Stem tegen 52 koopzondagen in Wijdemeren

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stem tegen 52 koopzondagen in Wijdemeren.

Gast

2013-11-27 19:59

de burgemeester van de nootweg denkt meer omzet te maken door op de dag des HEERE open te gaan maar hierdoor zullen vele klanten de winkel juist mijden.

Gast

2013-11-27 20:07

Ik ondersteun deze petitie omdat er vooral een door drammende ondernemer dit wil.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-11-27 21:03

Gast

2013-11-27 21:31

Wij zijn voor zondagsrust. De hele week tot in avond kunt U boodschappen. Als geld de overhand krijgt in bedrijven waar is hun moreel. Ook naar de jeugd toe.

Gast

2013-11-27 21:37

6 dagen de winkels open is meer dan genoeg!
Houd lekker een rustdag op zondag, ga lekker ontspannen of heerlijk de natuur in, lekker wandelen!

Gast

2013-11-27 22:02

6 dagen zult gij arbeiden.
7e dag is de rustdag

2013-11-27 22:47

ook geen inwoner

#58 Concurrentie uitschakelen

2013-11-27 22:52

Wel lachen, ondernemers uit Hilversum die wel hun toko op zondag open mogen doen die tegen stemmen dat hun concurrenten op zondag open mogen zijn...mag natuurlijk.

Pfff.. generlei waarde dit flutonderzoek

2013-11-27 22:53

R. de Lange

#60 Reacties blijven verwijderen - Deze petitie wordt gemanipuleerd.

2013-11-28 10:57

We kunnen ze met hogere snelheid terugplaatsen hoor

Deze petitie is corrupt !!!
Er wordt censuur op gedaan als men voor is.

Neem een voorbeeld aan de Anti Bakken petitie in Graveland. Stuk beter geregeld.

MRuiter , Helemaal Gelijk !!!!

Tegen de petitie, voor een vrije keus voor ondernemers

#61 Re:

2013-11-28 11:53

#56: -

Laten we dan vooral zelf bepalen wanneer die rustdag is. Als ondernemer maar ook als privé persoon ben ik er sterk op tegen wanneer anderen mij hun wil opleggen. Ik geniet ook van mijn rust, maar dat kan ik op maandag net zo goed doen als op zondag.

Tegen de petitie, voor een vrije keus voor ondernemers

2013-11-28 11:56

Ik zou iedereen die voor de petitie is willen vragen het conservatisme af te schudden alsook de neiging de wil aan anderen op te leggen. Laat de ondernemer zelf de keus maken of ze willen openstellen op zondag.

Gast

2013-11-28 12:13

steun de middenstand,deze zal verdwijnen als men 7 dagen per week moet op zijn. gevolg; verlies van werkgelegenheid, winkel leegstand, verpaupering van het winkel aanbod en steden
anoniempje

2013-11-28 12:51

Als jong gezin beide ouders volledig werken, blijft alleen de drukke zaterdag over waar ook gesport/gespeeld moet worden, verjaardagen worden gepland enz. Door zondag de winkels te openen geeft dat meer lucht/ ruimte en rust. Nu is het vaak haasten om de kinderen op tijd op te halen te koken/ eten naar binnen te werken, kinderen douchen en naar bed en daarna nog voor 8 uur in de winkel te zijn om je boodschappen te doen. Zondagse rust is leuk voor diegene die ook daadwerkelijk genoeg tijd heeft om die rust te nemen vaak de ouderen die niet meer volledig hoeven te werken, door op zondag de winkels open te stellen wil niet betekenen dat diegene die de tijd hebben dan wel op de zondag moeten gaan. Helaas is het in deze tijd zo dat je een stuk harder moet werken om rond te komen. Dat 1 van de 2 ouders niet meer thuis bij de kinderen kunnen zijn en je week gevuld is. Heerlijk dat je dan de druk een beetje kunt verspreiden.

Van Diependaal

2013-11-28 13:24

Ik ben ook faliekant tegen. Die persoon wil alles maar naar zijn hand zetten, koste wat het kost. Dit alles enkel ingegeven door het feit dat de concurrerende supermarkt in Kerkelanden wel op zondag geopend is, en de Loosdrechtse supermarkt dus inkomstenderving vreest. Angst is zelden een goede raadgever. Voordat de concurrerende supermarkt in Kerkelanden op zondag open ging, hoorde je namelijk nooit dit soort geluiden klinken vanaf de Nootweg. Maar nu willen ze ineens wel overstag. Ook de openlijke kritiek op de zondagse Kerstmarkt aan de FransHalslaan is kenmerkend voor dit drammerige heerschap. En trouwens, de leegstaande woning aan de Nootweg, die vanwege de ligging de ingang het laden en lossen van de supermarkt-vrachtwagen bemoeilijkt, is een poosje geleden slachtoffer geworden van poging tot brandstichting. Dat bericht wordt angstvallig stilgehouden in het lokale sufferdje. Zet je toch aan het denken....niet?
Tegen de petitie!

#66 Re:

2013-11-28 13:38

#63: -

Dat is onzin wat hier staat. Men moet niks natuurlijk. De ondernemer heeft zelf de keus open te gaan of niet. Als het voor de ondernemer zinvol is open te zijn, m.a.w. als er voldoende omzet is, kan daarvoor iemand ingehuurd worden. Kortom, het kan dus ook gewoon werkgelegenheid opleveren.

Het is altijd makkelijk te denken in onmogelijkheden maar dat doen we al genoeg met z'n allen. Laten we juist de kansen grijpen die er liggen. En vooral, laat de ondernemer het zelf bepalen wat hij/zij verstandig vindt. Die is daar prima toe in staat.

Gast

2013-11-28 15:54

Wat een onzin, zondagsrust! Wie bepaald voor mij dat ik op zondag rusten moet? Dat wil ik misschien wel op maandag of woensdag. Dan kan ik op zondag lekker winkelen. Laat het over aan de winkelier of hij wel of niet open gaat op zondag!
Dat de meesten er zo over denken blijkt wel uit het feit dat er slechts 485 mensen (van de 23000 inwoners, nou oké, helft kinderen dus ca 11000) deze petitie ondertekenen.

Gast

#68 Re: doe ik op woensdag

2013-11-28 16:04

#55: -  

d

Gast

#69 Re: mijn 7e dag valt op vrijdag. Kunnen de winkels dan dicht?

2013-11-28 16:05

#56: -  

Gast

#70 Re: blijkbaar is er wel behoefte aan koopzondag alleen zijn enkele schreeuwers hier tegen

2013-11-28 16:08

#27: -  

Gast

#71 Re: dan kiest deze winkelier er voor om niet open te gaan; eigen keuze!

2013-11-28 16:10

#28: -  

Gast

#72 Re: ik denk dat er nog genoeg klanten overblijven die graag op zondag boodschappen doen

2013-11-28 16:53

#51: -  

Gast

2013-11-28 19:46

Alle koopzondagen moeten worden afgeschaft.

Gast

2013-11-28 23:22

Grote steden OKE, maar op de dorpen hebben we te maken met lokale winkeliers die we juist moeten steunen in hun strijd tegen de grootgrutters etc. 52 koopzondagen is overkill, letterlijk en figuurlijk. Nooit doen!
MRuiter

#75 Jippie Ja Jeee

2013-11-29 07:19

De winkels mogen open. Heerlijk