Tegen schending mensenrechten Julio Poch

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegen schending mensenrechten Julio Poch.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-11-19 21:25



Gast

#202

2013-11-30 14:00

Ben het helemaal eens met deze petitie .
Het is onmenselijk om iemand zolang in het ongewisse
te laten.

Gast

#203

2013-12-24 13:20

Een terecht protest tegen een inhumaan voorarrest waarvan de houdbaarheidsdatum inmiddels ver is overschreden.

Gast

#204 Re: Julio Poch

2013-12-26 20:08

#80: roberto 45 - Julio Poch

hij zit het thuis uit. is argetijns staatsburger

lien

#205 98

2013-12-26 20:12

poch is een argetijnse staatsburger
lien

#206 Re:

2013-12-26 20:18

#128: ellis, kim, hans -

hij is een argetijnse staatsburger. dit word steeds vergeten


Gast

#207

2013-12-29 11:07

niet te acsepteren een nederlands staatsburger waar zo mee gesolt word waar blijft de politiek? argentinie is lang geen land waar je een goede berechting van kunt verwachten

Gast

#208

2013-12-29 12:09

Julio terug in Nederland en snel !!!

Gast

#209

2014-01-01 00:14

Waar blijven de Kamervragen over deze kwestie. Het is toch niet zo moeilijk om Kamerleden te benaderen. Geweldige actie deze petitie!!!!!!!! voor Julio.

Gast

#210

2014-01-04 13:28

Het is schandalig dat er nog steeds niks gebeurt. Doet BZ er wel wat aan of wil men de zaak liever laten rusten om opnieuw discussies over de heer Zorrequieta te voorkomen?
Bart

#211 Re: Ik begrijp iets niet

2014-01-09 23:46

#13: democraat - Ik begrijp iets niet

'Democraat' ik begrijp jou ook niet.

Je reageert zogemaand 'democratisch' (gezien je pseudoniem), maar reageert zelf ook op 'horen zeggen'. Degene die de aangifte heeft gedaan was niet iemand die bij het 'etentje' zelf aanwezig was, maar heeft de aangifte gedaan op basis van 'horen zeggen'. Dus minimaal 2e hands info gebaseerd op een eigen interpretatie van anderen.

Dit lijkt mij niet echt een gefundeerd bewijs om iemand daarvoor achter de tralies te zetten en zeker niet voor 3 jaar als nog steeds niets, maar dan ook niets echt bewezen is (en wel bewijs aanwezig is van het tegendeel). En daar gaat deze petitie om, niet om de schuldvraag op zich, maar om het feit of iemand op basis van dergelijke aanwijzingen (want dat zijn het slechts) terecht 3 jaar (en vast nog langer) vast moet zitten.

Als democraat mag je uiteraard een vrije mening uiten, maar doe dat dan wel op basis van enige aan te tonen onderbouwing.

Als collega van Julio blijf ik openbaar neutraal in zijn schuld of onschuldvraag (alhoewel ik persoonlijk wel een mening heb), want ik ben niet zijn advocaat of de Argentijnse officier van justitie. Maar ik sta absoluut onvoorwaardelijk achter het feit dat zijn grondrechtelijke rechten zwaar geschonden zijn en zal dat blijven totdat hij de hulp krijgt waar hij vanuit de Nederlandse staat recht op heeft. Net als vele andere Nederlandse buitenlanders dat krijgen.
Als notabene een NL verdachte (schuld, volgens Russische wetten, wel bewezen!) mede dankzij de NL overheid al binnen een paar weken vrij komt (Greenpeace activiste), waarom helpt de NL overheid een NL'er niet waarvan niet eens schuld aangetoond kan worden?

Noemen we dat dan selectieve democratie?

 


Gast

#212

2014-01-10 01:08

It's rediculous to see that the Dutch government is prepared to instigate an international riot with Putin over the Greenpeace activists, but is not willing to protect another Dutch citizen.... I really believe it has something to do with the nationality of our "queen"....

Gast

#213

2014-01-10 08:39

Timmermans heeft als altijd een grote mond als het om mensenrechten gaat. Laat hem nu ook eens moedig voor de dag komen en erkennen dat de Staat der Nederlanden zelf in het beklaagdenbankje hoort te zitten. Actie Timmermans! en vergeet Cuba maar even.

Gast

#214

2014-01-10 12:24

Schandalig iemand zo lang in voorarrest te houden.
De uitlevering van een Burger van de Unie aan een derde land is een grove schending van de Europese Burgerrechten geweest en had nooit mogen plaats vinden op deze dubieuze gronden.
Een Burger van de Unie heeft daarom rechtsbescherming en niet voor niets.
Zowel Nederland als Spanje hebben te weinig rekenschap gehouden met de plichten die zij t.o.v Burgers van de Unie hebben als het om rechtsbescherming gaat.
Een grof schandaal dat snel gerepareerd dient te worden.

met vriendelijke groet,
R.N.

Gast

#215

2014-01-10 18:38

Het recht zal zegevieren!!

Gast

#216

2014-01-10 22:19

Ongehoord hoe de Nederlandse overheid deze man zo behandeld door hem in de val te lokken en dan vanuit Spanje uit te leveren aan Argentinië. En nu is die zelfde overheid geschokt! Hier worden hele smerige spelletjes gespeeld. Niet 1 land zal een onderdaan uitleveren aan het buitenland, Behalve Nederland! In Nederland beslist ook een rechter om een Nederlands onderdaan uit te leveren aan Polen om een belasting geschil aldaar. Terwijl iedereen weet hoe corrupt dit land is. Wij denken dat we in een beschaafd land wonen, maar dat is allang niet meer zo!!

Gast

#217

2014-01-11 22:21

Het gaat hier om een Nederlands Staatsburger !!!!!

Gast

#218

2014-01-19 12:14

Er zijn vele momenten dat ik er trots op ben Nederlander te zijn. Er zijn soms ook momenten dat ik hier niet trots op ben. De arrestatie van Julio Poch was zo'n moment. Wens de familie heel veel sterkte, kracht en liefde.

Gast

#219

2014-01-24 08:58

Zoveel onrecht en het enige wat ik kan doen is een handtekening zetten!
mes

#220 Re: Rechtszekerheid

2014-03-28 23:01

wilfred degens
Gast

#221 Onvoorwaardelijke hulde aan onze ex minister v BZ Frans Timmermans?

2014-11-08 10:05

Nederland was vroeger een land van helden en strijders voor haar rechten. In deze tijd is ons landsbestuur gemetamorfoseerd tot een pluisje in de mondiale politieke wind.
Hoe bestaat het anders, dat de politieke gevoeligheid voor ons land, vanwege onze van origine Argentijnse koningin met haar van foute politiek voor eeuwig beschadigde, onbewezen verdachte vader, een overduidelijke onschuldige man 5 jaar laat vasthouden zonder openlijk politiek verzet overal waar dat maar mogelijk zou zijn? Opgesloten, weg van zijn gezin op grond van Bacchus aangeschoten mannenpraat waar niet wat er precies gezegd is verstaan is, maar wat er door een van hen zo (bewust?)fout begrepen is. Politieke gevoeligheid weegt voor deze regering blijkbaar zwaarder dan het leven van deze onschuldige man en zijn inmiddels failliete gezin, ondanks het onrecht welk hen al 5 jaar uitzichtloos overkomt. Deze Julio moet mét een mega schadevergoeding met onmiddellijke ingang vrij gelaten worden. Ik schaam mij om - wederom met deze politieke affaire - ook een Nederlander te zijn.

wilfred degens

#222 politieke correctheid en schandalige lafheid

2014-11-08 10:31

Deze onschuldige Julio Poch inclusief zijn familie worden door onze regering simpelweg opgeofferd terwille van ............? de politieke gevoeligheid voor ons land, met koningin Máxima Zorreguieta als onze geliefde koningin. Zie deze afweging!

Hoe krom en vies kan politieke correctheid en lafheid nog meer zijn?

Maxima had gelijk in haar weergave van haar bevinding van de huidige Nederlander.

Onze nationale cultuur ligt al jaren in de maximale uitverkoop voor de hele wereld wanneer het economisch iets zou kunnen opleveren.

 

 

 


Gast

#223

2014-12-11 13:55

Het verbaast mij dat er zo weinig reactie is op de bewering dat het O.M.en/of de minister geen inhoudelijk commentaar geven op de publicatie omtrent de beweerde diplomatieke afspraken omtrent Zorroquita versus Julio Poch

Gast

#224 Re: politieke correctheid en schandalige lafheid

2014-12-11 14:05


Gast

#225 Re: Re: politieke correctheid en schandalige lafheid

2014-12-11 23:20

#224: - Re: politieke correctheid en schandalige lafheid 

 We hebben opheldering gevraagd aan de commissie veiligheid en justitie om opheldering te geven 

over de wijze en waarom Nederland heeft geassisteerd bij de arrestatie van Julio Poch in Spanje.

antwoord:

Mijn e-mail is behandeld  op 5 novemeber door de vaste commissie Veiligheid en Justitie in een procedurevergadering.In deze vergadering heeft de commissie besloten de inhoud van mijn mail voor kennigeving aan te nemen.

Dit betekent dat de Commissie als zodanig verder geen actie zal ondernemen. Dit neemt niet weg dat de individuele leden de inhoud van uw mail kunen betrekken bij hun oordeelsvorming over dit onderwerp.

 

Aldus de Commissie V&J.