Stop het verbod op halal

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop het verbod op halal.

Munch

#251 Re: Re: Re: krankzinnig nederland, ham groeit zkr aan de bomen?!?

2014-03-21 14:48

#250: Nogod - Re: Re: krankzinnig nederland, ham groeit zkr aan de bomen?!?

Alsof het Christendom zelf zo veel beter is. 
Ook hier in nederland zijn duizenden vrouwen verbrand onder het noemen heksen.
De bijbel mocht niet vertaald worden omdat elke taal anders dan Latijn niet goed genoeg was.
Wat de gewoone man niet kon lezen, dan kon je als ketter bestempeld worden.
Geloofde je niet in god dan was je ketter, wat dan weer strafbaar was. 
Dus ga nou niet doen alsof Christenen in onze geschiedenis zo ontzettend heilig waren.
Nou misschien waren / zijn ze wel heilig, maar dan bedoel ik wel heilige boontjes.  

In Nederland hebben wij vrijheid van religie en een wet scheiding van kerk en staat.
De wet scheiding kerk en staat heeft betreking op elke religie !
Hierin staat dat een ieder vrij is om in elke erkende religie te geloven die hij/zei wil geloven.
Er staat echter ook dat geen enkele religie iets mag verkondigen, verspreiden en of aanmoedigen wat in strijd is met de wet.  
Vroeger werdt de wet nog wel eens bepaald door de kerk, wat oa leide tot heksen verbrandingen.
Maar laten we ophouden met verkijking te maken tussen religies, het staat volledig los van dit onderwerp.
Als je daar toch over wilt discuseren, wat ik zeer begrijpelijk vind zeker na uitspraken van oa Wilders.
Doe dat dan bij een petitie die daar wel over gaat, dat houd het wat overzichtelijker.

Ik zit al een tijdje niet meer in het vak, dus ik zou me wat kunnen vergissen in huidige gegelgeving.

Ik heb geen probleem met ritualistisch (halal) slachten op zich. 
Waar ik wel moeite mee heb is de plaatsen waar dit soms gedaan werdt / wordt.
Een algeheel verbod vind ik te ver gaan.
Dit niet thuis mogen doen of uitsluitend in een slagerij vind ik een veel betere optie.
Je hebt toch "afval", dat thuis afvoeren of in de afvalbak gooien kan zeker in de zomer tot overlast leiden.
Van een slagerij zou ik verwachten dat deze beschikt over de middelen om de resten op verantwoorde wijze af te voeren.
Of dit de beste optie is week ik niet. 

In Nederland is het zo dat slachten thuis reeds verboden is.
Dit is met name om het vak slager te beschermen en om kwalitijd te waarborgen.
Als ik op een boerderij woon en kippen houd dan mag ik deze niet zelf slachten.
Deze zou ik moeten aanbieden bij een slager die ik zou moeten betalen voor zijn dienst, namelijk het slachten.
De andere kant is dat de slager een opleiding heeft gehad waarin hij geleerd heeft om op bepaalde symptomen te letten die ziekte aanduiden.
Als ik zelf thuis kippen zou slachten dan bestaat de kans op besmetting via zieke dieren omdat ik deze kennis niet heb.
( Geen idee of een slager hier iets van kan zien, maar denk maar eens aan de Vogel griep)
De maas in deze wet is ritualistisch (halal) slachten.
Als ik mijn kippen gewoon slacht dan ben ik strafbaar, slacht is ze halal dan niet.
De bedoeling van de wet (volgens mij) is om dit gat te dichten.
Echter vind ik de uitvoering van het voorstel te ver gaan.
Thuis slachten op een boerderij vind ik iets heel anders dan thuis slachten in een flatje in de stad. 
Een volledig verbod houd volgens mij in dat ook een slager niet meer halal zou mogen slachten.
Dat vind ik zeker een slechte zaak.

Wat betreft het dieren leed bij halal slachten of verdoofd slachten.
Ik denk dat er voor bijde methodes voorbeelden te vinden zijn waarbij het dier onnodig heeft geleden.
Iets wat ik niet geloof is dat elke verdoofde slachting ooit goed is gegaan, waardoor het dier niet onnodig leed.
En ik geloof ook niet dat het bij elke halal slachting goed is gegaan en waardoor het dier niet onnodig leed.
Het probleem is natuurlijk dat alleen de extreme gevallen van leed worden gebruikt om een punt te bewijzen.
De gevallen waarbij het goed ging en de leed niet onnodig groot was worden niet gebruikt als voorbeeld.
In mijn mening is er altijd leed, echter tot op zekere hoogte moet je dat accepteren of vegitarier worden. 
Het leed moet natuurlijk zo veel mogelijk beperkt worden, en leed tot op een bepaald punt hoort er nou eenmaal bij.
Onnodig leed is nooit acceptabel. 
De grote vraag is natuurlijk, wanneer is er spraken van onnodig leed en wanneer niet.
Dat maakt natuurlijk de discussie ook moeilijker, ik vind van beide dat zolang ze goed worden uitgevoerd we kunnen spreken over onnodig leed. 
Dit betekend natuurlijk niet dat het leed in beide gevallen even klein is, maar wel dat ik het in beide gevallen acceptable vind. 
Hierbij heb ik het natuurlijk niet of de extreme gevallen waarbij het niet ging.
Nogmaals, dit is bij beide methodes gebeurd en ik kan voor bijde methodes uit eigen ervaring spreken. 

Ik ben tegen thuis slachten (halal of niet) en voor een goede regeling. 
Slachten vind ik een taak van een slager, deze moet vrij gelaten worden in de keuze halal te slachten of niet.
Het voorstel zoals ik die hier lees betreft een algeheel verbod zonder regeling.
Dit vind ik on-acceptabel, dus mijn stem komt erbij.

Bob

#252 Niet tekenen

2014-08-08 00:34

Godsdienstvrijheid, godsdienstvrijheid. In de Bijbel worden ook lammetjes geslacht. Maar wanneer blijkt dat zo'n Halalslachting niet pijnloos is voor het dier, moet zoiets verboden worden. Godsdienst of niet. Jullie zullen nog steeds naar de hemel gaan, want het is niet jullie schuld dat het verboden is, maar wel van de wet.

Dieren moeten niet mishandeld worden, ze zijn evenveel waard als jij en ik.


Gast

#253

2015-04-26 16:07

Ik vind het zo barbaars dat deze dieren zo moeten lijden.
Snap er ook geen snars van dat wij dat in ons land maar goed moeten vinden.Ga terug naar je eigen land met je stomme gewoontes.

Gast

#254

2015-04-26 16:57

We zijn GEEN Moslimland dus waarom zouden we van die achterlijke dingen gaan doen ? Het gaat hier ALTIJD goed en de INDRINGERS willen Nederland veranderen, ophoepelen !!!

Gast

#255

2015-04-26 20:15

dringend nodig.

Gast

#256 Re:

2015-05-29 22:33

#6: -  

Helemaal groot gelijk !!! Barbaren !! 


Gast

#257

2016-09-02 11:08

Het welzijn van dieren staat bovenaan!!! Het uitvoeren van deze gruwelijke slachtpraktijken laat zien dat moslims nog in de middeleeuwen leven!!! Zij kunnen niet zelf denken, maar leven zoals ze gebrainwashed zijn. Eten en bidden.....het welzijn van het dier hebben zij niets mee!!! Ze leven zoals ze het is geleerd en denken niet ZELF na. Dit al honderden jaren.
Nederland moet deze dierenmishandeling stoppen. Het is ook verboden in Oostenrijk. Hier zijn idem enkele honderden moskeeën gesloten. Daar denken ze goed na en houden er Europese waarden en normen op na. Wij Europeanen hebben niets met dit moslimvolk dat leeft volgens tradities en gewoontes uit de Middeleeuwen. Zij die zich niet kunnen en willen ontwikkelen, maar gebrainwashed vasthouden aan religie......

Stop dit moslimvolk met hun akelige gewoonten!!!


Gast

#258 Re:

2016-09-02 11:13

#228: -  

 Wat een niveau.......moslim zeker!!!


Gast

#259 Re:

2016-09-02 11:14

#231: -  

 Vrijheid van godsdienst....eh kotsdienst.....het geloof uitoefenen??? Sukkel, leer zelf te leven!!!


Gast

#260 Re: halal

2016-09-02 11:16

#234: gast - halal 

 Sterker nog.....moslims zijn hier alleen maar voor het gratis geld!!!


Gast

#261 Re:

2016-09-02 11:18

#235: -  

 Leer nu eerst eens fatsoenlijk Nederlands, loser!!! Maar dat is natuurlijk al een veel te hoog niveau voor je........Alle moslims terug naar de zandbak!!!


Gast

#262 Re:

2016-09-02 11:19

#229: -  

 Robot!!!


Gast

#263 Re:

2016-09-02 11:21

#239: -  

 Wat een Nederlands schrijf niveau!!! Terug naar de zandbak!!!


Gast

#264 Re:

2016-09-02 11:22

#243: -  

 Halal....ik krijg het bijna niet uit mijn strot.....is voor losers!!!


Gast

#265 Re:

2016-09-02 11:25

#7: -  

 Jullie moslims hebben geen rechten in Europa!!! Begrijp dat goed. Aanpassen of oprotten!!!


Gast

#266 Re:

2016-09-02 11:26

#11: -  

 Dat is onze recht.....moeilijk hè, Nederlands. Terug naar de zandbak!!!


Gast

#267 Re:

2016-09-02 11:31

#31: -  

 Godsdienst of kotsdienst zou verboden moeten worden!!! 

Dan kunnen mensen pas samen en naast elkaar gaan leven. Die hele kotsdienst maakt ALLES op deze wereld kapot!!!