parkeren in je eigen wijk

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie parkeren in je eigen wijk.


Gast

#26 Re:

2011-11-10 14:01

#20: -

Ik vind dat u nu heel erg kinderachtig reageert door er hondenpoep en dergelijke bij te halen. Dit heeft er niets mee te maken en voor de honden wordt er belasting betaald (van dit belastinggeld wordt de hondenpoep opgeruimd). Ook de groene zones moeten bljiven om de wijk leefbaar te houden. Of ziet u het zitten om op een grote parkeerplaats te wonen?

 


Gast

#27

2011-11-12 20:42

Ik stel voor dat iedereen 14 november aanwezig is bij de vergadering die door het opbouwwerk in de wijk wordt georganiseerd. We kunnen daar bespreken hoe we als betrokken wijkbewoners dit probleem kunnen aanpakken.
Zelf heb ik wel een paar ideeën hoe we het centrale Rotterdamse bestuur onder druk kunnen zetten.
1- zoek de publiciteit.
2- Zeg dat we als wijk genoeg hebben te worden behandeld alsof we niet bij de stad Rotterdam horen( niet alleen het parkeerbeleid is hier een voorbeeld van)
3- Laten we een verklaring opstellen waarin we zeggen dat we liever tot de gemeente Schiedam gaan behoren i.p.v. als 2e rangs burgers bij Rotterdam te horen. Ludieke actie waarbij de gemeentegrens wordt verlegd etc etc.
4- We kunnen gezamenlijk een actie ondernemen waarbij we collecief onze auto's bij de torenflats van het Marconiplein zetten. Daar zitten immers de ambtenaren die het beleid uitvoeren waardoor we nu een parkeerprobleem hebben in de wijk.

In het verleden zijn er (onderhandse) deals gemaakt met de verantwoordelijke ambtenaren en beleidsmakers door projectontwikkelaars waardoor er nu minder parkeerplaatsen in de wijk zijn gemaakt dan eigenlijk nu er zouden moeten zijn. Verzorgingshuizen en scholen zijn verplicht om parkeerplaatsen te realiseren wanneer zij een gebouw plaatsen. Je kunt dit als organisatie ook afkopen, dit is ook gebeurt in het verleden. Dit geld is in de algemene middelen van de gemeente Rotterdam terecht gekomen en wij als wijk hebben daar nooit iets van terug gezien! Samen met alle andere parkeerplaatsen die zijn opgeofferd voor bomen ondergrondse vuilopslag en specifiek doelgroepenbeleid maakt dat de toch al (te)krap bemeten parkeergelegenheid nog kleiner is geworden dan het eigenlijk zou moeten zijn.
Met een relatie kleine investering zou het mogelijk zijn om meer en vooral betere parkeerplaatsen te realiseren (schuin in parkeren ed.)
Neem daabij de laatste ontwikkelingen in Schiedam, maar ook in Spangen en je hebt een compleet beeld van de chaos die er nu heerst. Alle andere argumenten zoals het verkeerd parkeren in de vakken ed. zijn natuurlijk ook een reden voor de overlast zoals die nu plaatsvindt.

Ik denk dat het een optelsom is van vele factoren maar bovenal een falend gemeentebestuur dat drukker bezig is met het zichzelf op de kaart zetten met grote projecten zoals de blunderput ed.

Leon


Gast

#28

2011-11-13 16:00

Het is verschikkelijk, als voor 18.00 uur 's avonds geen parkeerplaats hebt kun je het vergeten. Zelfs je sociale leven gaat naar de knoppen. Je visitie kan niet parkeren en zelf wil je ook het weekend niet weg want een parkeerplaats is er 's nachts niet meer. Maarja wij wonen toch in een vergeten stukje Rotterdam.

Gast

#29

2011-11-14 15:58

Er staat op nummer 40 al weken een aanhangwagen: snappen deze mensen nog steeds niet wat er hier speelt?! Volgens mij moet je dan echt even een afspraakje bij de huisarts maken. Het is ronduit asociaal als je een aanhangwagen weken voor je deur laat staan, dit terwijl je weet dat je buurtbewoners een chronisch te kort aan parkeerplekken heeft. De politie en gemeente zouden zich soweiso moeten schamen. Ordinaire geëinstitutionaliseerde diefstal is het. Lang leven de politie in dit land! Schamen moesten zij zich.

Gast

#30

2011-11-14 23:18

Ik ben het zat, ik word gegijzeld in mijn eigen huis! Na 17:00 kan ik de deur niet meer uit, want ik vind nergens in de omgeving een parkeerplek meer. En ik ga niet 's nachts in mijn eentje als vrouw zijnde kilometers over straat lopen! Stop de gijzeling!!!

Schiedamseweg Beneden is boos

#31 Re: Parkeren in je eigen wijk

2011-11-24 15:25

#5: -  

 Als je wil betalen ga je toch in Schiedam wonen!

Sorry hoor, wat alle voorgangers reeds gemeld hebben daar ben ik het mee eens. Het is niet normaal wat er nu gebeurt, ik heb ook hierdoor een boete opgelopen en deze aangevochten. Helaas vond meneer de rechter dat er dan maar langs de weg geparkeerd moest worden. EN WEL JA.. nadat ik na visite loop om seven uur in de avond langs de weg geparkeerd had... had ik dus en bon ook hiervoor. 

Ik heb zelfs gemeente aangeschreven met het verzoek dit op te lossen door alle auto's maar te gaan checken waar deze eigenlijk geregistreerd zijn in Rotterdam of in Schiedam. Alles wat in Schiedam woont maar een boete te geven wegens ontduiking van parkeergelden... maar ja dat was geen optie werd mij teruggemaild en het feit dat Rotterdam nog geen betaald parkeren heeft heeft te maken met bezuinigingen pfff zijn we lekker mee.


Gast

#32

2011-11-24 15:52

Toen ik hier ca 20 jaar geleden kwam wonen vond ik juist het gratis parkeren een pluspunt; tegenwoordig een grote last.

En inderdaad wanneer ik de deur uitga, onderzoek ik eerst of ik dit lopend, met de fiets of openbaar vervoer kan doen (wel milieuvriendelijker overigens) omdat ik mn schaars bemachtigde plekje niet kwijt wil raken. Moet ik wel met mn auto weg, probeer ik inderdaad net als velen "op tijd" terug te zijn om toch nog enigszins in de buurt van thuis te kunnen parkeren, soort van avondklok maar dan anders.

Ik ben door mn werk bijna altijd na 10u 's avonds klaar met werken & het is ronduit belachelijk dat ik, vaak tegen beter weten in, 3 rondjes door de wijk rijd om hem vervolgens maar ergens aan de kant van de weg in de buurt van het witte dorp te moeten zetten en 's nachts in je eentje het hele stuk naar het einde van de schiedamseweg beneden lopen is geen pretje. Al met al zorgt dit voor ruim 20 minuten extra reistijd & een hoop ergernis etc....

Betaald parkeren in mijn wijk? Liever gister dan vandaag nog!


Gast

#33

2011-11-25 21:18

Wij moeten soms 10 minuten lopen naar onze voordeur. Al die grote bussen en mensen die 2 parkeer plekken in beslag nemen. Hier moet echt wat aan gedaan worden!