Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten


Gast

#576

2013-11-03 22:02

Ook zwerfkatten verdienen een leven! Ik snap niet dat mensen het over hun hart krijgen een onschuldig beestje te doden. Deze beestjes hebben er ook niet zelf voor gezorgd dat ze zwerfkatten zijn.

Gast

#577

2013-11-03 22:04

mijn kat loopt al jaren zonder bandje rond. Moet ik ze dan de vrijheid ontnemen omdat het zogezegd een zwerfkat zou kunnen zijn? Daar los je niks mee op en bezorg je alleen maar leed mee. Misschien moeten we dan ook wel al de dieven, moordenaars, verkrachters en vandalisten doodschieten die in de gevangenis zitten? Kom op zeg! Zielig is het gewoon om er nog maar aan te denken!!!

Gast

#578

2013-11-03 22:11

katten zijn geen wilde dieren

Gast

#579

2013-11-03 22:13

Heb respect voor ALLE leven!

Gast

#580

2013-11-03 22:14

Met dit decreet geef je jagers gewoon een vrijgeleide om elke kat in de buurt af te schieten... in wat voor land leven wij als ook dit nog wettelijk toegelaten wordt?! Een kaakslag in het gezicht bovendien voor alle instanties die dag en nacht in de weer zijn om verwaarloosde en mishandelde dieren op te vangen! Waar gaan we naartoe??!? Men zou beter het doen en laten van die jagers wat beter reglementeren. Ben beschaamd om Belg te zijn met dit Besluit...

Gast

#581

2013-11-03 22:20

Pure schande... dierenvrienden zoals wij houden helemaal niet van jagers die loslopen met geweren en op alles schieten wat beweegt, graag toestemming om hen ook te mogen neerknallen, dat zou pas voldoening geven!

Gast

#582

2013-11-03 22:22

Wat een schande en een waardeloos beleid !Na jaren inspanning van dierenvrienden heeft de vorige minister van dierenwelzijn en milieu een verstandig poezenbeleid uitgestippeld met gemeentelijke sterilisatie projecten.
Nu het project eindelijk begint te lonen komt er een waardeloze minister die duidelijk omgekocht is door de jachtlobby en vernietigt in een pennenstreek al het werk en de liefde die zoveel vrijwilligers jaren lang hebben gegeven voor het welzijn van deze dieren. Daarom roep ik alle poezen liefhebbers op die over enkele maanden naar de stembus moeten STEM GEEN CD&V. Een partij die zo'n waardeloze ministers levert is niet waard een land te regeren! Lia Bonjean

Gast

#583

2013-11-03 22:22

laat de kat een huisdier blijven en maak er aub geen loslopend wild van!er zijn ook mensen teveel op aarde,en wie doet daar iets aan?

Gast

#584

2013-11-03 22:41

te zot voor woorden!heb 5 katten allemaal gesterliseerd en gecastreerd,ze hebben bandjes en zijn meestal binnen,maar soms gaat er al eens eentje buiten en soms komen ze terug zonder bandje!!dat is beveiliging hé,dat lost automatisch als ze bv vasthangen ergens stel je voor dat ze net een jager tegenkomen....ik mag er niet aan denken!ziekelijke mensen op de wereld zenne die zo een wetsvoorstel goedkeuren horen daarbij

Gast

#585

2013-11-03 22:44

Ik kan niet begrijpen dat er zo een besluit kan komen in mijn eigen land! We zijn altijd dierenvrienden geweest en zo moet dat blijven.

Gast

#586

2013-11-03 22:50

op uitschot wat mensen overvallen of inbraken plegen mag er niet geschoten worden, waarom op onschuldige dieren wel???....verkeerde wereld !!!

Gast

#587

2013-11-03 22:50

Met jullie poten van mijn katten blijven!!!!

Gast

#588

2013-11-03 22:54

Wat nu als katten zoals ik hoop gechipt zijn,afknallen? Doe effe normaal jagers !!!!!!

Gast

#589

2013-11-03 22:54

Geen enkel van mijn katten draagt een halsband wegens het feit ze hiermee kunnen blijven vasthangen ed.

Gast

#590

2013-11-03 23:47

het is een schande gewoon!! er zijn zoveel katten die geen bandje dragen, zoals de onze, vind dit veel te gevaarlijk, hij kan ergens achter blijven hangen met dit bandje of het kwijtspelen.. waarom is het zo moeilijk om uit te vogelen of ze gechipt zijn, de onze is dat!! of dat het huiskatten zijn, dit ga je tcch wel vrij snel merken denk ik. denk even na voor jullie beslissen over een leven, dit kan iemand zijn huisdier zijn dat jullie vermoorden, mssn wel 1 van jullie vrienden of familie!! hoe ga je dat dan uitleggen??
gast

#591 Re:

2013-11-03 23:57

#1: -  

 

parabellum

#592

2013-11-04 00:10

beter eens het openingsbesluit volledig lezen voor men deze petitie tekent,katten mogen niet geschoten worden maar moeten met kastvallen gevangen worden,en zwerfkatten die ontvruchtbaar zijn gemaakt worden gemarkeerd doordat er een gat in hun oor wordt gemaakt en hierdoor herkenbaar zijn,maar men kijkt allen maar naar de titel van de petitie en in de ons omringende landen mogen ze wel degelijk geschoten worden ook in wallonie en dit heeft te maken dat deze katten een veel te hoge druk geven op de fauna waardoor sommige inheemse soorten het moeilijk krijgen en niet alleen het jachtwild

Gast

#593

2013-11-04 00:18

Mijn katten kunnen geen bandjes verdragen en die lopen ook altijd graag in de bossen en velden achter ons. Wat is het volgende, "gevaarlijke" honden door de politie laten afschieten. Blijf jullie poten van dieren!!!! Beter jacht openen op dierenmishandelaars!

Gast

#594

2013-11-04 00:24

Het zoveelste decreet in België genomen door één of andere randdebiel die in zijn ivoren toren zit en zich allicht nooit de moeite getroost heeft om, voor enige besluitvorming, eerst eens te onderzoeken welke projecten er reeds allemaal lopende zijn om het teveel aan zwerfkatten op een diervriendelijke manier in te perken.

Gast

#595

2013-11-04 00:32

Beste jachtbesluit ooit, afschieten van schauvliege beloond met premie!

Gast

#596

2013-11-04 01:27

ze zijn te ver aant gaan, hoe ziet ge of een kat een huis heeft op of nie? en wat kunnen die beesjes er aan doen? begin bij het probleem. en das de mens zelf!

Gast

#597

2013-11-04 02:03

Belachelijk dit van mij mogen ze degene afschieten die dit beleid bedacht heeft haat mensen wat geen hart heeft voor dieren

Gast

#598

2013-11-04 02:51

Da verschil ziet ge niet tussen een straatkat en een huiskat
Patricia

#599 Dit kan toch zomaar niet!

2013-11-04 03:46

We zullen moeten zorgrn dat alle poesen een bandje hebben!,ook de zwefpoesen, Ik begrijp niet hoe zo een wet mogelijk is in een zogezegd geciviliseerd land als Belgie. Gaat dit niet in tegen een of andere europese wetgeving? Ik hoop dat dit snel ongedaan gemaakt wordt. Ik ben verlegen om een belg te zijn.
Laat ons duimen dat er voldoende mensen tekenen

Gast

#600

2013-11-04 05:20

De overheid heeft weer eens de zoveelste domme zet gedaan! Wanneer gaan ze nu eindelijk eens een verstandige beslissing nemen? Waarom zijn er zoveel acties om katten te laten helpen zodat de overheid ze gewoon kan neer knallen? Dat kan gewoon niet ik heb hier 5 zwervers rond lopen (tamme dieren ondertussen) zij dragen geen halsband omdat ze dat niet willen ik kan er nu 1 aan doen en na 5 minuten hebben ze hem terug uit gedaan. Je kan dieren zoiets niet verplichten! Maar ze hebben een thuis en zijn allemaal geholpen dus laat ze aub rustig verder leven!!!