Neen aan het wisselsysteem van huishoudhulpen bij OCMW Holsbeek


Gast

#26

2013-06-22 18:21

we hadden een goede huishuidhulp die we blindelinks vertrouwen en zeer goed haar werk deed waarom wordt deze van ons afgenomen
gast

#27

2013-06-22 20:21

Twee van mijn "ex-posten" die dinsdag ook aanwezig zullen zijn, hebben mij gevraagd om e.v. te veranderen van organisatie. Indien het resultaat dinsdag onbevredigend is dan neem ik hun voorstel aan en schakelen wij samen over. Drastisch, maar ik kan alleen werken voor een werkgever die mij verdient.

Gast

#28

2013-06-23 07:03

Deze handtekening ...om mijn ouders te steunen
huishoudhulp

#29

2013-06-23 08:30

Na alle spanningen van de afgelopen weken:
- een intens verdrietige week van afscheid nemen en tranen
- een stressvolle week, nieuwe adressen opzoeken, nieuwe verdrietige mensen

Heb ik na enig wikken en wegen besloten om dinsdag ook naar het gemeentehuis te gaan.

Ik wil graag horen wat er gezegd word, ik denk dat niemand mij dat kan kwalijk nemen. Ik ben betrokken partij en gebeuren belangt mij aan.

Misschien zijn er collega's die er hetzelfde over denken ?

Gast

#30

2013-06-23 09:17

Mijn ouders hebben poetshulp via jullie OCMW... tot hun grote verbazing moeten zij nu hun poetshulp inruilen voor een vreemde persoon en dit bijna van vandaag op morgen.
Niets tegen de andere poetshulpen van jullie, maar de persoon die nu komt is wel thuis en is goed in de omgang met de dieren... ze weet perfect wat er moet gebeuren en wat waar te vinden is...
Ons mama is al vaker depressief geweest, sukkelt met haar gezondheid, alsook mijn papa die zijn gezondheid momenteel onstabiel is, moeten nu een vreemde persoon toelaten in hun huis waarbij ze zich heel slecht voelen...
Ikzelf heb ook een poetshulp en bij ons is dit totaal niet aan de orde om een andere te hebben...
Ook voor de poetsvrouwen zelf snap ik hun teleurstelling, zij moeten zich ook opnieuw aanpassen en bij mensen gaan die hun totaal vreemd zijn.

Gast

#31

2013-06-23 09:19

droevig...
Ervarings deskundige!

#32

2013-06-23 13:02

Wel als dat de manier is om bejaarde ,zieken en dementerende mensen langer thuis te houden in hun vertrouwde omgeving,zijn ze goed bezig.Ik denk ook dat wij allemaal maar een van de zovele nummers zijn bij het OCMW.
Hopen dat ze met die personen die het zo goed weten later hetzelfde doen!!!!

onmenselijk

#33 Re:

2013-06-23 14:10

#29: huishoudhulp -

Ik denk er hetzelfde over,ben er zelfs ziek van,niet te doen,bij al mensen waar ik kwam,is er zoveel verdriet en pijn en mensen waar de dokter al een paar maal is moeten komen omdat ze hartkloppingen hebben of op van de stress zijn,de nieuwe mensen heten u welkom maar telkens opnieuw die zin,'onze vast verzorgende wist alles nu moeten we opnieuw beginnen,'

Ik ga het cru zeggen maar beste ocmw voorzitster en secretaris 'wij zijn allemaal mensen met gevoelens en zijn geen robots die je van de ene op de andere dag verzet en dan gewoon voortgaan,

NEEN,IK BEN EEN MENS MET GEVOELENS,EN DOE DEZE jOB GRAAG, OM DE MENSEN TE HELPEN,EN OM HEN EEN AANGENAME OUDE DAG TE GEVEN  OF TE HELPEN BIJ HET DRAGEN VAN HUN ZIEKTE EN HEN MET VEEL LIEFDE TE VERZORGEN ALS ZE PIJN HEBBEN OF EEN MOEILIJKE DAG HEBBEN EN DIT MET VEEL VRIENDSCHAP EN JA OOK MET EEN SPECIALE BAND, EN DAN IS DAT NIET NORMAAL!!!!!

Maar ja,wij zijn toch maar de verzorgende en de huishoudhulpen,die durven niks zeggen,want anders BUITEN,want niemand durft iets zeggen,bang om hun job te verliezen,maar hoe wij de laatste keer behandeld zijn,onmenselijk,precies een stapel vuilniszakken die buiten gezet werden,wij kwamen elkaar steunen,maar dat mocht niet BUITEN ALLEMAAL EN WERKEN,dat was het antwoord, ik wacht het verdict af van maandag en dinsdag,en als we onze vertrouwde posten terug krijgen,ga ik met veel plezier terug werken,en zoniet dan zal ik veranderen van werkgever,want met zo'n onmensen kan ik niet samenwerken,ook al zijn mijn nieuwe posten ook hele goede maar toch na één jaar weer afscheid moeten nemen NEEN DANK U

 


Gast

#34

2013-06-23 14:28

Het is spijtig voor die oude mensjes dat ze hun vertrouwde personen niet mogen houden. Je merkt zelf toch wel als je iemand al jaren kent dat je daar meer thuis aan bent. Gun die mensen hun rust in hun oude jaren.
Maria Asselberghs

#35 Invoering JAARLIJKS wisselsysteem

2013-06-23 18:57

Ik ben geboren en getogen in Holsbeek, net zoals vele andere inwoners van mijn leeftijd (80 !) en ouder. Ben daags na de beslissing al naar de OCMW-secretaris en burgemeester geweest met de vraag WAAROM ik en alle zorgbehoevende mensen een systeem krijgen opgelegd, zonder inspraak. Ik ben na lange tijd en zeer regelmatige wissels eindelijk zeer tevreden van mijn gemotiveerde thuiszorghulp en stel vast dat vele andere mensen zich ook in deze situatie bevinden. Als men dan toch het systeem wilt veranderen, waarom dan niet in de eerste plaats voor die mensen waar de vraag zich effectief stelt ? Met de recente beslissing worden we allemaal - zowel de klanten als de thuishulpmensen - behandeld als nummers. Allesbehalve een win-win beslissing, ondanks de uitleg die het OCMW er (achteraf !) aan geeft. Daarom, pleit ik ervoor dat de OCMW-raad deze beslissing bij de volgende zitting herziet, met aandacht voor de verschillende grieven van vele hulpbehoevende inwoners die deze rotatie niet zien zitten en - in het ergste geval - zelfs negatieve gevolgen ondervinden voor hun gezondheid. Ik begrijp ook niet waarom wij - klanten - geen kopie van de OCMW-beslissing hebben ontvangen : ook op de website van het OCMW is ze niet te bespeuren ... Zou dit in de toekomst ook graag veranderd zien, al was het maar dat ook mijn kinderen (en deze van vele andere inwoners) kunnen volgen op basis van welke motivering de OCMW-raad ingrijpende beslissingen "voor hun ouders" neemt ... ditmaal zogenaamd in het kader van een duurzame en professionele dienstverlening op termijn (brief OCMW 19/6/2013)
Neen!

#36 Re: Invoering JAARLIJKS wisselsysteem

2013-06-23 19:17

#35: Maria Asselberghs - Invoering JAARLIJKS wisselsysteem

Zorg dat jij en/of jouw familie aanwezig zijn op dinsdag op de gemeenteraad. Om 20 u laten we zien aan de burgemeester en schepenen dat we verandering wensen!

Bedankt voor je reactie!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-06-23 21:06



Gast

#38 OCMW holsbeek

2013-06-23 21:27

Kan er iemand me vertellen wie er voordeel heeft bij deze wissel bij bejaarde zieke mensen, nog de bejaarde noch het personeel volgens mijn inzien!
Waar is de empathie van het OCMW?
Misschien moet men de naam OCMW holsbeek veranderen in OCZH ( Openbaar centrum ZONDER hart)
Het is overduidelijk dat de verkiezingen achter de rug zijn , daarom roep ik iedereen op dit niet te vergeten tegen de volgende verkiezingen!!!! De juiste mensen op de juiste plaats is hier duidelijk niet aan de orde. Ik noem dit een gemene zet van alle personen die hier mee hebben te maken.

Gast

#39

2013-06-23 22:10

vind het heel erg dat we door onze voorzitter afgeschilderd worden als profiteurs en dieven !! mensen waarom werken wij ? EN WAAROM GAAN WIJ ELKE DAG ZO GRAAG WERKEN ? voor de liefde en de vriendschap die wij van onze mensen krijgen , maar niet voor de verwijten te krijgen van onze voorzitter !!!!!

gast

#40

2013-06-24 11:50

Bij "Landelijke gilden" en "Familiehulp" staan op dit moment vacatures open voor de regio Holsbeek.
Ik heb met beide organisaties contact gehad, een correcte verloning en extra legale voordelen!

Gast

#41

2013-06-24 19:04

Net naar de OCMW-raad geweest: zoals te verwachten "volharden zij in de boosheid".
Samengevat: de klanten zien het niet zitten; de poetshulpen zien het nog veel minder zitten (de weggestuurde was ZEER verdrietig, zakdoekjes nodig enzo! - de nieuwe is gewoon kwaad op 't OCMW, en terecht!); er komen massa's reacties (zoveel volk is er nog nooit op een OCMW-raad geweest) en wat doen onze "democratische vertegenwoordigers"?
Ze stemmen gewoon "hun goesting" en luisteren (NA de stemming) naar wat de aanwezigen - nog heel lief m.i. - te vertellen hebben.
Ik onthoud dit zeker tot volgende gemeente-verkiezing...
Koen Crabbé
De auteur van deze petitie

#42

2013-06-24 20:09

kom net terug van de OCMW-raad. Open VLD had een tegenvoorstel ingediend, daar werd amper over gedebatteerd, wel over gestemd met het verwachte resultaat. Ik had wel de indruk dat er sommige mensen van de meerderheid wel tegen wilden stemmen maar hiervoor niet durfden uitkomen. Belangrijkste beslissing van de vergadering : er wordt een nieuwe kopiemachine gekocht voor het OCMW. Droevig!
japa

#43

2013-06-25 20:13

Een dergelijke drastische reorganisatie doordrijven zonder klanten en en vnl werknemers daarin te betrekken kan alleen nog maar in een openbare dienst. In de privesector zouden deze verantwoordelijken er niet zo gemakkelijk vanaf komen. Enige oplossing is u dit alles te herinneren volgend jaar bij de verkiezingen maar iets zegt mij dat tegen die tijd de meeste al zullen berust hebben in de situatie. Vandaar misschien de timing van deze operatie.

Gast

#44

2013-06-25 22:02

juist terug van gemeenteraad weer niks er wordt weeral gestemd voor wij mensen iets kunnen zeggen ,heel droevig ze zien het toc h niet in wat verdriet en pijn ze ons aandoen bedankt
Koen Crabbé
De auteur van deze petitie

#45

2013-06-26 06:24

Gisteren gemeenteraad. Ook hier weer algemeen stilzwijgen van de meeste gemeenteraadsleden. Enkel op het einde een domme opmerking van de nieuwe CD&V-voorzitster die zich even wou profileren. Voor de rest een hevige discussie, maar er werd weeral niet geluisterd naar de argumenten van de aanwezigen. Over 6 maanden gaat men het nieuwe systeem evalueren, iets wat men de voorbije 10 jaar niet heeft gedaan zou nu plots wel lukken. Ik hoop van ganser harte dat men die evaluatie correct doet en niet evalueert naar het resultaat dat men wenst (namelijk het behoud van het wisselsysteem).
Daarnaast hoop ik ook dat men binnen de meerderheid nu toch intern eens gaat beraadslagen over de gevolgen van deze beslissing op hun verder bestuur de komende 5,5 jaar.

gast

#46

2013-07-14 21:29

En dan kunnen we nu de "slachtoffers" beginnen tellen. Nr. 1 een vrouw van 95 jaar, af en toe een beetje warrig maar niet echt dement, is in versneld tempo beginnen te dementeren. Ze is "geplaatst" moeten geworden binnen de maand na de fameuze wissel. De echtgenoot wacht op een plaatsje vrij om zich bij zijn vrouw te kunnen vervoegen. Waarvoor gevreesd en verwittigd werd, word realiteit. Een gevoel van onuitsprekelijke droefenis treft mij. Dank u wel O.C.M.W.-beleidsvoerders.