Alternatief Wetsvoorstel Mediation

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Alternatief Wetsvoorstel Mediation.


Gast

#1

2013-06-14 05:42

Kitty en Lillian, een goed stuk werk! Ik hoop dat er veel reacties komen.

groeten
Ineke Postma
WPB

#2

2013-06-15 13:03

Beste Kitty en Lilian,
Een prima stuk wat de mening van een zeer grote groep mediators verwoord. Mijn complimenten dat jullie het zo uitgebried en in gewone taal hebben opgeschreven.
We nemen het stuk mee in onze federatieve werkgroep waar we een commentaar en advies maken om aan Van der Steur te sturen. Dat stuk wordt a.s. donderdag besproken in de bijeenkomst in Rotterdam, die hiervoor speciaal is belegd..Ik weet niet of de inschrijving nog open staat, maar iedereen had de mogelijkheid om via het NMI zich hiervoor aan te melde.

Met groet,
Wytse
Oudere mediator

#3 onderhouseisen / vlieguren te hoog gesteld

2013-06-16 16:57

Waarom stellen jullie zwaardere 'onderhoudseisen' dan het NMI doet? Op een van de NMI meetings in mei j.l. bleek bij polsing in een subgroepje dat een groot aantal mediators zullen afvallen als de eisen aan de 'vlieguren' zo hoog zijn. Zelf doe ik mediation part time en ik blijf dat graag doen, maar bij te hoge onderhouseisen (in jullie concept 12 mediations per jaar) val ik buiten de boot. Als dat voor velen geldt dan wordt het aantal mediators schaars en stijgt de prijs van mediation door deze schaarste en dat lijkt mij ook niet de bedoeling.
Als jullie de onderhoudseisen aanpassen aan de NMI -eisen zal ik het stuk graag ondertekenen. Overigens is het namelijk een uitstekend concept.

Gast

#4 Re: onderhouseisen / vlieguren te hoog gesteld

2013-06-16 18:24

#3: Oudere mediator - onderhouseisen / vlieguren te hoog gesteld

Beste oudere mediator,

Allereerst hartelijk dank voor de moeite van het contact opnemen. Naar ik meen te begrijpen is er een miscommunicatie. Het gaat er in ons schrijven niet over om de onderhoudseisen van het NMI te verhoge. Hetgeen wij aan refereren zijn de eisen van het initiatief wetsvoorstel voor de (wettelijk) registermediator. De eis van 12 mediations is daarin door de heer van der Steur opgenomen. Het NMI blijft met het eigen register en eigen eisen geheel daarbuiten.

Ik vertrouw erop dat dit een geruststelling zal zijn.

Vriendelijke groet, Kitty

Jacqueline Sp

#5

2013-06-17 08:44

Dank Lillian en Kitty, voor al het werk dat jullie hierin hebben gestoken. Ik ben het grotendeels met jullie eens, en heb het dus ondertekend.
Hartelijke groet
Fer K

#6

2013-06-19 08:35

Beste Lilian en Kitty, bedankt voor alle werk hieraan besteed. Op de meeste punten ben ik het met jullie eens. Ik heb de petitie ondertekend in de hoop dat de heer Van der Steur nog tot gewijzigde inzichten komt. Hgr.
COMEO

#7

2013-06-23 10:16

Beste Kitty en Lilian,
Mijn complimenten voor het uitstekende stuk en precisie werk dat jullie geleverd hebben....
Grotendeels onderschrijf ik deze petitie,
hartelijke groet,

MvE te Amersfoort

#8 Re: Re: onderhouseisen / vlieguren te hoog gesteld

2013-06-24 10:16

#4: - Re: onderhouseisen / vlieguren te hoog gesteld

Ik begrijp niet goed wat jullie aan overgangseisen voorstellen. Er staat 12 mediations per jaar. Ik zou graag willen ondertekenen als dat wat minder zou mogen.  Verder een prima stuk.

 

Met vriendelijke groet

 

 

Olivier

#9 Re: Re: onderhouseisen / vlieguren te hoog gesteld

2013-06-24 16:38

#4: - Re: onderhouseisen / vlieguren te hoog gesteld

@Kitty : De grens 12 mediations zoals genoemd in het wetsvoorstel geeft inderdaad verwarring. Echter de uitleg nog meer. Het zal toch niet zo zijn dat er straks een Wettelijke Mediator is met 12 mediations en een NMI mediator met minder mediations ?. Volgens mij is het doel om te komen tot 1 beschermd beroep met beschermde titel die in een wet is vastgelegd. Dus geen ondscheid meer tussen verschillende mediators en registers. Dan dus ook 1 limiet voor mdiation, de eerder genoemde 12 stuks. Dit aantal kan voor starterende mediators en niet-fulltime mediators een te hoog aantal zijn.


Gast

#10 Re: Re: Re: onderhouseisen / vlieguren te hoog gesteld

2013-06-28 09:41

#8: MvE te Amersfoort - Re: Re: onderhouseisen / vlieguren te hoog gesteld

Beste MvE, de 12 mediations komen niet uit onze koker, doch die van de heer van de Steur zelf.

Vriendelijke groet, Kitty


Gast

#11 Re: Re: Re: onderhouseisen / vlieguren te hoog gesteld

2013-06-28 09:46

#9: Olivier - Re: Re: onderhouseisen / vlieguren te hoog gesteld

Beste Olivier, Ik zou 1 soort mediator ook van harte toejuichen, maar dit blijkt toch geen haalbare kaart. We zullen ons er dus bij neer moeten leggen dat er verschillen zullen blijven bestaan. Overigens kunnen de verschillen beslist ook een positieve kant hebben.

De 12 mediations zijn zoals gezegd genoemd/vastgesteld door de heer van de Steur. Ieder register mag zijn eigen eisen daarin vaststellen. Op dit moment, om je een beeld te geven, voor het NMI 9 gedurende 3 jaar met een minimum van 2 per jaar, de RvR 5, het ADR-register 12, het IMI register 20.

Vriendelijke groet, Kitty