Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten


Gast

#651

2013-11-04 11:39

Er verdwijnen zoveel huiskatten door jagers (lees : er worden veel huiskatten vermoord door jagers). Dit moet stoppen !

Gast

#652

2013-11-04 11:39

De regering moet maar eens gaan nadenken ... want onze katten op de boerderij hebben geen halsband of zo aan en wij hebben er al vele gehad die terug thuis kwamen en enkele dagen later stierven ... VERGIFTIGD en dat is ook maar normaal ???? Dus mag je ook mensen gaan vergiftigen en dat is dan ook normaal ??? De regering houdt zich nooit aan afspraken ... dus ook maar doorschieten ???? Dit is iets dat niet kan ... een kat is ook een levend wezen en MOORD is en blijft MOORD !!!!
Jagers mogen ook vogels uit de bomen schieten richting huizen, 't is te zeggen gewoon tussen huizen. Je belt de politie gevolg ... niks want hij is een jager ... dus onze kinderen en huisdieren mogen daar de dupe van zijn????
Waar gaat het naartoe?

Gast

#653

2013-11-04 11:44

Geen woorden voor,wat moet er nog allemaal gebeuren,en poezen die niet gechipt of een bandje met adres aanhebben worden die zomaar vermoord.hebben zelf een zwerfpoes in huis opgenomen,maar wil geen bandje aan,dus hoe gaan ze dit aanpakken,der word al veel gedaan,misschien meer steri

s en
castratie en mensen die een poes bezitten dit ook laten doen' hopelijk

veel navolging

l





n





Gast

#654

2013-11-04 12:04

inhumane beslissing

Gast

#655

2013-11-04 12:10

ben al jaren bezig om de zwerfkatten te steriliseren. Bij regen en wind geven wij de dieren ook eten. Wij doen dit van harte en op vrijwilliger basis. En nu gaan ze de diertjes gewoon afknallen? Wie heeft het recht om zo iets te beslissen? NIEMAND!

Gast

#656

2013-11-04 12:19

"Verwilderde katten
die worden gevangen in het kader van gewone jacht, mogen alleen worden gedood als ze niet voorzien zijn van een
halsband of een ander visueel merkteken" Als mijn kat wordt gevangen dan zal ze wel snel wild worden... En wat is bij deze bijvoorbeeld het nut van de chip dan?

Gast

#657

2013-11-04 12:49

Ik denk dat het tijd wordt om de pers in te schakelen als nu ook al katten gewoon mogen 'afgeschoten' worden ! Mij

Gast

#658

2013-11-04 12:54

en mogen wij dan ook al het krapul dat hier vrij rondloopt neerschieten in het jachtseizoen? beginnende met pedo's - rassenhaters - kindermishandelaars - dierenmishandelaars - dieren(beschermingen)(?) - ministers zonder hart (enkel denkende aan hun portemonnee)
*

#659

2013-11-04 12:58

Mijn kat verliest regelmatig haar bandje! Kan me niet voorstellen dat ze dan wordt doodgeschoten!

Gast

#660

2013-11-04 13:05

Geen jacht op levende beestjes het komt door de mens dat ze zo massaal zwerfen moeten.Laat gewoon je katten steriliseren is er geen probleem verplichte sterilisatie.

Gast

#661

2013-11-04 13:07

ik vind dit verschrikkelijk, ik heb 8 katten hier rondlopen,ik woon in een bos..mn katten lopen binnen en buiten ze vinden het zalig om in het bos te spelen, hier lopen soms wel eens jagers,en die schieten op alles wat ze zien bewegen. ben al enkele poezen kwijt..heb ze al eens aangesproken,en dan krijg je als commentaar (zoals altijd)..dacht dat het een konijn was!! aub vernietigt dat jachtbesluit over de katten.

Gast

#662 Re:

2013-11-04 13:08

#661: -

en al mijn katten zijn gecastreerd en gesteriliseerd.

 


Gast

#663

2013-11-04 13:13

Zwerf-en andere katten zijn absoluut noodzakelijk tegen de opkomst van ratten van alle soort. Hier in Wallonië woekert het van ratten die zelfs in de huizen komen, 's nachts het brood etc. opeten etc. Of willen de 'jagers' soms dat we terug zwarte pest, leptospirose (nog altijd courant!)en andere dodelijke ziekten voor mens en dier krijgen. Welke debiel komt er nu met zulk een kattenjachtbesluit!!!

Gast

#664

2013-11-04 13:21

Katten zijn nuttig en noodzakelijk, en niet schadelijk voor de natuur en de fauna zoals al die onaanvaardbare vergiften in de handel die niet alleen ratten doden maar ook vogels (roofvogels eten ratten), egels (eten slakken), vossen (die ook eten ratten), ... bijen en allerlei andere nuttige mooie dieren die we nodig hebben om de natuur in evenwicht te houden.

Gast

#665

2013-11-04 13:28

Jagers zijn gewoonweg 'moordenaars', mensen die hun moordenaarsinstinct loslaten op onze katten. Katten werden vereerd in Egypte omdat ze de ratten weghielden uit het graan. Maar nu gebruiken de mensen liever giftmengsels waarbij uiteindelijk de mensen ook vergiftigd (kankers etc) raken!
Goed bezig mannen. Bravo!

Al mijn dieren (9) zijn gesteriliseerd. Er moet eerder een besluit komen waarbij particulieren verplicht worden hun katten te steriliseren.

Gast

#666

2013-11-04 13:44

Weer een van de stommiteiten van Joke Schauvliege! Mevrouw de minister mag voor mijn part door de schouw vliegen, zwarte Piet naar beneden, zij naar boven, richting andere planeet.

Niet alleen zwerfkatten zijn in gevaar maar élke kat die naar buiten gaat.
Wat is de verplichte chip nog waard?: niets als de minister haar slag thuis haalt.

Jagers die moeten oordelen of een kat een huiskat is of niet en dan over leven en dood beslissen, schande! Elke jager wil elke kat dood als het dier op 'hun' jachtterrein komt, dat weet iedereen die iets van jagers of jacht kent. Verleden jaar is hier in de buurt nog een kat afgeschoten, iedereen zwijgt als vermoord, spijtig maar alleen de kat is vermoord. En al die waar we geen weet van hebben…


Gast

#667

2013-11-04 14:07

Katten horen niet afgeschoten te worden,je weet immers nooit of het een wilde kat of huiskat betreft!

Een kat die geen halsbandje of ander zichtbaar iets draagt kan een chip hebben die zie je niet.

GEEN KATTEN AFSCHIETEN!!!

Gast

#668

2013-11-04 14:12

Schandalig echt erg !!!! Ze moesten het afschaffen !!! Of wij moesten ens op hun jagen !!!
op naar de verkiezingen

#669

2013-11-04 14:29

Goe bezig Joke.
mogen we binnenkort ook schieten op zone vreemde mensen.
Oh nee dat kan niet meer ,want enkele jaren geleden moest iedereen zijn wapen binnenbrengen.
Nu is er nog alleen gevaar van de elite jagers.

Gast

#670

2013-11-04 14:51

Dat dit nog voorkomt in België ... Onbegrijpelijk

Gast

#671

2013-11-04 15:03

schandalig dat men zo ver gaat tegen de beestjes,vroeger leefde men al samen in harmonie,nu moet alles maar doodgedaan worden wat ons niet zint schandalig

Gast

#672

2013-11-04 15:20

Het is toch wel triest alles draait om macht en geld en die mensen hebben nergens compassie mee niet voor de medemens en zeker niet voor de dieren

Gast

#673

2013-11-04 15:40

Dit is schandalig!
Ik heb thuis ook een kattin en zij heeft ook geen halsbandje om omdat ik het gevaarlijk vindt.
Heeft dit dan ook te betekenen dat jagers mijn katje zomaar mogen VERMOORDEN !!!!
Schandalig!

Gast

#674

2013-11-04 15:43

Dit is niet te geloven!
In België heb je nog grotere problemen dat ze zich daar maar mee bezig houden!


Gast

#675

2013-11-04 15:51

Dit "besluit" slaat nergens op!!