Vrije hardwarekeuze Telenet Digitale tv

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Vrije hardwarekeuze Telenet Digitale tv.

Brieche

#26

2012-03-29 00:46

t is gewoon ambetant mijn heel systeem werkt niet goed door die digibox!!!
brieche

#27 Re: Re:

2012-03-29 01:05

#9: Wouter - Re:

ik vind als we vrij van keuze willen moet het zowel voor belgacom als telenet klanten de mogelijkheid zijn!!!


Gast

#28

2012-04-03 15:11

vrije hardware keuze moet mogelijk zijn en klanten moeten niet verplicht het aangeraden toestel van telenet aankopen

Gast

#29

2012-04-05 08:19

De ketel verwijt de pot dat hij de mensen geld uit zijn zakken haalt :), goed geprobeerd ook niet vlug verlegen zo te zien!

Gast

#30 Re: CAM modules bestaan al

2012-04-05 10:16

#16: - CAM modules bestaan al 

 klopt niet. ik ben zelf technieker en heb nog nooit van mijn leven een cam module gezien of vast gehad

ontevreden klant

#31

2012-04-06 20:57

Jongens ! Belgacom is géén haar beter.
IK heb al 2 jaar GRATIS belgacom TV, door hen zo aangeboden wegens oplossing voor mijn internet-problemen, en nu na 2 jaar rekenen zij er plotseling ook voor aan.
als ik via Ombudsdienst reclameer, zeggen zij,belgacom, dat ik maar moet opstappen als klant,
zo gaat dat tegenwoordig bij al deze maffiosi bedrijven

Gast

#32

2012-04-09 01:26

Misschien standaard land op Belgie zetten (de selector onder onder woonplaats)

Gast

#33

2012-04-09 16:16

Ik ben van plan om een klacht in te dienen.
Ik betaal nog altijd de volledige prijs die mijn in contract staat, aangezien ik nu minder krijg dan vorig jaar, zullen ze mij een compensatie moeten geven en ga ik ook gwn mijn abbo opzeggen. Een advocaat zal ik dan waarschijnlijk ook moeten nemen als ik dan ook enig kans wil maken.
Tuxdelux
Gast

#34

2012-04-25 17:13

De achterliggende reden waarom Telenet hun decoders verplicht is interactiviteit die ze ermee aanbieden. Dit zijn de extra (betalende) diensten (rode knop, Pay TV, ooit gemist, C-More) die met een digitaal TV-toestel zonder Telenet-decoder niet mogelijk zijn. De huidige digitale TV-toestellen zijn nogthans bijna allemaal in staat om standaard gecodeerde of versleutelde kanalen te ontvangen mits de aanschaf van een zogenaamde CI-module en een kaart. Dit syeteem wordt trouwens al door TV-vlaanderen toegepast. Alleen wil Telenet dit helemaal niet. Daarom gebruiken ze opzettelijk een speciale versie van de coderingsstandaard "nagravision" waarbij niet enkel de kaart maar ook de geheugenchip in de decoderingsmodule door Telenet moet erkent zijn.
De winkelbediende van de telenetshop wilde me indertijd kost wat kost wijs maken dat mijn telenet-decoder niet zou blijven werken als ik die ook niet via internet aansloot maar niets is minder waar. De internet aansluiting op je decoder heb je enkel nodig voor de (meestal betalende) interactiviteit, de uitgebreide (+2 dagen) programmagids en het programmeren op afstand. En wie weet kijkt Telenet zo ook mee naar naar je kijkgedrag.

Tuxdelux

#35 Re: Re: CAM modules bestaan al

2012-04-25 17:22

#30: - Re: CAM modules bestaan al

Nagravision is de coderingstechniek die Telenet gebruikt. Daarvoor zijn al lang Cam-modules beschikbaar op de markt. Enkel versleutelt Telenet zodanig (nagravision feature) dat de zogenaamde boxkey ook door Telenet moet gekoppeld worden aan de kaart. Hierdoor zal een niet Cam module nooit werken als Telenet dit niet wil tenzij iemand het systeem kraakt. Techniekers weten ook niet alles.

Een zelfverklaarde ex-technieker van de telenetshop wilde me indertijd kost wat kost wijs maken dat mijn telenet-decoder niet zou blijven werken als ik die ook niet via internet aansloot maar niets is minder waar. De internet aansluiting op je decoder heb je enkel nodig voor de interactiviteit. Mijn box heeft minstens een half jaar aangesloten geweest zonder ethernet. Updates gebeurden over de kabel.

 


Gast

#36

2012-04-27 11:33

Moet eindelijk gedaan zijn!

Gast

#37

2012-05-02 17:19

Héél goed idee. Deze petitie !
Ik heb niks tegen Digital Video Broadcast of DVB. Maar de migratie moet op een ethische manier gebeuren en wat telent nu doet is ons opzadelen met stroom-vretende digiboxen. Trouwens, wat moet je doen als je 3 TV's in huis hebt ? Ene in de living, ene in de keuken en dan nog een derde voor dochterlief ? 3 Digiboxen aankopen ? Man, man, waar zijn ze mee bezig ? Daar scheelt toch wel echt iets hoor !

Gast

#38

2012-06-25 18:50

Beste,

Helemaal waanzinnig is het dat voor Teletenne opnieuw een (slechte en veel te dure) decoder nodig is!

BTW, zenderpakket van 13 zenders in het teletenne abonnement? laten we zeggen 10 zenders de andere 3 zijn er al een aantal jaar (Gratis!)
Teotihuacán

#39 Telenet Digitaal TV een fregelrechte schande ...

2012-06-26 13:42

Ik sta volledig achter deze petitie.
Gewoon schandalig zoals die van Telenet te werk gaan.
Ik stelde de vraag reeds op het TIK forum van hoe dat zat en ik wou een recycled toestel aan 30€.
Tot op heden ten dagen liep ik al 5 winkels af waaronder een TelenetCenter en ik kwam elke keer van een koude reis thuis, zonder de bewuste box dus. U kan dit verder nalezen op:
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=25&t=14986

Gast

#40

2012-06-26 14:08

ik haat de monopolies in dit land, jammer genoeg zijn de meeste mensen niet op de hoogte van de gangster-praktijken die hier de ronde doen. Laat de mensen maar lammeren, ze weten toch niet beter!
Philippe

#41 Prima initiatief. Alleen massaal opstappen werkt.

2012-07-15 23:57

Ik vind deze petitie een uitstekend initiatief.

Spijtig genoeg zijn er ondertussen miljoenen digitale telenet klanten en slechts enkele honderden die beseffen wat telenet doet. Telenet heeft de getallen aan hun kant. Ze werken zoals politici en bankiers, op cynische wijze weten ze dat ze aan al die domme planten, "muppets", veel geld kunnen verdienen. Het is enkel een probleem voor de mensen die het beseffen. Die tellen niet mee want er zijn er niet veel. Niet alleen Telenet, maar ook onze minister president voert hier een bewuste "politiek". Dat kan ik veronderstellen uit zijn verdacht ontwijkende antwoorden op een uitzending hierover bij Peeters & Pichal.

Ik heb een DVB-C / DVB-T / DVB-S ontvangende TV. Met mijn analoog Telenet abo kan ik een aantal digitale onversleutelde zenders vinden op de kabel. Een en Canvas HD en de zenders die er in een eerste lichting door Telenet werden uit gehaald. Met deze operatie heeft Telenet het niet herhaald, er zijn al teveel muppets gevangen en dus riskeren ze niet veel meer.

Maar niet getreurd. De heer Sickinghe is verkozen tot manager van het jaar. Wat betekent dat hij binnen de twee jaar aangetoond verwikkeld zit in een schandaal en/of ontslagen wordt. Met een miljoenen euro vertrekpremie, uiteraard. Moraal en ethiek zijn antieke begrippen uit een ver vervlogen verleden.


Gast

#42

2012-12-10 09:32

Ten tijde van INDI kon het wel, plots was alles versleuteld.
Momenteel hebben we net telenet omdat het andere voordelen geeft, maar als er geen flexibiliteit komt gaan ze er gewoon uit!
f@n@t!c

#43

2013-01-30 19:42

Het wordt hoog tijd dat Telenet het gebruik van CI-modules mogelijk maakt. We lopen wat dat betreft hopeloos achter op bijvoorbeeld Nederland. Ik heb geen zin in een extra toestel om digitaal te kunnen kijken, ik wil optimaal gebruik kunnen maken van de fuctionaliteit die mijn TV mij biedt!

VGGerrit

#44 Re: Re: Re: CAM modules bestaan al

2013-06-24 12:42

#35: Tuxdelux - Re: Re: CAM modules bestaan al

Die ex verkoper heeft gelijk.

Wanneer de digibox een tijd zijn internetaansluiting mist geeft hij enkel nog een paar niet versleutelde zenders door waaronder VRT en Canvas. De rest werkt dan niet meer.

Apenlandiaan

#45 Hoe lang nog?

2014-01-10 22:14

Ondertussen biedt TN ook CI+ CAM kaartjes aan om digitale beelden te ontvangen. Blijkt dat deze slechts op een handvol televisies werken en dat opnemen met de ingebouwde recorder van de TV of andere vrij te kiezen hardware niet mogelijk is. Ongelofelijk hoe ons leven steeds meer gedicteerd wordt door bedrijven die slechts 1 doel hebben: winst.

Gast

#46

2014-04-11 16:22

wij hebben de digibox aangekocht om zo op termijn uit te sparen en nu zouden ze ons verplichten een te kopen en het ons insmeren met zogezegde promotie!!! Niks van

Gast

#47

2014-04-12 17:09

Het is schandalig dat wij moeten betalen voor hun vooruitgang

Gast

#48

2014-11-29 13:48

Iedereen weet dat onze telecom te duur is , vgl even met Nederland maar volharden in de boosheid , wordt tijd dat de consument zich groepeert ! Samen sterk , prima initiatief !

Gast

#49

2014-11-29 18:16

Hopelijk haalt het iets uit!

Gast

#50

2014-11-29 18:27

De huidige situatie is het opzettelijk opzetten van een monopolie. Alles behalve legaal. Standaarden bestaan en moeten gevolgd worden, ipv eigen protocollen en coderingen te gebruiken.