GEEN fietsstraat en knip Groendreef/Gerard Willemotlaan

GEEN fietsstraat en knip Groendreef/Gerard Willemotlaan / Mededelingen / Fietsstraat ter sprake gekomen in de gemeenteraad 19/10/2020 / Opmerkingen


Gast

#1

2020-10-20 11:27

Bedankt om ons op de hoogte te houden 👌

Gast

#2

2020-10-20 11:33

Ik moet jaarlijks wel 15 euro verkeersbelasting betalen aan de stad Gent Maar ik mag er niet rijden verminderen naar 5 euro?
Snocksaurus

#3

2020-10-20 11:35

Alvast bedankt voor de info , wel strange dat de schepen iets tekent zonder de inhoud ervan door te nemen .


Gast

#4

2020-10-20 11:50

Bedankt voor deze informatie. Hopelijk worden de bewoners van de Virginiastraat ook op de hoogte gebracht voor de bevraging.

Gast

#5

2020-10-20 11:50

Fietsstraat weg.... er ligt een mooi breed fietspad . En haal aub die gele blokken weg net voor de weefselstraat. Ik woon ik de Tijkstraat (zijstraat van de Kempstraat) en helaas moet ik ondervinden dat er sinds de gele blokken heel veel auto’s door de 1 richtingsverkeerstraat rijden. Denk niet dat het de bedoeling is dat er een Dode valt?, gemiddeld vier tot vijf auto per dag door de straat ,omdat we nu eenmaal eens je de Kempstraat inrijdt alle straten 1 richting zijn dus we moeten met de wagen naar de groendreef . Maar als je dan met de wagen naar Mariakerke moet, dan moet je omrijden  . Is dit dan de bedoeling van de groene? Haal die blokken weg en leg ze desnoods achter de weefselstraat maar zo kunnen de auto altijd weg en zal er weer minder spook gereden worden. Mijn dank is groot! Bewoonster van Tijkstraat nummer 3 mvg


Gast

#6

2020-10-20 11:54

Bedankt voor de info!

Gast

#7

2020-10-20 12:33

Fietsstraat weg een groot genoeg fietspad voorhanden blijf daar op rijden sommigen blijven nog steeds op de weg rijden in plaats van op het fietspad

Gast

#8

2020-10-20 14:00

Alvast bedankt voor de moeite, we zullen ons zeker laten horen!

Gast

#9

2020-10-20 14:02

Het zou fijn zijn dat brieven niet in ieders naam worden ondertekend, want er zijn wel degelijk voorstanders. Als bewoner van de groendreef wat opmerkingen. - Er kwam hier heel veel doorgaand verkeer die niet te zoeken had in de Groendreef of de zijstraten - Snelheid lag hier vaak heel hoog - Als fietsers van rechts komen (bv. uit Virginiastraat) is levensgevaarlijk (door geparkeerde wagens en snelheid voertuigen). Moeten er aanpassingen komen, absoluut. Maar dan moeten ook de problemen die er vroeger waren ook wel degelijk aangepakt worden.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2020-10-20 14:10



Gast

#11 iris

2020-10-20 16:27

Ik teken de petitie niet. Ik ben bewoner van de Brugsesteenweg. Ik ben voorstander van een fietsstraat en een knip op de Groendreef die permanent is. Omwille van de leesbaarheid wordt op lange termijn de straat dan wel best heringericht. Het huidige fietspad volstaat qua breedte zeker niet om piekmomenten in het fietsverkeer op te vangen. De combinatie van snel fietspendelverkeer, vaak met electrische fietsen of speedpedelecs, met schoolgaande jeugd, waaronder kleine kinderen, is op dit smalle dubbelrichtingsfietspad niet ideaal. Daarnaast heb je nog steps, joggers, kinderen op rollerskates, wielrenners,... De lange rechte weg nodigt dan nog eens uit om snel te rijden. Ter hoogte van de kruising van het blauw brugje en het westerringspoor is het zonder auto's al uitkijken, laat staan met het ochtend spitsverkeer erbij. Er zijn daar reeds verschillende ongevallen gebeurd. Mij is het alvast niet opgevallen dat de Brugsesteenweg drukker is dan anders. Er zijn uiteraard de files aan Mariakerkebrug omwille van de werken. Hoe het voor mij in de toekomst mag ingericht worden: fietsers en auto's op de fietsstraat, het huidige fietspad eruit en een mooie rij bomen (al dan niet met een wandel of joggingpad langs) in de plaats en een herinrichting met knip van het kruispunt blauw brugje-fluweelpark-weefselstraat-kempstraat (en bij uitbreiding ook een betere oversteekplaats voor fietsers en een aanpassing van de fietsbrug aan de N9). 

 

Luc

#12

2020-10-20 21:30

Ik woon op de Brugsesteenweg aan Mariakerkebrug ..... is dat ook de wijk die in aanmerking komt om ons mening te geven of zijn het enkel de mensen die effectief wonen aan de Grooendreef/ Willemotlaan ?


Anonymous

#13 Re:

2020-10-21 09:58

#12: Luc -  

Dag Luc, geen idee. Ik laat sowieso iets weten via deze petitielijst wanneer we de bevraging ontvangen zodat ALLE buurtbewoners gehoord kunnen worden. Mvg


Gast

#14

2020-10-21 10:24

Ik blijf tegen een fietstaat maar nog meer tegen het knippen via betonblokken van de G.Willemotlaan / Groendreef . Het door smalle binnenstraten en de drukke Brugsesteenweg sturen van het verkeer is totaal onverantwoord. Hieronder het antwoord die ik kreeg op mijn persoonlijke mail waarin ik de bedrieglijke cijfers en de knip aanklaag . Groeten Michel Ons kenmerk: MB-20-24905   Geachte heer, Bedankt voor uw bedenkingen en opmerkingen. We hebben uw mail en de argumentatie met de grootste aandacht gelezen. Wij begrijpen dat u het niet eens bent met de verlenging van de tijdelijke fietsstraat tot 15 november zoals wij in de bewonersbrief aankondigen. Graag halen wij nog een aantal aspecten aan waarom we toch besloten deze fietsstraat te verlengen: Grote intensiteiten aan fietsers op zowel de Groendreef – Willemotlaan als op het Westerringspoor (tot 1000 fietsers per uur geteld in de spits) Uit observatie bleek dat deze fietsstraat goed functioneert Een dubbelrichtingsfietspad dat niet meer voldoet volgens de aanbevelingen van de Vlaamse overheid. We verwijzen hier naar de tabel uit het Vademecum fietsvoorzieningen dat bij spitsuurintensiteit van meer dan 100 fietsers een breedte aanraadt van 4 meter voor een dubbelrichtingsfietspad. CROWbijlage Dit betekent niet dat alles momenteel perfect verloopt. Met de Stad Gent zetten we ons blijvend in om hier een goede en comfortabele fietsstraat van te maken. In samenwerking met de Gentse hulpdiensten werken we aan een oplossing voor de gele betonblokken waarbij zij op een comfortabele manier er toch doorheen kunnen. Wij hopen dat u binnenkort toch het nut van deze fietsstraat in kunt zien. Met vriendelijke groeten i.o. Mobiliteitsbedrijf | Departement Stedelijke Ontwikkeling | Stad Gent Bezoekadres: Sint-Michielsplein 9, 9000 Gent
N. Van Aa

#15

2020-10-21 13:40

De fietsstraat en knip is inderdaad onaanvaardbaar. Het is veel te weinig. Alle zijstraten kunnen best ook fietsstraat worden. Dat is dan tenminste duidelijk en voor iedereen hetzelfde.


Gast

#16 Re:

2020-10-22 15:36

#4: -  

Voor Virginiastraat is er niet zo veel veranderd heb ik de indruk als bewoner. Qua verkeer ongeveer hetzelfde. Enkel in het begin wat meer zwaar vrachtverkeer.


Gast

#17 Re: iris

2020-10-23 16:21

#11: - iris 

Volledig mee akkoord!


Gast

#18

2020-11-03 07:59

Weg met de knip en fietsstraat, ze hebben plaats genoeg op het fietspad

Gast

#19

2020-11-08 21:08

Ik woon in de Groendreef, iedere keer als de Mug en de Ambulance daar moeten passeren staan ze voor die betonblokken, en moeten die hulpverleners terug achteruit rijden en omleidingen doen. Tegen dat ze bij hun patiënt zijn kan het veel te laat zijn. Diene groene zou daar beter eens aan denken.



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...