Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten


Gast

#826

2013-11-06 09:58

ik ontferm mij over veel poezen tegen het bos van brecht en verschillende poezen zijn al vermist!! tis niet omdat deze geen halsbandje dragen (wat ook niet kan wa ze verliezen die al na een dag) dat ik wil dat ze afgeschoten worden! dit zijn wel MIJN katten!! elke keer als een kat niet meer terugkomt zoek ik mij er rot echter met de nodige tranen en pijn!! STOP dit brutaal vermoorden van onze huisdieren!!
Kevin

#827

2013-11-06 10:05

De kat van mijn grootmoeder is een HUISdier die GEEN uiterlijke kenmerken heeft van een huiskat, zit overdag ook altijd op de velden te spelen en te jagen. Een halsbandje aandoen is een optie, maar deze kater flikt het er altijd even snel af dan dat het rond zijn hals hing.
Wil dit dan zeggen dat ze deze zomaar mogen kapot schieten?
Katten zijn levende wezens, of het nu een huiskat of een zwerfkat is, er zijn zoveel betere oplossingen om een teveel aan zwerfkatten tegen te gaan op een manier die veel meer humaan is dan gewoon "de jacht te openen" op deze diertjes.
Mensen zoals ik, die in een klein "boerendorp" wonen waar in het weekend altijd geweerschoten van de velden te horen zijn, moeten dus tijdens het jachtseizoen hun katten binnen houden uit angst om hun kat te verliezen.

Dit gaat wel erg ver, niet.. ?

Gast

#828

2013-11-06 10:11

Niet elke kat zonder riempje is een zwerfkat. Onze kat droeg een bandje en werd toch doodgeschoten in de veronderstelling dat het een konijn was. Wil di NIET

Gast

#829

2013-11-06 11:05

Heeft de minister geen huisdieren ? Ieder levend wezen verdient meer respect.
Jenny

Gast

#830

2013-11-06 11:51

denken ze dat ze zomaar over ieder levend wezen kunnen beslissen als we ze laten doen zijn WIJ binnenkort ook aan de beurt omdat we onze rekeningen niet meer betaaldkunnen krijgen want daarrond draait het allemaal.GROTE SCHANDE als die wet er komt,dat ze eerst de dierenbescherming wat meer steunden en de Verzorging van dieren minder duur maakte dan zouden er minder zwerf dieren zijn,nu moeten mensen soms nood gedwongen hun beesten buiten zetten omdat ze geen geld meer hebben om bvoor zichzelf eten te kopen.Mijn mening?Dat ze allen die hier CINEMA verkopen terrug sturen naar oord van herkomst dan zou onze eigen bevolking niet verhongen en hun dieren ook niet.

Gast

#831

2013-11-06 11:54

Er is blijkbaar steeds minder ruimte voor dieren op onze planeet. Gewoon niet te begrijpen… Maar we zullen er blijven tegen vechten!

Gast

#832

2013-11-06 11:55

als lid van de vlaamse dierenbescherming vind ik zeker nodig dat deze petitie wordt ondertekend en vooral dat deze schande zoveel mogelijk ter sprake komt.Ik stel mij hierbij de vraag wie hier het 'beest' is..

Gast

#833

2013-11-06 11:57

Wat een zever! Ze zouden meer aandacht moeten geven aan het verzorgen, steriliseren en misschien een thuis vinden voor deze beestjes in plaats van ze zo koud te vermoorden!
Danny L

#834 Jacht op katten.

2013-11-06 11:59

Waar gaan we in België naar toe??? Nu ze gaan tam "wild" meer mogen uitzetten, zoekt men iets anders om zonder pardon neer te knallen. Wie jacht een "sport" noemt "spoort" toch niet helemaal. Het zou pas een sport zijn als we de jagers zonder hulpmiddelen tegenover een equivalent roofdier zouden zetten.
Niet alle katten die buiten rondlopen zonder bandje zijn wilde katten. Het is zelfs gevaarlijk om een kat een niet aangepast bandje te laten dragen. Dit bandje moet kunnen losspringen als het bandje ergens blijft achterhangen (tak, omheinining). Geloof me, als je een buitenkat hebt betaal je je blauw aan halsbandjes.
Waarom moeten de dieren altijd wijken voor de beesten, lees mensen. Wij nemen het habitat van de dieren in, niet andersom. Katten, vossen,... neerknallen en vergiftigen omdat ze aan de kippen, konijnen zitten... bouw eens een deftig hok, omheining.
Ik kan zo nog wel een tijd doorgaan, maar dit voorstel slaagt toch wel alles.
Wie gaat de dierenartskosten betalen als je "gechipte" kat wordt neergeschoten en verzorging nodig heeft... Fiscaal aftrekbaar, zoals andere wansmakelijke aftrekposten in België...

Gast

#835

2013-11-06 12:13

Dit kan niet katten zijn fantastische dieren en honden waarom wordt daar niet gevangen genomen en gedood een baasje die dus zijn kat kwijt is is dus waarschijnlijk gedood? Dit kan echt niet daar bereik je niks mee ik zeg dat katten niet mogen gedood worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik hoop dat deze mail op andere gedachten brengt!!!!!!!!! Ik ben nog jong maar dit is oncool

Gast

#836

2013-11-06 12:23

Waar gaan we in België naar toe??? Wie jacht een "sport" noemt "spoort" toch niet helemaal. Het zou pas een sport zijn als we de jagers zonder hulpmiddelen tegenover een equivalent roofdier zouden zetten. Jagers voederen soms dieren bij om hun vertrouwen te winnen zodat ze van dichtbij zonder pardon kunnen afgeknald worden. Is dat een sport?
Niet alle katten die buiten rondlopen zonder bandje zijn wilde katten. Het is zelfs gevaarlijk om een kat een niet aangepast bandje te laten dragen. Dit bandje moet kunnen losspringen als het bandje ergens blijft achterhangen (tak, omheining). Geloof me, als je een buitenkat hebt betaal je je blauw aan halsbandjes.
Waarom moeten de dieren altijd wijken voor de beesten, lees mensen. Wij nemen het habitat van de dieren in, niet andersom. Katten, vossen,... neerknallen en vergiftigen omdat ze aan de kippen, konijnen zitten... bouw eens een deftig hok, omheining.
Ik kan zo nog wel een tijd doorgaan, maar dit voorstel slaagt toch wel alles.
Wie gaat de dierenartskosten betalen als je "gechipte" kat wordt neergeschoten en verzorging nodig heeft... Fiscaal aftrekbaar, zoals andere wansmakelijke aftrekposten in België...
Bieke

#837 DEGOUTANT!

2013-11-06 12:37

Mijn moeder voerde tot 1 maand geleden al jaren een (gesteriliseerd) zwerfkatje. Ze kreeg hiervoor op haar donder van een paar buurtbewoners. Een paar uitten dus hun ongenoegen over het feit dat dat beestje daar al jaren rondzwierf. Van dag op dag is het beestje ineens verdwenen, en de bordjes en kommetjes die mijn moeder ook liet staan op een vaste plek waren opgeruimd. Zege voor de kattenhaters, gegarandeerd. Wat er met het katje is gebeurd zullen we nooit weten, maar dit besluit praat goed wat er met haar is gebeurd. Mensen haten katten, ze mogen ze afmaken... of ze nu als zwerfkat rondloopt of een huiskat is. SCHANDALIG IS DIT!!!!! DIT IS MOORD, DIEREN HEBBEN OOK GEVOELENS! Gaan we binnenkort dan ook de dakloze mensen mogen afmaken? Bah, ik zou hier een preek van 100 blz kunnen neerpennen als het moest!
Bieke

#838 Re:

2013-11-06 12:41

#832: -

Hoe kan je lid worden van de Vlaamse dierenbescherming?

Ik ben zo gedegouteerd door al het dierenleed, echt... Ik zou mijn steentje willen bijdragen.


Gast

#839

2013-11-06 12:45

BLIJF VAN DE (ZWERF)KATTEN AF!!! DIT BESLUIT IS EEN SCHANDE VOOR DE DIERENRECHTEN! DIEREN VOELEN OOK EN HEBBEN OOK HET RECHT TE BESTAAN!

Gast

#840

2013-11-06 12:55

heel cru misschien, maar voor mijn part hebben we meer last van bepaalde individuen dan van dieren, laten ze die dan ook maar afslachten

Gast

#841

2013-11-06 13:24

Durven jagers die dit doen dit thuis aan hun kinderen vertellen ??

Gast

#842

2013-11-06 14:03

Indien men aan jagers groen licht geeft om, boven de wilde dieren, ook nog onze loslopende huisdieren te doden, dan zullen ze op termijn, zoals het reeds in vele andere landen gebeurt, die macht misbruiken om hun zieke activiteiten tot in onze voortuin uit te oefenen!

Gast

#843

2013-11-06 14:04

ben zeer geschokt door dit bericht, te meer daar ikzelf drie zwerfkatten in huis heb en mijn oude moeder ook nog 'ns twee ... samen met 'het felixproject' zorgen heel wat vrijwilligers voor het laten steriliseren van zwerfkatten en worden 'per ongelukjes' bij adoptieouders geplaatst - dat loopt al jaren goed en de resultaten zijn ook navenant!

Gast

#844

2013-11-06 14:06

Belange niet alle huiskatten dragen een bandje rond hun nek. (vind ik zelf gevaarlijk trouwens die bandjes ... als ze ergens haperen hangen ze zichzelf op ... ik maakte het ooit bijna mee met mijn eigen kat) Zie je vanop 'schietafstand' of de kat een bandje om heeft of niet? En als ze geen bandje om heeft, wil dit dan zeggen dat er niemand aan die kat gehecht is? En zelfs al is niemand er aan gehecht, en is het echt een 'tsjolderke' ... maken we onszelf dan beter door ze te gaan afslachten? De apanplaneet breidt zich blijkbaar ook uit naar onze 'beschaving' ...

Gast

#845

2013-11-06 14:15

Dus als mijn katten geen halsbandje om hebben, kan ik het risico lopen dat ze gewoon worden afgemaakt ?!?
Dit is pure MOORD !!!

Gast

#846

2013-11-06 14:16

Als we eens zouden beginnen om in IEDERE gemeente een sterilisatie beleid aan te gaan en dan liefst ook langer dan 1 legislatuur dan zou men tot de juiste conclusie kunnen komen namelijk dat dit werkt.Als we alles en iedereen moeten doden omdat er geen geld is dan zullen er vermoedelijk nog veel doden moeten vallen.
Hettie

#847

2013-11-06 14:18

Dus als mijn katten geen halsbandje om hebben, kan ik het risico lopen dat ze gewoon worden afgemaakt ?!?
Dit is pure MOORD !!!

Gast

#848

2013-11-06 14:19

mijn kat draagt nooit een bandje sewwes word zij ook afgeschoten :o

Gast

#849

2013-11-06 14:29

het kan ook een verloren gelopen kat zijn ! mijn kat was een 3 weken van huis en kwam gelukkig terug !

Gast

#850

2013-11-06 14:32

kan ook een verloren gelopen kat zijn he ! mijn kat was eens 3 weken weg en kwam gelukkig terug !