haltes lijn 2

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie haltes lijn 2.


Gast

#26

2013-07-22 09:26

Deze haltes moeten cht blijven, vooral voor de direct in de buurt wonende ouderen. Bovendien bestaat de angst als deze haltes worden opgeheven, dat er toch een soort racebaan voor auto's van gemaakt zal worden en dat kan nooit de bedoeling zijn!

Gast

#27

2013-07-22 10:24

Met het ontbreken van en de haltes Emmastraat en Obrechtstraat wordt de WP weg weer een racebaan zoals in de jaren tot 1995.
Ik woon al 27 jaar voor de halte Obrechtstraat en heb heel veel ongelukken gezien.Bovendien zal de gewonnen tijd, zoals uitgerekend, weer verloren gaan bij de haltes waar dan 2 keer zoveel mensen in en uitstappen

Gast

#28

2013-07-22 12:51

Het is bijzonder onvriendelijk om tramhaltes op te heffen in een buurt waar zowel veel ouderen als jongeren wonen. Voor de ouderen gaat het ten koste van de betreikbaarheid en een snellere tram met minder haltes heeft een negatieve invloed op de verkeersveiligheid.

Gast

#29

2013-07-22 17:26

Het is een krankzinnige plan van de gemeente. Jong en oud heeft er niets aan als deze haltes worden opgeheven. Tijdwinst zal dat absoluut niet opleveren! En dan nog blijft het een slecht idee, want als de haltes worden opgeheven, zal het een racebaan worden voor auto- en motorverkeer.Met alle gevolgen van ongelukken van dien.
En voor buurtbewoners is het al helemaal geen goed idee om deze haltes op te heffen.NIET DOEN DUS!!!

Gast

#30

2013-07-22 18:08

Ik maakte geregeld gebruik van lijn 2. Ik stap bij de JacobObrecht op tot Hoofddorpplein. Ben ermee opgehouden. Niet de Obrecht of Schuyt of emma haltes zijn het probleem. Het is het traject Koninginneweg naar Amstelveenseweg. Daar staat de tram altijd vast wegens ander verkeer op de tramrails. Laat ze daar eens naar kijken!


Gast

#31

2013-07-23 07:27

weet u wel hoeveel tijd het neemt, dus niet kost, wanneer bij het stedelijk en het rijks de toeristen een voor een een kaartje kopen ? juist bij de haltes emmastr. en obrecht , stappen amsterdammers in met een eigen kaart.
n.b. het kaart systeem moet veranderen , daarmee win je tijd , maar warom sneller ? het gaat een racebaan worden voor de contucteur , dus gevaarlijk voor overstekers , denk aan scholieren ,bejaarden en park bezoekers.
Marn Gerard.

#32

2013-07-24 20:11

Iemand, een oud conducteur schreef: "Laat het Cvb doen waar het voor is, mensen vervoeren." Daar ben ik het helemaal mee eens. Anders moeten wij, reizigers er ons bij een volgende aanbesteding er maar eens voor gaan inzetten, het openbaar vervoer aan een ander uit te besteden. Kan het huidige bestuur van het GVB ook eens omkijken naar een andere baan. Misschien dat ze daar beter op hun plaats zijn. Een uitkering aanvragen. Maar wel achter in de rij aansluiten.

Gast

#33

2013-07-25 00:21

deze mensen denken in tijd en geld, maar verliezen de humaniteit uit het oog

Gast

#34

2013-08-24 21:56

Belachelijk idee om tram haltes op te heffen waar zo veel gebruik van wordt gemaakt. Openbaar vervoer is voor vervoeren, niet tijdwinst. Zonder tram halte zal er ook sneller gereden worden wat het gevaar voor fietsers en voetgangers vergroot. Onzalig idee om die haltes op te heffen!

Gast

#35 Re:

2014-02-14 11:39

#1: -

truytuyiuooi

 


Gast

#36 Re:

2014-02-14 11:41

#1: -

fjkyilu;io

 


Gast

#37 Re:

2014-02-14 11:42

#26: -

goiupi


Gast

#38

2014-02-22 17:42

Ik zie er geen enkel voordeel in om deze haltes op te doeken. Wie verzint zoiets. Er is in ons standdeel geen behoefte aan een racebaan voor auto's en trams, wel aan bereikbaarheid voor jong en oud.
Gast

#39

2014-03-01 10:06

Het gaat ten koste van mobiliteit van ouderen waarvan verwacht wordt dat ze langer zelfstandig blijven wonen. Soms is maar 1 halte nodig om bij een dokter/supermarkt of ook heel belangrijk ivm vereenzaming: vrienden te kunnen komen.
Tai's nemen je niet voor een klein stukje mee kan ik uit ervaring zeggen,
Voor ouderen is het heel belangrijk hun ZELFSTANDIGHEID te kunnen behouden en een tram speelt daar een rol in.

Een tram is voor vervoer van mensen !! Waarom in hoog tempo van A naar B ??


Gast

#40

2014-03-05 18:20

Er zijn ook oude mensen zonder auto en/of fiets!
ouwe zeur

#41 Re:

2014-03-05 18:41

#27: -

Ja, ook dat nog


Gast

#42

2014-03-13 23:21

Het wordt heel erg gevaarlijk als de bussen en trams nog harder doorrijden dan ze nu al doen op de kruispunten Obrechtstraat, Cornelis Schuytstraat en de Emmastraat. Ook zijn dit belangrijke stopplaatsen voor de buur vanaf Centraal Station.

Gast

#43

2014-04-18 16:44

In de tram is de stop alleen op verzoek.( of op dehalte , of In de tram)
Dus wat is het probleem eigenlijk? Het is toch belangrijk dat de klanten van GVB goed bediend worden en dat zijn wij allemaal!
En het kan toch niet zijn dat, omdat ik niet bij Emmaplantsoen woon ik dan, om een beetje op te schieten, tegen een stop bij Emmaplantsoen ben?
Dus allemaal VOOR stemmen voor behoud haltes!

Gast

#44

2014-08-31 14:06

heeft het GVB wel eens gehoord van mensen die slecht ter been zijn?

Gast

#45

2014-08-31 14:10

Wordt er dan helemaal niet gedacht aan mensen die moeilijk lopen en voor wie de haltes nu veel te ver uit elkaar komen te liggen om nog van het openbaar vervoer gebruik te kunnen maken? Diep treurig.