De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.

monad

#76 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-09 12:46

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.

de zzp-er accepteerde die downside al, rekeninghoudend met een terecht belastingvoordeel; als je in zoveel opzichten je eigen verantwoordelijkheid neemt - eigen baas bent, zoals u het noemt- lijkt het me niet fair dat je ineens aan dezelfde belastingregels wordt onderworpen als mensen in loondienst.

wat de gehanteerde prijzen betreft, die bepalen wij niet alleen maar dat gebeurt in de markt - en misschien weet u dat die niet zo vrij is als de ideologie zegt


Gast

#77

2013-08-09 12:51

haal het geld waar het echt te halen is.!!!!

Gast

#78

2013-08-09 12:52

haal het geld waar het echt te halen is......
monad

#79 Re: Re: Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-09 12:55

#54: - Re: Re: Knuppel in hoenderhok.

fiy: het is geen subsidie. het is een vermindering van belasting op geld dat de zzp-er heeft verdiend


Gast

#80

2013-08-09 13:03

Kleine zelfstandigen, zoals kunstenaars en eigenaars van speciaalzaken, zorgen voor de jus in de stamppot die de hedendaagse maatschappij dreigt te worden... een mengelmoes zonder identiteit en karakter heeft geen smak

Gast

#81

2013-08-09 13:06

Rutte loop niet te k*tt*

Gast

#82

2013-08-09 13:34

Goed initiatief! We mogen blij zijn dat er nog zoveel ondernemende mensen zijn! Tekenen dus, die petitie!

Gast

#83 Re: Re: Geachte knuppel.

2013-08-09 13:35

#66: - Re: Geachte knuppel.

Voor de goede orde, ik ben 6 jaar ondernemer geweest,zorgde dat er bij 9 andere gezinnen brood op de plank kwam, betaalde 5000 euro AOV premie per jaar, heb een levensgroot pensioengat omdat er onvoldoende overbleef om wat weg te zetten en heb tgv de crisis het ondernemerschap tgv een faillissement moeten opgeven. Ik begrijp dus uitermate goed dat ZZPers opkomen voor hun inkomen.

Ik ben alleen van mening dat het niet de overheid-IB betalende burgers moeten zijn die moeten betalen voor veel ZZPers wiens diensten dan wel producten onvoldoende gevraagd worden.Wanneer er geen dekkende kostprijs neergelegd kan worden is dat dan de schuld van de overheid?Ik zou dus graag een andere regeling zien dan een weinig differentierende zelfstandigenaftrek.Het is natuurlijk vreemd dat veel ZZPers schijnbaar te weinig omzet genereren om van te kunnen leven?Als ik kijk hoe er aan de rechtszekerheid van ons loonslaven is bezuinigd is het niet vreemd dat ook de ZZPers worden aangepakt.Vervelend maar m.i. niet onterecht.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Gast

#84

2013-08-09 13:41

Te zot

Gast

#85

2013-08-09 13:45

Ik ondersteun dit graag, maar vraag me daarbij wel af of het niet een beetje vroeg is voor een petitie?

Gast

#86

2013-08-09 13:47

Slechte zet van een slecht kabinet.
monad

#87 Re: Re: Re: Geachte knuppel.

2013-08-09 13:48

#83: - Re: Re: Geachte knuppel.

ik denk dat er veel zzp-ers zijn die kunnen overleven dankzij die aftrek. als die wegvalt dan belanden er velen meteen in de bijstand.

en: het is geen subsidie. het geld wordt door de zzp-er zelf in 'de markt' verdiend en de belasting wil daar nu dus meer van innen zonder een goed argument.


Gast

#88 ik zou best in loondienst willen maar dat is onmogelijk

2013-08-09 14:07

In de branche waar ik werk worden subsidies afgepakt en in loondienst treden is al sinds mijn afstuderen er niet meer bij. Ik zou best in loondienst willen werken, maar niemand wil mij meer aannemen en dat is echt niet omdat ik kwalitatief niet genoeg kan bieden. Daarom werk ik dus gedwongen als zzp'er met alle nadelen ten gevolge en ja, en als schijnmedewerker... Heb trouwens nu wel een mooi salaris maar ik werk me een slag in de ronde + 50 uur p/w

Gast

#89

2013-08-09 14:10

De effecten van de slechte economie worden al jaren door zzp'ers geabsorbeerd. Zo'n beetje elke zzp'er uit mijn omgeving heeft, ook bij een nog altijd goedlopend bedrijf, de afgelopen jaren rond de 30% omzet ingeleverd. Minder klussen wegens een onder druk staande economie, maar vooral forse druk op de uurtarieven. Dat betekent heel concreet een enorme teruggang in netto inkomen. Het blijft alleen volledig buiten beeld omdat het niet binnen de scope van statistieken, vakbonden en wat dan ook ligt. Lastenverzwaring voor zzp'ers omdat bedrijfsleven én overheidsorganisaties massaal langs deze oneigenlijke weg hun personeelslasten drukken, is buitengewoon oneigenlijk beleid.

Gast

#90

2013-08-09 14:10

Dé aanjagers van de economie en de voorlopers van renderende netwerken worden afgestraft. Als deze fiscale compensaties worden afgeschaft, is dit slecht voor de economie en gaat het meer geld kosten doordat deze mensen hun zaak moeten opgeven en voor steun moeten aankloppen.

Gast

#91

2013-08-09 14:14

Wederom een zeer schadelijke bezuiniging.
Liever niet doen. Het is al lastig rondkomen.

Gast

#92

2013-08-09 14:32

Belachelijk idee.

Gast

#93

2013-08-09 14:45

Makkelijk praten kunnen ze wel in Den Haag.
Houden ze wel rkening met alle risico's en kosten waar de kleinde zelfstandige ook voor opdraait: zoals
- arbeidsongeschikheid bijvoorbeeld (ben je wat ouder dan is een verzekering bijna onbetaalbaar);
- pensioenvoorziening (geen werkgever meer die daar premie voor betaalt);
- de risico's van "geen opdracht" en het daarom moeten overbruggen van periodes zonder inkomsten;
......

Gast

#94

2013-08-09 15:23

Ik maak geen gebruik van de zelfstandigen aftrek e.d., maar steun dit initiatief omdat het hier gaat om hardwerkende mensen die een wezenlijke bijdrage leveren aan de economie. Zowel qua arbeid als kennis.

Gast

#95

2013-08-09 15:43

Ze moeten afblijven van de kleine zelfstandigen. Ze bezwijken al onder de druk van grote bedrijven, en nu willen ze hen nog harder pakken in hun portemonnee. Zo help je de economie alleen maar nog verder de afgrond in.

Gast

#96

2013-08-09 15:44

Ze zijn echt helemaal de weg kwijt in Den Haag.
Alsof zzpers het niet al zwaar genoeg hebben in tijden van crisis.
Ze moeten de uitkeringen stop zetten en die mensen lekker aan het werk schoppen.
Daar bespaar je pas echt op.
Boontje komt om z'n loontje

#97 Re: Re: Re: Knuppel in hoenderhok. # 25

2013-08-09 15:56

#25: - Re: Re: Knuppel in hoenderhok. 

 

De zzp' betaald net als de loonslaaf belasting. Loonheffing is een voorheffing op de IB. De werknemer heeft daarnaast voordelen uit dienstverband, denk aan opbouw ww, zorgverzekering etc. die de zzp 'r niet heeft. Maar wat als die voordelen uit dienstverband worden weggehaald, ik hoop dat de werknemer ook de voldoening in het werk prevaleert boven de verdiensten.

Gast

#98

2013-08-09 16:00

Juist nu moet je het klein ondernemerschap ondersteunen i.p.v. bemoeilijken. Hoe meer bedrijvigheid, hoe beter. Niet iedereen zal overeind blijven, maar wie het kleine niet eert, is het grote niet weert, om het zo maar te zeggen. Verzin eerder wat om kapitaal binnen bedrijven om te zetten naar extra banen, dan dat het wegstroomt in de vorm van een bonus. Per ton bonus kunnen drie à vier mensen werken, wat volgens mij interessanter is dan geld aan de onderkant weg harken (tenzij het natuurlijk de bedoeling is om allemaal gratis werkkrachten voor de sociale diensten te genereren)

Gast

#99

2013-08-09 16:09

Vanwege de crisis zijn vele afgestudeerde jongeren een eigen bedrijfje begonnen omdat ze geen werk in loondienst kunnen vinden. Deze groep (ZZP-ers) wordt door deze maatregel direct getroffen en zal het voortbestaan van het eigen bedrijf aan een zijden draad komen te hangen.

Gast

#100

2013-08-09 16:33

Wie nepzelfstandigen wil aanpakken, moet dat niet doen door echte hardwerkende zzp-ers te straffen!