Houdt de Eemnesser polder (boeren)groen !!!!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Houdt de Eemnesser polder (boeren)groen !!!!!.


Gast

#26

2012-03-19 12:22

Een van onze primaire levensbehoefte is voedsel dat wordt geproduceerd door boeren.
Het wordt niet geproduceerd door natuurliefhebbers die graag bepalen op welke plek de vogels in mei een ei moeten leggen.
De boeren hebben door de eeuwen heen de natuur verzorgd als een goed huisvader.
De stedelingen rukten op naar het platteland en schrikken nu van wat zij hebben aangericht.
Daar mogen de boeren niet de dupe van worden.

Gast

#27

2012-03-19 14:20

laat ik nou enorm genieten van die polder, neeeee laat hem in zijn waarde en blijven zoals die is.
Annelies.

Gast

#28

2012-03-20 01:59

De boeren in de polder houden ook van groen, zonder een groene polder hebben zij geen voer voor hun dieren.
Maar ook zijzelf willen graag eten en maken dit mogelijk door paarden, caravans en bussen te stallen.
Een caravan en bus eten geen gras en staan niemand in de weg.
Kies een pseudoniem

#29 Onderwerp

2012-03-20 07:20

De achterliggende gedachte van wethouder v Ijken is niet zo "nobel" als dat hij doet voorkomen. Hij wil bewust de boeren kapot maken door de nevenverdiensten te verbieden zodat hij eindelijk zijn lege polder weer krijgt. ( jaren geleden heeft hij met alle macht de ruilverkaveling tegen willen houden)De boerderijen zijn door zijn maatregelen ( eerst 80 procent sloop) onverkoopbaar. Als compensatie krijgen de boeren een stuk bouwgrond in het dorp. ( op kosten van de gemeenschap! !!!!!!!!! ) Alsof de boeren willen blijven wonen in een gemeente die ze kapot heeft gemaakt! Dorpsbelang is Dievenbelang! Van Ijken? Die gaat over lijken!

Gast

#30

2012-03-20 20:02

Gemeente Eemnes: Boeren zijn ondernemers! Ondernemers moeten hun bedrijf flexibel kunnen leiden om te overleven. GEEF DIE BOEREN DUS RUIMTE!

Gast

#31

2012-03-20 21:18

Tijdens de ruilverkaveling heeft Eddy van IJken en Dorpsbelang geprobeerd de boerderijbouw tegen te houden toen dat niet lukte werd door leden van Dorpsbelang de voorzitter van de ruilverkavelings commissie een machtsblokgenoemd. Helaas moeten we nu constateren dat Eddy van IJken nu een machtsblok tracht te zijn.
Aan u raadsleden van CDA, VVD, D66en heel belangrijk PVDA neem nu u verantwoording en zorg er voor dat dit machtsblok geen kans krijgt en laat hem dit voorstel terug nemen en zo niet laat hem dan vertrekken.
Bijna 35 jaar gemeenteraad en wethouderschap lijkt mij meer dan voldoende.
Een weidevogel

#32 En zo is het maar net!

2012-03-21 10:56

#31: -  

Dit wordt meer een persoonlijk ding, ten koste van alles je zin willen hebben. De invloed van de heer van IJken op Eemnes moet een keer afgelopen zijn. Na al deze jaren heeft hij zijn stempel meer dan gewenst op Eemnes gedrukt. Wat mij betreft is het klaar nu! En nemen de andere partijen hun verantwoordelijkheid en blijven bij hun standpunt van de vergadering van 14 maart. GEEF ZE DE RUIMTE, ze verdienen het!


Gast

#33

2012-03-21 17:29

heer van ijken gooi de handdoek maar in de ring

Gast

#34

2012-03-21 17:36

hou eemnes groen dat is ontstaan door boeren

Gast

#35

2012-03-21 20:48

een goede boer is beter voor de natuur de zijn bedrijf dan een gekozen voorzitter in de gemeenteraad en ik vindt het raar dat je overdag om moet rijden om bij je broer te komen

Gast

#36 Re:

2012-03-21 21:05

#35: -  

 

Ook dit past in het rijtje daden van onze wethouder;

Polders afsluiten voor bezoekers ook dat is een staaltje boeren pesten @ Eddy van IJken het is beter voor de natuur dat je omrijdt met je auto dan de kortste route te nemen.


Gast

#37

2012-03-22 23:21

SUPER !!

Gast

#38

2012-03-24 15:29

Agrarische bestemming is agrarische bestemming.Geen agrarische bestemming zonder agrarisch-gerelateerde bedrijven. Daar horen ook stalhouderijen bij!!!!!

Gast

#39

2012-03-25 13:36

Al sinds ik in Eemnes woonde, 20 jaar geleden, was het een paardenparadijs, ook als grote trekpleister. Belachelijk dat er nu deze plannen liggen. Hou je met andere dingen bezig zou ik tegen de politiek willen zeggen.
Een Eemnesser

#40 Oproep

2012-03-26 10:06

Vanavond wordt het landelijk gebied waarschijnlijk vastgesteld voor 10 jaar
Ik roep U op om op deze avond in het gemeentehuis te zijn.
Wat zegt meer 329 handtekeningen of 329 personen in de raadzaal.

Gast

#41

2012-03-26 15:53

Paarden en koeien bijten elkaar niet, paarden en vogels ook niet. Paarden vertrappen namelijk geen nesten. Daarbij pleiten alle dierenwelzijn organisatie`s ervoor om paarden zoveel mogelijk buiten te laten lopen. Dat mag dus ook niet meer Meneer van Ijken? Dan behoort ook u tot de de catagorie dierenbeulen die een paard 24/7 in een hok op willen sluiten. De enige die elkaar in dit drama bijten is de persoonlijke rancune van wethouder v Ijken, tegenover de boeren van Eemnes.Boerenbedrijven bewust treiteren en erger, kapot maken, alleen omdat je even "GOD" mag spelen. Het is te hopen dat de rest van de gemeente wél gezond verstand heeft, en zich niet mee laat slepen door een wethouder die ooit zijn zin niet heeft gekregen. Bestemmingsplan? Prima! Maar dan wel in overleg met de eigenaren en beheerders van de polder. En aangezien de boeren nog steeds de hypotheek betalen, lijkt het mij dat deze mensen eigenaar zijn van de polder. Samenwerken brengt plannen en mensen dichter bij elkaar dan tegen werken! Laten we allemaal tevreden zijn met een bestemmingsplan waar iedereen wat aan heeft! Ik zeg: OVERLEG MET ELKAAR!