Terugbetaling levensnoodzakelijke medicatie / Remboursement


Gast

#1676

2013-05-04 08:02

Hopelijk komt alles OK in het voordeel van onze zieke Viktor !!
Als dat niet kan geregeld worden, weet ik niet meer in welke wereld we leven?

Gast

#1677

2013-05-04 08:04

Volgens de kranten is heel de heisa opgezet door het farma bedrijf zelf om druk uit te oefenen op de regering , de ouders van Viktor werden hier gemanipuleerd . Verplicht dit bedrijf via rechtbank om de behandeling volledig gratis ter beschikking te stellen. Dit is het toppunt van schande

Gast

#1678

2013-05-04 08:22

Ben volledig akkoord met de terugbetaling van deze medicatie.Er wordt zoveel geld verspild.
Veel moed aan de ouders!
zeno

#1679

2013-05-04 08:52

Ik had liever een petitie tegen Alexion gezien.Iedereen vindt het blijkbaar normaal dat het farma bedrijf Alexion zulke forse bedragen kan vragen voor een geneesmiddel. Schiet maar op die minister. Laat u niet leiden door emoties maar door feiten. Of dacht je echt dat ze dit kind gaan laten sterven enkel door een louter financiële dicussie ??! Noch minister noch farma bedrijf wil een label op zich laten plakken. "We hebben een kindje laten sterven" http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Gezondheid/article/detail/1626697/2013/05/04/Farmareus-ronselde-zieke-Viktor.dhtml

Gast

#1680

2013-05-04 09:00

Dat de regering zulke mensen dringend moet helpen is een feit, er wordt al genoeg geld gespendeerd aan andere pietlulligheden !! Veel sterkte en moed voor de familie, NOOIT opgeven hoor !!


Gast

#1681

2013-05-04 09:48

Geef deze mensen waar ze recht op hebben hun gelukkig leven

Gast

#1682

2013-05-04 10:52

Het is schandalig dat die mensen op zo een manier hun kindje moeten helpen , dat die hoge pieten van ons land eerst eens naar de miserie kijken in eigen land vooraleer ons geld aan ik weet niet welke landen toe te kennen.nog heel veel sterkte vanuit Lokeren onze gedachten zijn bij jullie.

Gast

#1683

2013-05-04 10:54

-1-
Ik vraag me af als de hoge prijs van nieuwe medicatie en de politiek die pharmaceutische bedrijven dienen te maken, ook niet te maken heeft met de politiek van generische medicatie:
Onze maatschappij wil voor alle uitgaven het goedkoopste, echter die bal wordt terug gekaatst...
-2-
daarnaast zou het politieke bestuur er volgens mij goed aan doen om de bevolking via volksraadplegingen te bevragen naar prioriteiten en te informeren welke de financiële speelruimte is.
We moeten ons bevragen over hoever we kunnen gaan, zeker nu meer en meer mogelijk wordt, want het is echt waar heel erg moeilijk om te aanvaarden dat "iets" kon gedaan worden, doch dat daar de financiële middelen niet voor zijn. Nu er stemmen opgaan voor een grondige belastingshervorming en niet enkel voor het bestrijden van fraude, denk ik dat niemand een probleem zou hebben met veel belasting betalen als je aan de andere kant weet dat het maximale zal worden gedaan in geval van tegenspoed. Daar wringt volgens mij het schoentje, dat iedereen in België er zich zeer goed van bewust is dat je het met de aalmoezen van de overheid niet doet, in tegenspoed. een kind of echtgeno(o)t(e) met een handicap of ziekte kost de betrokken partner of ouder zeer veel geld.

Gast

#1684

2013-05-04 11:27

Ik snap het niet dat iemand maar kan discutieren over het leven van een kind..schande is het gewoon ik ben verlegen dat ik Belg ben
tries

#1685 Re:

2013-05-04 11:37

#1677: - alles wat men doet, kent m.i. ook zijn gevolgen... Als je wil dat pharmaceutische firma's nog willen investeren in onderzoek en produktie van medicijnen voor zeldzame ziekten, dan moet er een billijke vergoeding zijn tov de investeringskosten die deze firma heeft gedragen. Hoe meer patiënten het produkt krijgen, hoe minder de kostprijs kan worden per patiënt.   Ik denk dat het redelijk zou zijn om een  stapsgewijze vermindering van de prijs voor te stellen, afhankelijk van het aantal patiënten die toegelaten worden dit medicijn te gebruiken. Vandaar dat ik denk dat dit hele verhaal veel te ongenuanceerd in de media komt.  Je mag ook niet vergeten dat ook onze regering probeert te besparen door generische (lees namaak) medicijnen te promoten omwille van de kostprijs. Deze firma's kiezen er dan produkten uit die een grote groep mensen vaak gebruiken. Zo hebben 0% ontwikkelingskosten, nemen ze 0% risico, houden ze de produktiekost erg laag ze maken grote winst.  De regering draagt een grote verantwoordelijkheid als grote promotor van generische medicijnen!! Naar mijn gevoel worden zo de verkeerde firma's beloond!!  Ik vind het dan ook geen schande dat de firma samenwerkt met patiënten om een doorbraak te bekomen. Dit is een situatie waar vooral de patiënten beter van worden, en waar de farmaceutische firma weer investeringsmiddelen heeft om aan een nieuw medicijn te werken. Het is ook lovenswaardig dat een firma investeert in medicijnen voor een zeldzame ziekte die voorkomt bij een kleine groep mensen. Het is te weinig geweten dat er heel effectieve produkten voor zeldzame ziekten in de archiefkast belanden omdat er geen firma's te vinden zijn die de produktiekost wilen dragen!

 

 

 

 


Gast

#1686

2013-05-04 12:45

In plaats van 1212 en andere omhalingen te doen zo men beter eerst naar de eigen bevolking zien.

Gast

#1687

2013-05-04 13:36

De gezondheid van elke mens zou topprioriteit moeten zijn. Antibiotica is spotgoedkoop, waarom is levensnoodzakelijke medicatie dat niet? Zeker is zeldzame gevallen. De medische wereld maakt misbruik van de mens.

Gast

#1688

2013-05-04 14:09

Geen comm

Gast

#1689

2013-05-04 14:55

Moge deze petitie helpen om het medicijn betaalbaar te maken.`

Gast

#1690

2013-05-04 16:13

si la Belgique n'a pas les moyens de rembourser ce médicament qui permet de sauver des vies, que la Belgique reduise son train de vie, supressions de certains postes de ministres, de leurs voitures de fonctions de leurs chauffeurs et on devrait pouvoir y arriver. C est une honte ce pays de ne pas prendre en charge ce genre de frais quand on voit le gaspillage d'argent et les abus qui sont laissés impunis par certains avec l'aide sociale !!!!

Gast

#1691

2013-05-04 16:37

Het leven van een kind hangt hier vanaf,Dat zou automatisch moeten gebeuren

Gast

#1692

2013-05-04 17:01

ik vind het ook dat ze dat moeten terugbetaald krijgen want 9000 euro dat is wel heel veel vind ik

Gast

#1693

2013-05-04 17:19

het is waar dat in belgie veel mensen het goed hebben...maar voor veel meer mensen met echte problemen doet men zijn ogen dicht en blijven de deuren gesloten!
ydde

#1694

2013-05-04 18:53

Dit had ik allang zien aankomen na het hele politieke circus over de generische geneesmiddelen.
Nog maar het topje van de ijsberg. Read my lips...

Gast

#1695

2013-05-04 19:05

Ook voor alle andere Victors....!!!!

Gast

#1696

2013-05-04 19:20

Ik wens de familie veel sterkte toe en hoop dat
het RIZIV zowel als de firma wil bijdragen in de
tegemoetkoming van de medicatie.

Gast

#1697

2013-05-04 20:51

het moet ophouden dat zo een bedrijven,met een mensenleven kunnen spelen,onaanvaardbaar

Gast

#1698

2013-05-04 21:01

kuunen we samen met deze petitie een benefietconcert met onze vlaamse artiesten organiseren,omdat Viktor en zijn andere lotgenoten,eindelijk hun behandeling kunnen krijgen die ze verdienen,elk van ons heeft recht op een menselijk leven




Gast

#1699

2013-05-04 21:09

dit is een regelrechte schande!!
ik ken mensen die een geslachtsverandering willen ondergaan,en dit gebeurd voor het grootste deel op kosten van het ziekenfonds, en deze mensen laten ze gewoon sterven!!!!
al die profiteurs moeten hun onnodige behandelingen maar uit eigen zak betalen, geef het geld aan wie het écht nodig heeft!!!!!

Gast

#1700 Donia Dubois

2013-05-04 22:19

Je paye... Ça me fait mal cœur qu'il est malade. J'ai une petite fille de 6 ans. Je comprends pour les parents. J'espère qu'ils pourraient réussir de le soigner,