Petitie voor een pragmatische bijsturing van de Leuvense zone 30

Petitie voor een pragmatische bijsturing van de Leuvense zone 30 / Mededelingen / Petitie zone 30 Leuven : Update 19/04 / Opmerkingen


Gast

#1

2022-04-19 09:28

Herinner hen misschien eens aan het waarom er ooit straten gemaakt zijn. Voor 'vlot' verkeer voor auto's. Zone 30 en alles voor de fietsers inrichten, kan niet de bedoeling zijn. fietsers horen op een fietspad en moeten opletten in het verkeer, net zoals voetgangers. Waarom nog straten hebben eigenlijk? Ik ga alvast niet meer shoppen in Leuven, dat ze maar doen, ik zal niet de enige zijn.

Gast

#2 Re: bedankt Tim voor het genuanceerde intiatief - eric d

2022-04-19 09:40

#1: -  

 

M_H

#3

2022-04-19 21:01

Hartelijk dank voor jullie inzet! Ik vind het ook niet onbelangrijk om te vermelden dat er een aantal plekken zijn opgenomen in zone 30 waar helemaal geen mobiliteitsproblemen waren,  waar ik nog nooit ongevallen heb weten gebeuren of gevaarlijke situaties heb gezien.  Om de leefbaarheid en mobiliteit in Kessel-Lo te verbeteren, zie ik vooral heil in het verbeteren van de doorstroming op de steenwegen, en het wegwerken van conflictsituaties,  in plaats van er met de geplande aanpassingen juist meer te creëren. 


Gast

#4

2022-04-20 06:44

Top initiatief!!! Breng de fundamentalisten een beetje rede bij. Ik steun ten volle jullie initiatieven voor meer redelijkheid. De slinger is echt doorgeslagen. Het is wraakroepend dat ons belastinggeld aan dergelijke zaken worden gespendeerd.

Gast

#5

2022-04-21 07:06

30 km per uur voor zo een groot gebied als groot Leuven is buiten porportieportie. Er moeten, buiten de grote invalswegen, waar het nu reeds zeer druk is, nog straten zijn van 50 km per uur, eventueel met verkeersafremmers. Ook het beperken van de nu al schaarse parkeerplaatsen is een overdrijving. Dus 30 km per uur, Ok, maar voor beperktere gebieden, waar ze echt nuttig zijn. En proficiat voor de gemeenten Lubbeek en Bierbeek , die aan deze zoveelste populistische trend niet meedoen.
JFB FRT 299

#6 Geen zone 30 op de Trolieberg

2022-06-11 06:21

Jullie initiatief is heel goed en duidelijk. Hopelijk denken ze nu 2 maal na. De plannen die ze voorstelden zijn nooit haalbaar. En men moet openstaan voor meningen van de mensen die gewoon overal ryden in Kessel-Lo. En gelukkig steunen Bierbeek Lovenjoel en Boutersem deze plannen niet. Hopelijk krijgen ze nog klappen te verwerwerken ivm de Anpr camera's. En in tyden van nu zou men zelfs de straten terug open moeten doen die al jaren gesloten zijn. Webetalen elk jaar verkeersbelasting en hierop heeft nog nooit iemand gereageerd. Dus stel al die afgesloten straten terug open want eigenlijk mag dit niet zomaar. En laat de Anpr camera wegvallen in de Spaanse Kroon en de Hoegaardsestraat want men doet veel te veel voor fuetsers dit is totaal verkeerd beleid. En laat de Trolieberg terug zone 50 worden want dit is te belachelijk voor woorden. Men kan eventueel eens Mr Dessers een proef op de som nemen laat hem eens dertig rijden op de berg langs de twe kanten hij zal wel vloeg zijn mening herzien. Maar ben blij dat er initiatief genomen word om die uitbreiding zone 30 tegen te gaan dit is nooit realiseerbaar. Voila nog veel succes gewenst.

svm

#7

2022-10-27 12:24

Dag Tim, 

 

Heb jij ondertussen nog een update of antwoord gekregen vanuit het Leuvense stadsbestuur/Mr Dessers?




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...