NEEN aan de AFVALTAKS van IVAREM

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie NEEN aan de AFVALTAKS van IVAREM.


Gast

#1

2013-11-16 04:51

betalen we nog steeds niet genoeg?

Gast

#2 Re:

2013-11-16 08:30

#1: -

wie vervuilt dient hiervoor te betalen. door aan iedereen hetzelfde bedrag aan te rekenen vervalt dit principe en zal de gebruiker minder geneigd zijn minder op zijn/haar afval of het gebruik van afvalmaterialen te letten. en zal deze maatregel dus hoogstwaarschijnlijk een verhoging van het afval tot gevolg hebben, met weer een verhoging van de prijs die wij betalen, enz. Ik heb geen enkel probleem met een reële prijs voor een vuilzak, mag dus een hogere prijs zijn dan nu nog in veel gemeentes het geval is. met 1 zak per 2 maanden is dit jaarlijks voor mij dan nog een vrij kleine kost.


Gast

#3

2013-11-16 09:07

Iedereen tekenen!!!

Gast

#4

2013-11-16 09:12

zakkenvullers, schandalig gewoon...
duffelaar

#5 broninformatie

2013-11-16 09:39

kan u aub aangeven waar en hoe u dit te weten bent gekomen?
Ik heb hier zelf nog niets over gehoord of gelezen, ook op hun website vind ik hier geen info over terug.

Gast

#6

2013-11-16 09:53

we betalen al genoeg voor onze vuilzak weg te doen.

Gast

#7

2013-11-16 10:23

we betalen al 60 Euro per gezin aan de gemeente voor huisvuilophaling. We betalen per kg en per keer we de vuilbak buiten zetten. Ik raad iedereen aan om zoveel mogelijk onverpakte goederen te kopen in de supermarkt, hebben we minder afval maar dat gaat ontzettend veel banen kosten bij de producenten, verpakkers en transporteurs ! Wat wil men eigenlijk bereiken : dit werkt sluikstorten in de hand !


Gast

#8

2013-11-16 10:48

Altijd maar meer meer en meer willen..... straf..

Gast

#9

2013-11-16 11:31

Moeten we al nipte genoeg betalen voor ophaling en in het container park. Het is gewoon schandalig. Als we dat moeten betalen dan vind ik niet dat we nog moeten sorteren.

Gast

#10

2013-11-16 12:30

ik betaal in mechelen al genoeg het heeft wel geweest ik zal mijn klein vuilzakje nog wat harder aan stampen dan kan er nog wat meer in geld wolven!

Gast

#11 Re: broninformatie

2013-11-16 12:40

#5: duffelaar - broninformatie

Geen gazetten gelezen dan? Typ eens afvaltaks ivarem in op internet en je vind het..


Gast

#12

2013-11-16 16:10

Nv-a kracht van de verarming....

Gast

#13

2013-11-16 18:48

We moeten al genoeg betalen, de vuilzakken zijn al pokkediur en trekke op niks, bij het minste scheuren ze, wij betale meer en de gemeente bespaart, waar gast het geld dan naartoe?
sxt

#14

2013-11-16 22:30

Waar kan ik mijn container binnendoen ? andere en goedkopere oplossingen genoeg ....

Gast

#16 Re: broninformatie

2013-11-17 13:42

#5: duffelaar - broninformatie

Stond vrijdag in zowat ale kranten ...


Gast

#17

2013-11-17 14:48

Ivarem.
Betalen we al niet voor ons afval? Is de huisvuilzak, de diftarophaling en het containerpark gratis? Ik denk het niet hee, waarom dan nog is een bijkomende vergoeding vragen. Je moet maar lef hebben in deze tijd van crisis.
Mijn vraag werkt er niet teveel personeel bij ivarem?, zijn ze niet teveel betaald?, zijn hun gebouwen niet te ruim en te groots?, zijn hun managers niet overbetaald?, hun wagenpark niet te groot?, en zijn hun vergoedingen die ze aan de aangesloten gemeenten betalen niet overdreven?
Heeft iemand zich dat al is afgevraagd? en kunnen ze is niet eerst in eigen vel snijden dan maar direct het opleggen van een dubbele belasting!


Gast

#18

2013-11-17 14:54

Wat een onrechtvaardige en onproductieve belasting zeg. Stoppen deze zakzetterij!

Gast

#19

2013-11-17 16:23

Als alleman zijn huisvuil betaald dan zijn er geen problemen der staan meer zakken naast dan dat ze storten en het zijn altijd dezelfde en nu moeten wij bij betalen voor die wan betalers no way iedre het zijn en daar mee uit wij willen niks bij betalen ik denk dat we genoeg moeten neer tellen voor ons huisvuil.

Gast

#20

2013-11-17 19:39

2.5 eur per zak is al het duurste in belgië. hierbovenop nog een extra taks is al te gek .

Gast

#21

2013-11-17 22:00

we betalen al genoeg voor ons afval !!! welk ist volgende waar we moeten voor betalen!!!!

Gast

#22

2013-11-17 22:27

Eens om de 2 à 3 maand zet ik een vuilniszak buiten & om de 6 maand een PMD-zak.
Voor een alleenstaande is dit dus wel een zéér dure extra bijdrage, waarvan het bedrag echt disproportioneel is tov de hoeveelheid afval die ik jaarlijks buitenzet en er geen echte verklaring noch bestemming is van deze € 54/gezin.
Ik had totaal geen probleem met die extra € 1, omdat dat niet doorwoog op mijn budget...MAAR dit wordt volgend jaar wel een probleem.

Stel dat er gemiddeld 2 personen per gezin zijn in Mechelen, dan kom je al gemakkelijk aan net geen € 2,5 miljoen... Voor Mechelen alleen.
Ik zou graag weten wat de jaarlijkse bijdrage van Stad Mechelen was de voorbije jaren.

Ik wil liever afgerekend worden op het gewicht aan afval dat ik buitenzet,
dan een factuur te ontvangen volgens Italiaanse mafia standaarden 'à la Napoli of Milanese'.

Gast

#23

2013-11-17 23:43

één vuilzak per maand en één PMD-zak per maand als alleenstaande en dan moet ik verdorie de volle pot betalen gelijk iedereen, niet eerlijk! om dan nog maar te zwijgen als je naar het containerpark moet...

Gast

#24

2013-11-18 00:07

De taks is eveneens oneerlijk, een alleenstaande betaalt even veel als een groot gezin met meer afval.
Alleenstaanden zijn van meerdere vaste kosten het slachtoffer, zo betaalde ik voor 3m³ water dit jaar meer dan 65 euro, 90% was vaste kosten.
Als ook nog eens op vuilnis een vaste kost komt wil ik af zien van mijn vuilophaling, dan lever ik mijn container in en voer mijn afval naar het containerpark bij restafval, dan betaal ik veel minder op jaarbasis.

Gast

#25

2013-11-18 05:15

Eigenlijk wel perfide dat wanneer de vervuiler betaalt, de winst van de intercommunale daalt en om de verminderde winst te compenseren een extra taks wil introduceren. Men had bij het in voegen treden van het diftar-systeem waarschijnlijk gedacht dat vele burgers hetzelfde aan afval ging produceren als voorheen en dus een meeropbrengst voor Ivarem. Niet dus...