De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#101

2013-08-09 16:33

Heel veel zzp-ers hebben de afgelopen jaren hun hoofd maar net boven water kunnen houden. Hun buffers opgebruikt, want ze kunnen niet terugvallen op ww of enige andere vorm van ondersteuning. En dan zou hier nog bovenop komen dat de zelfstandigenaftrek zou komen te vervallen. Dat kan gewoon niet.
gast

#102

2013-08-09 16:41

Overal wordt gesneden in de kosten dus de zelfstandigen mogen ook een bijdrage gaan leveren!
Martin Romarbia

#103 Flex BV

2013-08-09 16:46

Het was al zo een vreemde zaak dat Mark Rutte de flex BV zo snel in wilde voren, onder het mom van "iedereen moet snel en zo gecast gratis een eigen bedrijf starten". Vreemd, daar je als eenmanszaak, vof of zzp'er binnen een uur een bedrijf kan oprichten bij de K.v.K. Nu is het duidelijk, dit was de eerste stap, stap 2 is het omverwerpen van andere rechtsvormen als B.V. en N.V. Nu worden mensen de flex BV ingedrongen, waarbij de opbrengst niet opweegt tegen de kosten voor Nederland.

Gast

#104

2013-08-09 16:56

Eerst gaan ze het werven van ZZP'ers stimuleren en als er genoeg van zijn worden ze weer keihard aangepakt. De overheid werkt als een drugsdealer.

Gast

#105

2013-08-09 17:28

Zeer goed initiatief.
De regering is helemaal doorgeslagen momenteel....en de beoogde besparing wordt een flop daar men bedrijven administratief gaat verhuizen naar het buitenland.
Beter een regel in het leven roepen die het verbied om het eerste jaar aan de slag te mogen als zzper voor een afnemer waar je in loondienst hebt gewerkt.

Te bizar.... Als dit doorgaat dan kost dat zoveel bijstand straks en schuldsanering dat het niet te overzien zal zijn

Gast

#106

2013-08-09 19:01

Goed initiatief!

Gast

#107

2013-08-09 19:29

Volgens mij wordt het kabinet toch betaald om na te denken en niet voor zulk soort prutswerk!! Gun de ondernemer ook eens zijn voordeeltje, van wat er dan ook nog maar van over mag zijn!!!!

Gast

#108

2013-08-09 20:43

Het is gewoon belachelijk dat op dit moment juist de mensen worden gepakt die hard werken om hun magere salaris te verdienen.

Gast

#109

2013-08-09 20:46

De zelfstandige worden al nergens door de staat opgevangen, als het minder gaat, of bij ziekte.... regelen we zelf, of werken door... dus geen aanspraak op gemeenschapsgeld, ook al betalen wij wel gewoon belasting.........Maar straf ons dan niet ook nog es als het wel goed gaat!

Gast

#110

2013-08-09 21:00

Goed initiatief!!

Gast

#111 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-09 21:07

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.

ik koos voor dat ondernemerschap onder de toen geldende voorwaarden (bijvoorbeeld geen recht op WW als ik mijn bedrijf ooit (moet) beeindig(en) maar ook dat zulke risico's en de kosten om je daar tegen te verzekeren gecompenseerd worden in de zelfstandigenaftrek)  Nu zou die aftrek afgeschaft worden, maar mijn recht op WW komt daar niet mee terug... anderzijds kost me die grap zo veel dat ik daardoor dusdanig veel inkomen verlies dat ik niet meer rond zou komen van mijn huidige winst.

en bepalen van je kostprijs is mooi....maar in mijn branche mag je werken voor wat de opdrachtgever je bied, anders neemt ie een van de vele anderen die ie kan inhuren....


Gast

#112 Re:

2013-08-09 21:13

#102: gast -

die bijdrage levert de zelfstandige al doordat zijn opdrachtgever de prijs omlaagdrukt, kortom er komt minder binnen voor het zelfde werk.... als loonslaaf heeft dat geen invloed op je salaris.... als zelfstandige gaat dat volledig van je salaris af....

daar heb je als zelfstandige voor gekozen.... maar wel met de wetenschap dat er een compensatie voor gegeven werd zoals die ook voor het opgeven van je recht op ww... nu zou je dan ineens alle compensatie verliezen (lees, een fors bedrag inkomen kwijt raken (honderden euro's per maand) en als je het dan niet meer red met je bedrijfje (wat zeer zeker geen waanidee is voor velen) mag je terugvallen op bijstand, want ondanks je jarenlange inzet om geen WW te hoeven ontvangen, maar zelf je inkomen te verzorgen, krijg je daardoor nu geen WW als je je bedrijf moet opgeven.


Gast

#113 Re:

2013-08-09 21:19

#105: -

zal het je nog mooier vertellen... ik werk op lokatie bij de klant, heb een bedrijf in NL, ingeschreven op een NL adres maar woon zelf in Duitsland.... Omdat ik dagelijks van huis uit naar de klant ga heeft de belastingdienst mij opgedragen niet in NL maar in D belasting te betalen.....

dit verhaal heeft dus niet direct effect op mijn situatie, maar ik ben solidair met mijn zzp-collega's.... Dacht dat de VVD een partij was waar je je als ondernemer bij thuis kon voelen... blijkbaar slacht de ondernemerspartij ook al ondernemers af


Gast

#114 Re:

2013-08-09 21:27

#58: -

precies... als ik als ondernemer moet bezuinigen betekend dat dat ik primair moet kijken of ik mijn kosten kan verlagen aangezien ik doorgaans niet zomaar kan zeggen dat de klant fors meer moet betalen (dan lopen ze bij me weg)

als werknemer is dat nog veel sterker...... al je kosten stijgen, dus moet je dingen gaan laten om kosten te besparen want tegen je werkgever zeggen dat ie maar meer moet betalen zal vast geen gewenste reactie geven...

 

behalve in Den Haag. daar moet "bezuinigd"worden en dat wordt opgelost door te zorgen dat de burger meer gaat betalen...... in plaats van minder uitgaven te proberen te bereiken door voor mijnpart drastisch te beknibbelen op "liefdadigheid" in de vorm van ontwikkelingshulp, te beginnen bij de dubieus gespendeerde hulp.  ALs het dan zo slecht gaat... zorg dan dat je eigen land op de been blijft voordat je bakken met geld spendeert om andere landen te helpen


Gast

#115 Re:

2013-08-09 21:37

#73: -

ik ben uit ontslag in zelfstandigheid gerold, en mijn opdrachtgever is helaas een van de weinige en vooral veruit de grootste... in mijn branche heb je weinig te tellen, het is meer dat je blij mag zijn dat je voor het bedrag dat de oprachtgever wil betalen mag werken... ik werk overdag en 30-40 uur per week plus reistijd. daarnaast administratie en dan hou ik nauwelijks voldoende over om mijn oude salaris te dekken. Ik probeer aan aqcuisitie te doen, maar dat wil nog niet lukken zoals ik het graag zie, ik kan in deze tijd maar moeilijk nieuwe opdrachtgevers vinden....

betekend dat dat ik verkapt in loondienst ben.... strikt genomen wel... maar niet uit vrije keuze en niet zonder poging dat te veranderen... maar er zitten maar 40 kantooruren in een week, en die moet ik spenderen aan werken omdat ik anders inkomen tekort kom, dat maakt aqcuisitie verdomd lastig.

Gast

#116 Uurtarief omhoog

2013-08-09 21:41

Aangezien indirect de overheid mijn opdrachtgever is namens mijn opdrachtgevers, zal ik dan maar het uurtarief omhoog gaan gooien? Het is toch ongehoord wat ze doen, laten ze zelf eerst eens wat gaan inleveren, de overheid smijt het geld over de balk. Dit hoor ik regelmatig van mijn vrienden die werken bij ministeries.

Gast

#117

2013-08-09 22:11

Zelfstandige sinds 1997. Zeker langer dan Rutte en zijn regiering.

Gast

#118

2013-08-09 22:20


stup kaalslag voor de kleine zelfstandigen

Gast

#119

2013-08-09 22:32

er is zoveel krom hier in NL, voor miljarden worden we leeggezogen door de oostblokkers omdat lakse ambtenaren zitten te slapen. Als ik 1 dag te laat ben met belasting betalen volgt een boete! We zijn helemaal leeggezogen en nu dit er bovenop, de put is droog beste ministers. Goedkope buitenlandse krachten krijgen voorrangdus we moeten wel ZZP worden óf een uitkering vragen, maar die krijg je nou net niet zomaar als belastingbetaler in NL......

Gast

#120

2013-08-09 23:02

Het lijkt mij dat bij beperking van de aftrek vele zzp ers richting de bijstand gedreven worden. Dat kost toch veel meer allemaal?

Gast

#121

2013-08-09 23:05

Regering, stimuleer me niet om zwart te gaan werken..

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-08-10 07:16



Gast

#123

2013-08-10 07:19

zelf ben ik zelfstandige met personeel. heel leuk maar breng veel kosten met zich mee. en deze maatregel zal zorgen voor nog meer faillissementen met name in het MKB. en dan zal de werkeloosheid nog meer stijgen!

Gast

#124

2013-08-10 08:00

Dit voordeeltje weegt niet op tegen het ontlopen van vennootschapsbelating, BTW, milieuwetten, mensenrechten van de meeste internationale ondernemingen. Laat men zich daar op focussen! Het hele MKB gaat op dit moment naar de bliksem, mede door bovenstaande. Gelijke rechten,regels,voordeeltjes, plichten prima. Maar is nu zeker niet geval. Deze aftrek is ons enige voordeeltje. Waarom staat dit leegroven van Nederland niet op de agenda!

Gast

#125

2013-08-10 08:10

En dit komt dan van een kabinet dat zegt dat de economie voor een groot deel draait op het midden- en kleinbedrijf. Het kabinet dat zegt dat de economie weer op gang moet worden gebracht.
Alles ten koste van de minverdienenden; nu komen ze daar nog eens met dit idee overheen! Van de VVD kun je zoiets nog verwachten, de PvdA verloochent voor de zoveelste keer haar afkomst.