alle winden...

Of de schrijver dezes een filosofische bloedstroom van zijn grootoom geërfd heeft , moge men nagaan.

Staat mij , gij allen , een zin toe : Eert het WOORD , als zij het Uw kostbaarst kleinood , naast uw ouders en geliefden , Uw medemensen . En bewaart het . verdedigt het op Uw heuvels , in Uw wijken en dorpen , tusssen de dalen van Worm en Geul en Jeker , van het Leenderkappelletje tot Neercanne , waar Pappa - geboare in de Neustroat in Mestreech - zo graag verbleef met mensen van de ENCI, de "Spheënks" en de "MOSA" ...

Joseph E Hueber-Peters Eiland Laval Québec Canada .
Vrijdag 17 0ktober 2014 .


der Rob 100% limburgs.

#963 L1 en hun reclame voor Limburg.

2015-01-11 18:54

dat de hollanders maar limburgs leren, wat moeten wij ons aanpassen.

begin alvast eens met plat te kallen bij L1 de regionale zender van en voor Limburgers, nee hoor is dan het antwoord want anders verstaan de hollanders ons niet, moet dat dan. hippocryte hufters daar begint de verbastering en de moord op het Limburgse woord. en doe eens wat aan die idiote reclame van "die limburgers toch" wat gaat het hun goed. en zonder jullie waarschijnlijk nog beter. dat lokt alleen maar meer hollanders naar limburg, blijf lekker in holland daar is het mooi plat en vlak.


Gast

#964 Re: toedeledokie en sterkte daar

2015-01-12 10:47


Gast

#965 zet /m op

2015-09-22 20:08