Behoud de Berkenbossen te Mol

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud de Berkenbossen te Mol.


Gast

#26

2012-02-04 12:02

Vlaanderen heeft al zo weinig bos; en rondom ons zien we klein perceeltjes en stukjes groen verdwijen...
laat ons op zijn minst proberen te behouden wat we hebben en ook de versnippering tegen te gaan.

Gast

#27

2012-02-05 21:39

Het belang van STILTE GEBIEDEN EN NATUUR is van essentieel nut opdat we gezond zouden blijven. Zowel lichamelijk als geestelijk. Bomen zuiveren de lucht en zijn noodzakelijk in de regio waar nijverheid en mensen zo dicht op elkaar wonen. Ook zorgen zij voor de opvang van overvloedige regens, breken ze de stormen, bescherming van vogels en insecten en andere diersoorten. Er is al zo weinig bos in Vlaanderen, dat we wat er nog rest SUPER MOETEN BESCHERMEN !!! LVDB

Gast

#28

2012-02-06 15:03

Geef de dieren ook een fatsoenlijk leven!!.

Gast

#29

2012-02-06 21:18

Elke boom telt!

Gast

#30

2012-02-06 21:25

Pas als de laatste boom geveld is
De laatste rivier vergiftigd
De laatste vis gevangen is
zal de mens vaststellen dat geld niet eetbaar is!

Gast

#31

2012-02-06 21:52

Het word tijd dat we het nut van de natuur gaan inzien...Ik hoop dat deze petitie zijn doelstelling behaald!!!!!

Gast

#32

2012-02-07 10:02

Beroof dieren en planten niet van hun vrijheid,handen af van de vrije natuur.

Gast

#33

2012-02-07 14:53

Schrijf een reactie...mensen denken alleen maar aan geld!

Gast

#34

2012-02-07 18:03

Er is al genoeg industrie, trouwens er staan al meer en meer oude industrieruimtes leeg die niet meer herbruikt worden.
Blijf met uw poten van het klein beetje natuur dat we nog hebben!

Gast

#35

2012-02-07 20:17

zinloos kappen van de bomen voor industrie,terwijl vlakbij in
lommel industriegrond klaar ligt om te bebouwen....
laten we zuinig zijn op ons groen !!Laat het berkenbos LEVEN !

Gast

#36

2012-02-07 22:18

In Vlaanderen waar dagelijks bos verloren gaat ter groote van 1.5 voetbalvelden moet elke boom gerde worden! Jef Van De Wiele, in naam van Natuurpunt WAL

Gast

#37

2012-02-08 02:15

Reeds in oktober 2003, hebben 1076 sympatisanten met hun handtekeningen duidelijk gemaakt, Berkenbossen-Oost absoluut te beschermen als waardevol bestemd natuurgebied, zoals eerder reeds toegezegd.
Zelfs het gemeentebestuur van Mol heeft zich in Aug'11 in het openbaar schriftelijk "Verheugd" over Mol als de Toeristische Topper op Landelijk niveau, zoals ze zélf met trots vermelden.
Blijkbaar wil het gemeentebestuur nú ineens deze "kip met de gouden eieren" slachten, door van een schitterend stuk natuurgebied,- geliefd bij toerist, recreant en bewoners Berkenbossen-oost,een OVERBODIG bedrijventerrein te willen maken, terwijl richting Lommel men het daar kaal-liggende industriepark aan de straatstenen niet kwijt raakt; Kan de politiek mij antwoorden: "WAAR zit in vredesnaam het Gezond VERSTAND in dit dossier "?


Gast

#38

2012-02-08 13:25

Laten we zuinig zijn op ons groen!!!
Het is ook een buffer tegen het geluid en
uitlaatgassen van de auto`s die gebruik maken
van de ring.Aangrenzend de berkenbossen.
Dus heel belangrijk voor alle gezinnen die daar wonen!
Voor onze gezondheid-rust-en het mooie Netegebied!

Gast

#39

2012-02-08 14:06

Hoeveel groene zone moet er nog verdwijnen alvorens er voldoende bewustzijn is over de nood eraan? Wanneer het te laat is?

Gast

#40

2012-02-08 18:32

blijf aub van het groen ,de ring heeft dit mooi bos al in twee gesneden.als kind heb ik daar uren  gespeeld en nu met mijn kinderen kan ik nog steeds verhalen vertellen "van kijk daar op die berg ...."eens de bergen weg zijn en de bomen gekapt ,valt er niet véél meer te vertellen.er is industriegrond genoeg waar de bodem al vervuild is ,begin daar maar bedrijven.
ps:vroeger kon ik met de fiets van de berkenbos door het bos via het zilverstrand naar het zilvermeer rijden " dat waren nog eens tijden "
grtz rudi


Gast

#41

2012-02-09 11:03

zeker tekenen!!!groen moet groen blijven!

Gast

#42

2012-02-09 15:03

Wees zuinig op de natuur!

Gast

#43

2012-02-09 20:06

biodiversiteit is de basis van het leven
boompje

#44

2012-02-09 20:07

biodiversiteit is de basis
pelsie

#45 Re: die onomkeerbaarheud vind ik ook zo beangstigend. Waar gaan we naar toe?

2012-02-10 00:52


Gast

#46

2012-02-10 00:57

Doe er samen iets aan! 't Is dringend!

Gast

#47

2012-02-11 16:07

Natuurcorridors zijn onzettend belangrijk als 'doorgang' voor flora maar vooral de fauna. Denk bij voorbeeld aan al die eekhoorn die zonder bomen zullen 'verdwijnen' in de 'open vlakte'


Gast

#48

2012-02-11 20:35

Ik ben het volledig eens met de tekst; waarom kostbare natuur weghalen als er in de buurt voldoende industriegrond beschikbaar is. Bovendien wordt de spoorlijn intensiever gebruikt, wanneer wordt er nu eens rekening gehouden met de bewoners van Berkenbos!

Gast

#49

2012-02-12 23:25

Van in de jaren ' 70 kom ik op voor het behoud van groen - en stilte gebieden. Alle mensen hebben de natuur nodig om in balans te kunnen blijven. Hiervoor zijn reeds genoeg wetenschappelijke bewijzen geleverd.
De bomen die nog resten moeten onze lucht zuiveren ! Kom maar eens na een dagje zee terug naar het binnenland....dan komt de stank je tegemoet ! Wordt wakker mensen ! LVDB

Gast

#50 Re: ABH

2012-02-13 19:17

#5: JNM Mol - ABH 

Reactie op de persoon die beweerd dat averboden bos en heide nu mooier is geworden door de werken die er zijn uitgevoerd.  

 

denk niet dat jij averboden kende voor de werken van natuurpunt.

Kan enkel zeggen dat de bossen totaal vernield zijn en dat beamen duizenden omwonende mensen. Een sahara aanleggen waar eens bossen waren die van belang waren om de dierenbestanden op peil te houden. Is dat natuurbeleid en bevorderen van de biodiversiteit???? Alle wilde dieren zijn er verdwenen dus laat het zijn met zo een mooie natuur voor te schotelen als er niks meer over is. Meer dan 150 hectaren gekapt voor wat ???? Voor vennen aan te leggen en het landschap waterziek te maken. De muggenplagen die er door zullen ontstaan doordat deze vennen op 50 meter van de woongebieden zijn aangelegd daar word geen rekening mee gehouden. Je gaat veel reacties krijgen denk ik eens het zomer gaat worden door deze mensen. Plus dat al deze werken een groot experiment zijn dus geen enkel uitsluitsel wat er op lange termijn gaat gebeuren. Wildbestanden zijn verstoord van zodat ze zijn teruggedrongen van mooie bestanden naar helemaal niks meer. Zijn dat mooie bossen waar zelfs geen dieren meer blijven leven. Het is echt een schande hoe men in averboden bos en heide te werk is gegaan. De burgemeester van Scherpenheuvel - Zichem heeft niet voor niks de werken op zijn grondgebied laten stilleggen. Die kon het niet meer aanzien wat er met de mooie bossen aan het gebeuren was.