haltes lijn 2


Gast

/ #23

2013-07-21 12:54

Wat een ondoordacht plan.
Een niet kloppende berekening over de tijdwinst tov het tijdsverlies. Je kunt geen totaal nemen. Het is gewoon 30 sec winst voor de gehele tram ten opzichte van 2,5-4 minuten verlies per reiziger.
De Verkeersveiligheid van de fietsers wordt juist aangetast. Geen stoppende tram meer bij de kruispunten, maar een tram die doorraast. De situatie ter hoogte van de Jacob Obrechtstraat voldoet nu aan de verkeersveiligheid en zou gekopieerd moeten worden ter hoogte van de Emmastraat.
De trottoirs op Willemsparkweg en Koninginneweg worden overal 50cm versmald, terwijl ze nu al te smal zijn om er met kinderwagens en rolstoelen goed overheen te wandelen.
Hoe kunnen dit soort plannen er doorheen komen?
GVB biedt al voldoende alternatieven om vanuit nieuw sloten snel bij het CS te komen, waarom dan deze geldverspillerij tov veiligheid en minder comfort?