Handen Af Van Zwarte Piet
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Handen Af Van Zwarte Piet.
Gast |
#12013-10-22 10:29Het is je reinste flauwekul allemaal. Iets wat al eeuwen traditie is moeten we maar afschaffen omdat een enkele zwarte zich gediscrimineerd voelt? En dat terwijl hij in zijn eigen jeugd ook om het hardst sinterklaas kapoentje zong. Zielig volk vind ik dat. |
Gast |
#42013-10-22 12:20Dit kan echt niet. Traditie getrouw hoort zwarte piet in Nederland! !! |
Gast |
#62013-10-22 13:58Het is te gek voor woorden dat WIj Nederlanders ons weer eens moeten aanpassen aan onze allochtonen medelanders. Wanneer passen onze medelanders zich eens aan de normen en wrden van ons land aan. |
sg |
#7 Huh ?2013-10-22 14:45Iedereen mag Nederland in, iedereen word opgevangen..maar iemand die 2 weken blijft die word geweigerd door de alochtone medelander...wat mis ik hier ?? |
Gast |
#82013-10-22 14:56Blijf van onze traditie af!! ZWARTE Piet hoort gewoon bij Sinterklaas!! |
Gast |
#9 Zwarte piet2013-10-22 14:59Waar gaat dit heen in dit land ik snap er geen snars van ,heb nog nooit zo n idioot iets meegemaakt als hier. Zwarte piet is er al zoooooooooo lang en nu ineens hebben ze het over afschaffen idioterie is het . |
Gast |
#102013-10-22 15:04Te gek voor woorden!! Zwarte Piet mag blijven!! Degene die hiervoor in opstand komt heeft ook deze eeuwen oude traditie mee gekregen, ( voor degene die hier geboren zijn )nu ze ouder zijn ineens zichzelf aangevallen voelen worden door racisme?? Ga toch heen man. Ons land, daar horen ze zich aan aan te passen..Tenslotte moeten wij dat ook in hun land. Ik ben geen racist, maar vind dat het nu een keer genoeg is met deze gasten. Nederland REAGEER NU EENS MASSAAL!!!! |
spin |
#112013-10-22 15:12Als zwarte piet niet meer mag met sinterklaas. Schaf dan gelijk alle feesten af. En dan bedoel ik alle feesten. Van pasen tot suikerfeest en van kerst tot .... noem maar op. Dan zijn we gelijk van al dat gezeur af. En wat doet onze regering ?? Die steken snel hun kop in het zand en gaan verder met hielen likken en kontenkruipen. |
Gast |
#122013-10-22 15:13het moet toch niet gekker worden afblijven van het sinterklaas feest |
Gast |
#132013-10-22 15:18Blijf van Zwarte Piet af als je er niet tegen kunt moet je maar naar je eigen land gaan. |
Gast |
#142013-10-22 15:22Hoe moeten wij vertellen dat zwartepiet niet meer mag aan onze kinderen? Sinterklaas is voor de kinderen |
Gast |
#152013-10-22 15:33het is al honderden jaren zo nooit geen klacht over geweest nu jaar 2013 begint men er over te klagen. wij hollanders moet maar eens een keer goed in opstand komen dat ze met de handen van onze culruur moeten afblijven. |
Gast |
#162013-10-22 15:34Het is te gek voor woorden waarom word ons alles afgepakt. Laat ze is kijken naar andere rassen die mogen hier alles. Je ben gewoon buiterlander in je eigen land. Als ze er zo last van hebben rotten ze lekker op naar hun eigen land. Dan hebben ze er ook geen last van. Als je dan ergens last van moet hebben zijn het hoofd doeken Onze kinderen mogen geen cap of pet op maar dat mag alemaal wel. En zo is er nog veel meer om ons gediscrimineerd te voelen |
Gast |
#172013-10-22 15:35wij doen ook niet moeilijk over ramadan slacht feest suikerfeest dus blijf van ons feest af |
Gast |
#182013-10-22 15:35dat gezeik moet nu eens stoppen hoor, zwarte piet hoort bij sinterklaas niks verkeerds aan |
Gast |
#192013-10-22 15:58Belachelijk, er zijn toch belangrijkere zaken om ons druk om te maken dan dit? Gewoon Sinterklaas met zwarte piet, hoe zou ik dit trouwens mijn zoontje moeten uitleggen die fanatiek geloofd en zich er op verheugd??? |
Gast |
#202013-10-22 15:59Waar komt sint en piet oorspronkelijk vandaan? Ja uit turkije dus waar maakt de vn zich druk over. Nadat ik bij mijn eigen petitie deze tekst tegen kwam wilde ik dit ook met jullie delen: Rond 20 maart vieren verschillende landen waaronder Iran, Azerbeidzjan en Afganistan Noroez. Hiermee worden het nieuwe jaar (volgens de Perzische kalender) en het voorjaar ingeluid. Mensen gaan bij elkaar op bezoek en geven elkaar cadeautjes. In Iran speelt de figuur Hajji Firuz een grote rol tijdens de festiviteiten. De zwartgeschminkte figuur met felrode lippen is gehuld in rode kleren. Hij speelt tamboerijn en zingt om kinderen en hun ouders te vermaken. Volgens een theorie zou de traditie afkomstig zijn uit het zoroastrisme, een Perzische religie. De zwarte figuren zouden vuurbewakers moeten voorstellen wier huid zwartgeblakerd is omdat ze aan het eind van het jaar bij mensen langsgingen en hen aanspoorden om hun oude spullen te verbranden. Door de rook werd hun huid zwart. Een andere theorie is dat Hajji Firuz stamt uit ouder tijden waarin zwarte slaven door de steden trokken om te zingen voor de plaatselijke bevolking. Erfgoed In 2009 werd dit Perzische feest met hun versie van Zwarte Piet vermeld op de Lijst van Meesterwerken van het Orale en Immateriële Erfgoed van de Mensheid. In 2010 werd de feestdag ook erkend door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. Daarmee wordt de Iraanse Zwarte Piet dus beschermd door de Verenigde Naties. "Noroez draagt de waarden van vrede en solidariteit tussen generaties en binnen families uit en draagt door verzoening en naastenliefde bij aan de culturele diversiteit en vriendschap tussen mensen en verschillende gemeenschappen", zo zeggen de VN op hun website over het feest. Ook in Iran is er overigens kritiek op het 'racistische karakter' van Hajji Firuz. Over het algemeen is de figuur echter geliefd door de mensen en zorgt hij jaarlijks voor vele lachende gezichten. |
Gast |
#212013-10-22 15:59handen af van een Nederlands kinderfeest.laat de VN doen waar ze voor zijn . |
Gast |
#232013-10-22 16:54Er kwam de sint iets naars ter oren Wat hij toch liever niet zou horen Jij wilde graag een groene piet Een zwarte, nee dat kan echt niet Geel of blauw is geen bezwaar Desnoods een zilver exemplaar Maar bruin of zwart dat is verkeerd Omdat je dan discrimineert Zo wordt de sint de bonte hond Maar ken jij wel de achtergrond? Ik denk het niet, maar ’t is niet gek Die kleine zorgt voor tijdgebrek Daarom legt sint het nu maar uit Want van jouw visie klopt geen fluit Mijn pieten zijn geen echte negers Maar doodgewone schoorsteenvegers Ik heb wel wat bewijs daartoe Wat dacht je van de piet zijn roe? En ook zijn prachtige kledij Is functioneel en hoort daarbij! Als je vaak door de schoorsteen schiet Wordt je vanzelf een zwarte piet Knoop dit maar heel goed in je oren Mijn zwarte pieten, dat zijn moren Een moor, dat is een Arabier En ik heb ook nog Berbers hier. Ikzelf sluit daarna de rijen: Sint Nicolaas komt uit Turkije Ik ben in Patara getogen Daar is geen letter van gelogen Ik zeg het nu dus maar gewoon: Ik ben een echte allochtoon Het toppunt van de integratie? Mijn intocht, waar de hele natie Voor een Turk en Marokkaan Vrolijk aan de wal gaat staan Daar is dus niks racistisch aan.... Dus voor de blauwe variant Ga je maar naar smurfenland... Groetjes van de sint |
Gast |
#242013-10-22 17:09Een eeuwenoude traditie moet verdwijnen omdat er een aantal zich gediscrimineerd voelen !! Het moet niet gekker worden hier in Nederland. Als je hier wilt wonen moet je onze tradities maar leren waarderen en je eens verdiepen in dit eeuwenoude KINDERFEEST !! Zwarte Piet wordt niet gediscrimineerd maar is de steun en toe verlaat van de oude man genaamd Sinterklaas !!! |
Gast |
#252013-10-22 17:21Als onze traditie jullie niet aanstaat, ben je natuurlijk altijd vrij om tegaan!!! |
|
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Respecteer de euthanasiewet
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
STOP het hoofddoekenverbod
494 Gemaakt: 2025-05-08
Freerunparkje Meerland
384 Gemaakt: 2025-05-06
❗ Red de Schoolsportdagen in Gent ❗
262 Gemaakt: 2025-05-12
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
2103 Gemaakt: 2024-07-07
Behoud foodtruck Cakelicious
145 Gemaakt: 2025-05-10
Nee tegen azc
112 Gemaakt: 2025-05-13
Laat de Turnsport in Ridderkerk niet in hun hemd staan!
1141 Gemaakt: 2025-05-03
Geen nieuw gemeentehuis voor gemeente Het Hogeland
80 Gemaakt: 2025-05-08
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
1931 Gemaakt: 2025-03-19
STOP het hoofddoeken verbod
103 Gemaakt: 2025-05-06
BBQ'en met de eerste zonnenstralen van de dag!
57 Gemaakt: 2025-05-10
Laat deel van beschermd stadsgezicht Hulst niet verdwijnen!
190 Gemaakt: 2025-05-02
Crossbar challange video Lela Lindsey Sandy
52 Gemaakt: 2025-05-08
Meer veiligheid in Rotselaar-Heikant
279 Gemaakt: 2025-05-07
Neen tegen nieuwe industriezone Lepelboomstraat - Blauwe Zwaanstraat - Vichtseweg (PRUP)
401 Gemaakt: 2025-04-22
Behoud onze ijsjes op de zeedijk! Zeg ja tegen de ijskiosken van Knokke-Heist!
525 Gemaakt: 2025-04-29
Omheind hondenrenveld Oosterhof
40 Gemaakt: 2025-05-15
Krachten bundelen voor behoud gespreide zorg
245 Gemaakt: 2025-04-16
Steun de Buurderij in Gent (Baarle)!
1074 Gemaakt: 2025-04-08
Huurdersinitiatief voor meer picknicktafels op de Sterre
99 Gemaakt: 2025-05-03