De bib leeft

De bib leeft / Mededelingen / Open Brief: Vraag voor opschorting van de afbouw van de Stedelijke Bibliotheek te Kuringen tot het toekomstplan is vastgelegd / Opmerkingen


Gast

#1

2021-04-20 13:05

Is het nuttig dat we met een aantal dit bericht ook doormailen?

Gast

#2

2021-04-21 03:37

mijn gevoel is dat de bibliotheek een langzame dood zal sterven en dat het terugschroeven van de openiningsdagen, het verminderen van de openingsdagen en het niet aanvullen van de nodige documentatie en boeken zal leiden tot het gevolg dat de mensen geen interesse meer zullen hebben en dat de verantwoordelijken voor het sluiten dit dan als argument naar voor zullen brengen om hun vraag te staven.

Gast

#3

2021-04-21 08:11

Goedemorgen, beste bezorgde mensen : Veel sterkte toegewenst met het instandhouden van de intellectuele en pedagogische functies van deze (en élke) bibliotheek. Maar ik merk op dat er iets helemaal fout is in de woordkeuze van de berichtgeving; het begrip 'familiebibliotheek' wordt nergens toegelicht. Alsof de nauwkeurige betekenis ervan reeds aan iedereen bekend is. Hoegenaamd niet ! Er schuilt dus een leugen in dit woord. Nog erger is het met het woord 'afbouw' wat eigenlijk afbraak betekent. Maar omwille van de verdoezeling wordt 'afbraak' niet uitgesproken. Het ergert mij mateloos telkens ik dit woord lees. Beste groeten. Guy Meynen



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...