Actie tegen sluiting van Daat-Drenthe

Actie tegen sluiting van Daat-Drenthe / Mededelingen / De advertentie in dagblad van het Noorden / Opmerkingen


Gast

#1

2022-11-18 18:59

Ik was deelnemer en ik vind dit een schofterige aktie. Ik heb op eigen houtje al de SP benaderd. Op dit moment gaat het goed met me maar ik zal de tijd niet vergeten dat het slecht ging. Woedend ben ik op het GGZ en de overheid. Dit gaat niet door
Deelnemer Daat-Drenthe

#2 Re:

2022-11-18 19:49

#1: -  

 Hartelijk dank voor je reactie en je steun en alle hulp is welkom en ook zeker van de politiek hopelijk pakken ze het op en gaan ze er wat mee doen.


Anonymous

#3

2022-11-18 20:04

Ik ben al jarenlang deelnemer in Emmen en ben razend. Hoe durven ze cliënten van de GGZ op straat zetten terwijl het voor de meeste van ons al zo stressvolle periode is. Het is vaak ons enige sociale bezigheid en zeker niet alleen een gezellige hobbyclubje maar een veilige basis. En daar worden we gewoon uit getrokken. Woest !!


Gast

#4

2022-11-18 20:34

ik heb wel chronische ptst en drempel vrees enz maar als ik moet vechten voor mijn plekkie dan kom maar op vraag ik wel een bekende of een begeleider die mij der in steunt

Anonymous

#5

2022-11-18 20:46

Ook ik ben al jarenlang  deelnemer bij DAAT en ben echt pissig. Jarenlang hebben wij, als Bike Shop, mega winsten gedraaid voor het GGZ. 

En dit is de dank van het GGZ?!  Overbodig gemaakt worden. 

Door het verhuizen van de Bike Shop naar steeds kleinere en steeds verder van de bebouwde kom gelegen panden valt nu de doodsklap. Geen klanten, geen omzet en bij heel veel deelnemers binnen de Bike Shop geen motivatie meer. 

Voor mij is het werken bij de Bike Shop heel belangrijk. Ik heb geleerd om voor mezelf op te komen,  om te gaan met mijn problematiek van chronische depressiviteit en PTSS. Ik heb zelfvertrouwen gekregen en geleerd dat ik er ondanks mijn problematiek toe doe. Ik heb geleerd contacten te leggen en te onderhouden. Zonder het ritme van mijn dagbesteding raak ik op drift, verlies ik de grip op mijn gevoelens en zal waarschijnlijk snel in een isolement komen.

Voor mij is Bureau DAAT een plek waar ik mezelf mag en kan zijn. Een plek waar ik niet alleen collega's heb maar ook vrienden gevonden heb. Vrienden die mij bijstaan door dik en dun en vice versa. Bureau DAAT is een leerplek voor mij. Een plek waar ik vaardigheden geleerd heb  ik dagelijks voor mezelf maar ook voor anderen kan gebruiken. Zowel psychisch als fysiek kan ik nog steeds groeien en kan niet geloven dat het GGZ zo'n waardevolle plek wil opheffen. Een levenslijn, een vangnet voor zoveel mensen die anders tussen de wal en het schip dreigen te vallen en dat in een tijd dat de nood in de psychiatrische zorg al zo groot is.

Het GGZ zou zich diep, diep, zeer diep moeten schamen voor deze beslissing.


Anonymous

#6

2022-11-18 21:15

Mocht 1 van jullie willen helpen als deelnemer om voor de camera van hart van Nederland of RTV drenthe jullie verhaal te willen doen over wat Daat voor jou betekend. Stuur dan een mail via neem contakt op met de schrijver van petitie. Zie boven aan deze pagina als je Mededelingen aan klikt.