Uitbreiding blauwe zone Castricum

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Uitbreiding blauwe zone Castricum.


Gast

#26

2013-09-13 15:49

Een heel goed initiatief. Wij hadden er nog niets over gelezen. Het is een belachelijk plan van de gemeente. Wij hebben zelden last van een overvolle straat. Zelfs niet als er kermis is op de Brink.
Wij wonen in de kon. Julianastraat.
PR

#27 Geen last

2013-09-13 20:39

Woon in Pr.Marijkestraat. Hoef nooit ver naar mijn auto te lopen. Maximaal 100 meter inderdaad.
En dat terwijl de 'probleemverzoorzakende' lokaties (gezondheidscentrum Cieweg en de abn/amrobank) zich 'om de hoek' bevinden.
Hier is dus geen probleem. Houden zo, zou ik zeggen.

Eerst eens goed met elkaar praten. Te beginnen met het gebied waar wél al een blauwe zone is ingevoerd.
Daar nu met bewoners eerst alles op een rij zetten en verbeteringen doorvoeren. Het is te zot dat tweede auto's, alsmede auto's van mensen die in lat relatie leven en dus regelmatig een tweede auto (van hun partner) moeten parkeren. Vermeden dient te worden dat de vermeende parkeerdruk zich als een olievlek gaat verspreiden.

Het voornemen om een tweede gebied nu blauw te maken; met minstens een periode van 12 maanden uitstellen. Bewoners hier breed in betrekken (niet selectief, zoals nu gebeurd is).

Bovendien, als gezondheidscentrum en de banken de veroorzakers zijn van een zogenaamd parkeerprobleem; laten zij dan zelf zo fair zijn dit op te lossen. Niet de gevolgen over de schutting gooien naar de buurtbewoners.
En wethouder, als je geld wilt verdienen aan parkeerheffingen, wees dan fair. En laat allen meebetalen, dus ook inwoners in andere wijken alsmede werknemers van bedrijven.

PR

#28 Verkeerde groep

2013-09-13 22:14

In het concept besluit staat duidelijk dat dit er op is gericht om werknemers van het centrumgebied daadwerkelijk te laten parkeren op De Brink en forensen daadwerkelijk op de P+R-terreinen. Forensen zouden niets liever willen dan parkeren op de P+R terreinen!!! Dit is dus een drogreden. Alleen is de capaciteit van P+R terreinen onvoldoende, waardoor ieder maar zijn heil zoekt in de straten rondom.
Een vermeende problematiek veroorzaakt door werknemers is beperkt. De bereikbaarheid van de woongebieden rondom het centrumgebied is goed; er is slechts in zeer beperkte mate sprake van zoekverkeer naar een parkeerplaats. Verbetering van de leefbaarheid, bereikbaarheid en verkeersveiligheid van dit woongebied wordt als doel aangegeven. Maar deze zijn prima in orde! Deze zouden juist ernstig verslechteren voor bewoners, wanneer dit concept besluit ongewijzigd zou worden uitgevoerd.

En als het dan toch moet gebeuren, zo'n maatregel, waarom dan niet het volgende:
Maak van de betreffende straten een ontheffingsgebied. Dan help je de bewoners pas echt!
Dan blijft er voldoende ruimte voor bewoners om te parkeren en kunnen er voor de probleemveroorzakers (uitgaande forensen, werknemers van omliggende bedrijven, bezoekers/klanten van omliggende bedrijven) passende maatregelen genomen worden. Wanneer zij betaald gaan parkeren, zullen de ontstane kosten daarmee gedekt kunnen worden. Een veel gezondere aanpak dan de olievlekverschuiving die nu dreigt te gaan ontstaan en de lasten van deze operatie bij de bewoners neer te leggen.

Gast

#29

2013-09-14 10:33

Ieder huishouden een parkeervergunning op kenteken en een flexibele parkeervergunning voor een eventuele tweede auto of bezoek ( gratis)
Personeel van de winkels etc parkeren op de brink, voor het winkelend publiek is er genoeg ruimte in de parkeergarage onder het bakkerspleintje en in de wijk op de plekken van de mensen die overdag naar hun werk zijn.

Gast

#30

2013-09-15 05:10

U mag eens gaan opletten hoeveel medewerkers van winkels de gehele dag hun auto parkeren op plaatsen waar winkelend publiek had kunnen staan.

Gast

#31

2013-09-15 07:10

Uitstekend initiatief ben blij dat er mensen zo oplettend zijn en de ambtelijke willekeur aan de kaak willen stellen.

Gast

#32

2013-09-15 14:39

Wij wonen in de geelvinckstraat en we hebben nog nooit een parkeerprobleem ondervonden. Een blauwe zone dient geen enkel doel. Sterker nog, door de blauwe zone ontstaat er een parkeerprobleem voor bezoekers, 2e auto's en omliggende straten. Overdag zien wij inderdaad een lege straat. Waarom wordt er een probleem gecreeerd waar op dit moment geen enkel probleem aanwezig is? Wat mij ook bevreemdt is dat ik toevalligerwijs achter dit plan moet komen, zonder dat ik door de gemeente officieel op de hoogte gesteld wordt. Dit lijkt mij een plan zonder enig draagvlak. De gemeente zou er goed aan doen dit onwenselijke plan niet door te laten gaan.

Gast

#33

2013-09-15 19:05

Laat de woonbuurten met rust. Zoals het nu gaat gaat het goed. De gemeente Castricum is bezig haar samenleving te verzieken. Uitbreiden van Geesterduin is totaal zinloos omdat er al een leegstand is in het winkelgebied. Het zou beter zijn als de bedrijfsauto uit de straten worden verbannen. Deze voertuigen slokken zoveel ruimte op waardoor het voor de gewone burger soms onmogelijk is in de eigen straat te parkeren. Maak een parkeerterrein voor bedrijfsauto's. Dat kan bijvoorbeeld op het Kooiplein, op de Brink of achter het station.

 

Mb

#34

2013-09-15 19:55

Ik ben geen tegenstander van de blauwe zone maar ik heb er wel moeite mee dat je als bewoner van dit gebied geen parkeervergunning kunt krijgen. Ons huis heeft een oprit maar als je daar een auto parkeert kun je niet meer bij de voordeur komen. In de huidige regeling kunnen wij, vanwege die inrit, geen parkeervergunning krijgen, ook niet tegen betaling. Dat zou ik graag veranderd zien.

Gast

#35 onnodig

2013-09-16 10:02

Ook waar wij wonen, vlak naast het gezondheidscentrum, is altijd voldoende ruimte om te parkeren. Door een blauwe zone krijgen we alleen maar meer auto's voor de deur. Nu blijft een auto vaak de hele dag staan, als het een blauwe zone wordt gaan hier alleen mensen die de dokter/fysio bezoeken parkeren en staat er elk kwartier een andere auto voor de deur. Dat is vervelender dan een auto die de hele dag blijft staan!! Ruimte genoeg, blauwe zone alsjeblieft niet.
Handhaver

#36 Parkeren

2013-09-16 17:20

Je kan natuurlijk je tweede, derde,..... Auto gewoon op de brink parkeren!
Hoop dat de handhavers van de gemeente en de politie streng gaan controleren op fout parkeerders, op de stoep, op de hoek van de straat e.d.
Ik erger me kapot aan al die fout parkeerders.....

Gast

#37

2013-09-17 08:27

Enkele jaren geleden ging de VVD de verkiezingsstrijd in met de leuze "maak van de burger geen melkkoe". Dit is een
belastingmaatregel. Verder vinden wij dit een aantasting van ons woongenot en vrijheid in het dorp. Ik woon 30 jaar in Castricum, nog nooit meegemaakt dat ik ergens mijn auto niet kwijt kon.
RB

#38 Re: Parkeren

2013-09-17 09:18

#36: Handhaver - Parkeren Maar of een blauwe zone nu de maatregel moet zijn om individueel gedrag van mensen te sturen? De afspraken met de werkgevers in het centrum zijn dat de inkomende forensen op De Brink gaan parkeren. De bewoners kunnen dan gewoon <50 tot 100 meter van de eigen woning parkeren.

En waar door de bewoners 's avonds fout wordt geparkeerd omdat zij niet verder willen lopen is een gedrag dat niet te veranderen is door een blauwe streep. Dan helpen alleen maar bonnen en zelf aanspreken van je straatgenoten.

 


Gast

#39

2013-09-17 14:31

Woon hier al meer dan veertig jaar waarom nu opeens blauwe zone ? Nooit geen behoefte aan gehad !
Bij de Maranatha kerk is ook gelegenheid om te parkeren als er al een parkeer probleem is .

Gast

#40

2013-09-17 18:48

In de Jacob Catsstraat en volgens mij ook vele andere straten hieromheen spelen geen problemen van overlast van parkerende auto's. Het lijkt mij eerder een financieel gedreven maatregel van het Castricumse ambtenarenapparaat als gevolg van geldverslindende bovenmatige uitgaven zoals het gemeentehuis en andere zaken. Welke ambtenaar verzint nu weer zoiets van achter zijn bureau. Zo snel mogelijk de prullenbak in met dat onzinnige idee en aan de gang gaan met echte problemen.


Gast

#41

2013-09-18 06:20

Ik woon al 32 jaar in de Jacob Catsstraat en kan vertellen dat er nooit winkelend publiek hier parkeert!
Als er meer auto's op het oprij pad komen dan kunnen de fietsers er niet meer door....
Tot nu toe lossen we de situatie onderling op, laat dat zo!
Raar dat 'vreemd' winkelend publiek voor de eigen bewoners gaan.....
De Brink is juist voor die mensen, niet onze straat!!!!

Gast

#42

2013-09-18 09:02

Wat zou het jammer en zonde zijn als de gemeente geld gaat uitgeven terwijl de bewoners totaal geen behoefte hebben.
Was slimmer geweest om eerst bij de betrokkenen te informeren of zij dit willen.

Aan de voorbereiding is nu al geld verspild....

Gelukkig kan het worden teruggedraaid dus gemeente, luister naar ons en stop met die onzin in de Jacob Catsstraat!


Gast

#43

2013-09-18 13:29

Wij maken bezwaar tegen de voorgenomen blauwe zone in het "Oranjegbied"!!!
Het is voor niemand een vooruitgang en tot op heden hebben we geen hinder ondervonden van de huidige situatie!!!!