Stem tegen 52 koopzondagen in Wijdemeren

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stem tegen 52 koopzondagen in Wijdemeren.

Gast

#76 Winkels open op zondag

2013-11-29 08:48

Gelukkig heeft de meerderheid zich niet laten intimideren door de schreeuwende minderheid. Slechts 1.5% (!) van de inwoners ondertekende de petitie. De vlag kan uit!
koopzondag rukt op in Nederland- stand van zaken

#77 democratie

2013-11-30 09:32

Ook in de Wijdemeren functioneert de democratie blijkbaar prima. Een kleine minderheid is tegen , een ruime meerderheid is voor dus mag de koopzondag ook in de Wijdemeren. Gelukkig kan men als minderheid een eigen mening hebben en mag dit (te luidkeels volgens sommigen) ook gehoord worden. Jammer dat er hier op deze webiste een hetze is gevoerd tegen een supermarkteigenaar die opkomt voor zijn toko , zijn inkomsten. De woordkeuze van sommigen hier is compleet respectloos.

Enfin, in steeds meer gemeenten is de wekelijkse koopzondag een feit, voorlopige tussenstand is dat per begin december 2013, 160 gemeenten (veelal de grotere ) de wekelijkse koopzondag ingevoerd hebben, daardoor kan 54 % van de Nederlandse bevolking op zondag boodschappen doen.
Echter ook in veel andere gemeenten mag men op 12 of meer zondagen shoppen. Wat dat betekent kan men op de websites van de BIjenkorf (alle filialen alle zondagen in december open) IKEA, AH zien; van de AH zijn iets meer dan 600 filialen (van de 900 ) morgen op zondag open.

Eric B

#78 Drogredenen

2013-12-01 09:29

Geen drogredenen gebruiken. Het is zeker niet gedaan met de rust voor iedereen, hooguit voor de mensen die naast de winkels wonen. Veel mensen willen een gezamenlijke vrije dag. O ja? Wie beweert dat dan en waarom kunnen die mensen geen vrije dag nemen als de winkels open zijn?
Zondag Boodschapdag

#79 Winkelen wanneer je wilt is een recht.

2013-12-02 19:48

Erg goed dat ondernemers zelf mogen bepalen of ze open mogen op zondag en klanten de mogelijkheid krijgen dan hun boodschapjes te doen. Nooit begrepen waarom dit oorspronkelijk niet was toegestaan. Zondag is immers een dag als alle anderen.

Mocht je niet willen winkelen heb je dus met deze regelgeving de keuze niet te winkelen. Waarom dan tegen stemmen? Voor stemmen betekent voor ieder wat wils.

Stomme petitie

#80 Koopzondagen

2013-12-02 19:51

Jullie zijn allemaal niet behoorlijk slim. Werken op zondag blijft een keuze en winkelen ook.
Je behoud je zondagrust (voorbeeld Adam en Hilversum) en hebt hier een keuze in.
Ik vind het diep respectloos dat jullie anderen ontnemen te werken en te winkelen op zondag, bang dat je in de verleiding komt om geen rust te houden en dat je gaat werken en winkelen? Jou onderontwikkelde probleem, belast mij daar niet mee.

Zwaar egocentrisch vind ik het om deze zondagsrust anderen op te leggen en hier mensen geen vrijheid in te geven. Teleurstellend en het getuigd ook niet van een hoog denkvermogen.
Tistochwat

#81 Re:

2013-12-02 20:09

#2: - Ohja? Dus ik moet in alle 6 dagen dat ik werk, studeer doodmoe naar de winkels gaan om 19:00, daarna nog koken? Niet bepaald ruimdenkend van je. Bovendien leven we in een moderne tijd en hebben mensen ook op andere dagen hun rustdag. Jij gunt het mij dus niet om rustig mijn boodschappen te kunnen doen?

O

Heere

#82 Re:

2013-12-02 20:11

#51: - Wat heb ik te schaften met de dag des HEERE? Mensen die de dag des HEERE willen ERE kunnen alsnog hun rust behouden, maar dat jij je dag des HEERE zo belangrijk vind, ga er dan lekker van genieten en verplicht dit niet voor anderen. denk eens na

zondagsrust

#83 Re:

2013-12-02 20:13

#54: - Geniet van je zondagsrust maar als men het belangrijk vind om te genieten op zondag op deze manier, en in het kader van rust op een vrije dag in alle rust boodschappen te doen, wees hier dan niet tegen. En bovendien geld de overhand, het is immers een economie.

natuur

#84 Re:

2013-12-02 20:14

#55: - Dat doe ik hoor, maar waarom zou ik dit op zondag moeten doen?

Gast

#85 Re:

2013-12-02 20:15

#56: - Ja jij, ik laat mijn leven niet bepalen door een verouderd boek! Dus ga jij lekker op je 7e dag niets doen en laat mij mijn gang gaan!

Persoon

#86 Vrijheid?

2013-12-02 20:31

Dit is toch een land met vrijheid? Mogen we niet meer zelf kiezen wanneer we werken? Mag een winkeleigenaar niet zelf kiezen om open te zijn of niet? Waarom zijn jullie er zo op tegen? Dat het mogelijk is om 7 dagen open te zijn betekend niet dat de eigenaren en het personeel ook echt 7 dagen werkt. Daar zijn ook wetten voor. En sommige mensen werken zelf ook op zaterdag en/of door de weeks waardoor het soms erg lastig is om al je dingetjes te halen binnen de 'normale' openingstijden. Sommige mensen houden alleen maar koopavond over! Mogen zij dan niet in rust op zondag even winkelen?