parkeren in je eigen wijk

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie parkeren in je eigen wijk.


Gast

#1

2011-10-25 21:11

Ik kom rond 1800 uur thuis en dan is het zelfs als een probleem om me auto kwijt te kunnen!
hij hoeft niet voor de deur te staan, maar dit is niet meer normaal..en in schiedam waar een vergunning nodig is staat niemand!

Gast

#2

2011-10-26 20:19

Ook ik ben de problematiek van onze straat Spuugzat. Elke avond is het raak en ik ben soms gewoon mijn terugreis aan het relateren aan het tijdstip dat er wellicht nog een vrije parkeerplaats zou kunnen zijn.

Ik heb een enquete van de gemeente ingevuld, echter hier is blijkbaar niets mee gedaan. De automobilisten uit het aangrenzende Schiedam parkeren massaal hun auto in onze straten, dit omdat het aldaar een betaalde situatie heerst. Ik vind het werkelijk waar van de zotte dat de gemeente zo met ons burgers omgaat. Ik las net een artikel waarin de wethouder aangeeft dat een beslissing op zijn vroegst eind 2012 zal worden genomen. Het is werkelijk waar een schande.

Ondertussen als je auto op een stukje stoep staat gepaarkeerd, echter niet belemmerend voor het overige verkeer, dan weten zij de politie het volmacht te geven er een dikke bon op te plakken. Ik vind en dit ordinaire diefstal en zou sowieso nooit gesanctioneerd mogen worden. Als beide gemeentes het dusdanig DOM aanpakken door enerzijds betaald parkeren te introduceren in Schiedam en anderzijds de overgang naar buurten in Rotterdam, naaste gelegen, te vrijwaren, dan zorg je voor ontoereikend aantal parkeerplaatsen en zo wordt het probleem bij ons Rotterdamse burger gelegd. Volgens mij is het zo dat communicatie tussen beide gemeentes op zeer laag niveau heeft plaatsgehad. Wellicht is er helemaal niet gecommuniceerd. Dit kan niet de bedoeling zijn en ook ik verwacht een versnelde oplossing!



mvg,



A. Kreijfelt


Gast

#3

2011-10-26 23:14

ik vind dit een heel goede actie,wel jammer dat de gemeente en wijkagent niet thuis geven,dit was wel te verwachten toch.dames en heren van de gemeente en politie vooral doorgaan met boetes uitdelen en niet naar de problemen kijken. proost met de koffie en donuts.
A.R. Reitsma
Gast

#4

2011-10-27 19:08

Het is werkelijk niet normaal. Kom vaak na zeven uur pas thuis en moet de auto meestal 10 minuten lopen van mn huis vandaan zetten.Zit er hard aan te denken om gewoon een parkeervergunning voor Schiedam aan te vragen en op de plekken van die krenten te zetten. Bedankt voor het starten vd petitie btw!


Gast

#5

2011-10-27 20:47

ik wil ook parkeren betald van 9 tot 23 uur

Gast

#6

2011-10-27 21:23

Heel goed!
Belachelijk hoe Rotterdam met haar burgers omgaat, niet handelen, geen nieuwe parkeerplaatsen maar wel boetes innen!

Gast

#7 Re:

2011-10-28 15:09

#4: A.R. Reitsma -

Als  je dat wilt moet  je net als mijn zus die op de Hogenbanweg  woont dit aanvragen  bij de Gemeente Schiedam.

Overigens betekent niet dat je die krijgt, want zuslief is daar druk doende mee is maar is na 3 mailen in iedergeval een uitnodiging gehad voor een hoorzittung. maar wanneer die gaat plaats vinden is uiteraard niet bekend.

Maar het is het proberen waard.

 

Adrienne

Carolyn

#8

2011-10-28 18:18

Ik ben dus die zus die bezig is om een parkeervergunning te krijgen in Schiedam. Eerst een paar keer gemaild. toen kreeg ik een brief met de boodschap dat ze voornemens waren om negatief op mijn aanvraag te beslissen tenzij ik bezwaar indiende. Bezwaar ingediend,zelfs twee keer, omdat ze de eerste niet ontvangen hadden. Daarna kreeg ik een brief dat het bezwaar in behandeling werd genomen en of ik bij een eventuele hoorzitting aanwezig wil zijn. Hier heb ik natuurlijk ook positief op gereageerd, en zit nu af te wachten of het op deze manier lukt.

Het ergste van de gemeente Schiedam vind ik nog dat ze zelf op de hoogte zijn van het grote aantal illegaal bewoonde huizen, maar daar doen ze gemakshalve maar niets aan. Betaald parkeren invoeren en de Rotterdamse buren het leven zuur maken is een stuk makkelijker natuurlijk!

En dan die mevrouw Baljeu! wat een arrogantie! Zij is toch een vertegenwoordiger van de inwoners van Rotterdam. Volgens mij hoort zij uit te voeren wat de overgrote meerderheid wil. Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat er miljoenen naar zo´n project als de `blunderpunt` gaan en dat er voor het invoeren van betaald parkeren geen geld is.

Allemaal heel veel sterkte de komende tijd met parkeren. En nog een tip... vooral blijven mailen naar alle partijen in de gemeenteraad. Misschien helpt dat ook nog een beetje.
V

#9

2011-10-30 16:06

Goed initatief! Ik hoop dat de gemeente er nu eens wat mee gaat doen, want het beperkt mij gewoon in mijn vrijheid.. Ik denk echt wel 2x na voordat ik 's avonds nog ergens naar toe ga met de auto, want ik weet dat als ik thuis kom, de kans op een parkeerplaats heel erg klein is.

Ook ik heb al een boete gehad voor het parkeren (met twee wielen) op de stoep. Ik weet dat het niet mag, echter heb ik dat uit fatsoen gedaan, zodat auto's er nog fatsoenlijk langs konden.

Gast

#10

2011-10-31 13:04

Er staan hier ook nog auto,s die staan
al maanden op de zelfde plek geparkeerd
En de oosteuropianen die parkeren met
kleine vrachtauto,s en busjes zodanig
dat ze 2 parkeerplaatsen nodig hebben.

Gast

#11 Re:

2011-10-31 14:59

#10: -

Voor auto's die al maanden op dezelfde plek staan kun je bellen met de politie met de boodschap dat je denkt dat er een wrak is neergezet. In eerste instantie zeggen ze dan dat ze hier niets mee kunnen, maar op miraculeuze wijze is dan meestal zo'n auto binnen een week of 2 verdwenen....


Gast

#12

2011-11-01 20:42

Belachelijk dat ik in de avond niet even op pad kan met mijn auto omdat ik dan geen parkeerplek meer heb als ik terug kom. Dus maak het aub al helemaal niet betaald.

Gast

#13

2011-11-01 21:31

Ik vind het ontzettend vervelend dat er zoveel auto's in de wijk staan. Soms staan ze op de stoep en dat belemmerd het trottoir

Gast

#14

2011-11-03 17:45

Ik had me enkele jaren geleden niet kunnen voorstellen dat ik nog eens zou pleiten voor betaald parkeren in mijn eigen wijk. Je kunt in de avond en in het weekend niet meer weg met de auto omdat je bij terugkomst de auto met geen mogelijkheid meer kwijt kunt.
Met dit probleem wordt het appartement ook minder waard en zou het bedrag waarop het huurwaardeforfait en diverse gemeente belastingen zijn gebaseerd ook lager moeten worden. Maar dan zal de gemeente niet thuis geven.
Wij denken er inmiddels hard aan om een huis te gaan kopen in een andere gemeente.

Gast

#15

2011-11-05 11:52

Als ik om tussen 17 en 18 thuis kom kan ik niet meer parkeren in mijn eigen straat: schiedamseweg beneden. Elke dag moet ik veel spullen in en uit mn auto halen (ivm mijn werk. Dit parkeer probleem is niet acceptabel. Ik zie grote werkbussen geparkeerd worden en de bestuurders worden opgehaald met een kleine personen auto. Ook zijn de parkeerstrepen niet goed, waardoor er vaak ruimte ontstaat en daar net geen auto meer tussen kan. Als deze wel zouden kloppen zouder er zo extra auto's geparkeerd kunnen worden. Mensen denken alleen nog maar zich zelf.

Gemeente Rotterdam loopt op deze manier veel geld mis. Wanneer er betaald parkeren ingevoerd wordt, leverd dit geld op en nu zijn de Rotterdammers genoodzaakt om de kas van Schiedam te spekken als zij in het betaald gedeelte van Schiedam moeten parkeren en betalen. Dom hoor.

Ik ga er vanuit dat dit probleem voor het einde van dit jaar opgelost is. Als het straks weer glad weer word gaat dit boven op elkaar parkeren veel schade opleveren.

Met vriendelijke groet,


Gast

#16 Re: pleiten voor betaald parkeren

2011-11-05 11:53

#14: -

Hier een reactie van gast 15: Ik had me ook nooit kunnen voorstellen dat ik zou pleiten voor betaald parkeren, maar dit is niet acceptabel.


Gast

#17 Re:

2011-11-05 12:00

#8: Carolyn -

Hallo Carlyn, woon jij dan op de Hogebanweg in het Rotterdamse deel? Wat een goed idee van jou.

Ik hoop dat het jou lukt.

(zie mijn reactie: 15)


Gast

#18 Re:

2011-11-05 23:41

#14: -  

 Kom naar spijkcity ,

gastje

#19 betalen voor....welke parkeerplekje?

2011-11-05 23:59

Allemaal leuk en wel, maar als ik 's-avonds laat van m'n werk kom kijk ik tijdens de talloze rondjes die ik rijd DAGELIJKS!!! naar de gapende gaten tussen auto's. Mensen; neem na het parkeren eens de 5 seconde moeite en kijk of je tussen 2 strepen in geparkeerd hebt! Ik besef dat het teveel moeite is voor de meeste in de wijk maar met betaald parkeren los je niet alles op.
Wat je dan gaat krijgen is dat je betaald voor een plek waar je auto niet eens tussenpast vanwege aso parkeerders, daar heb ik dus écht geen zin in. Aso parkeerders doet de politie niets aan omdat .... hebben ze hun eigen redenen wel voor.
Ennuuuh, wijkagent(e)? Houd alsjeblieft op zeg! Al die keren dat ik contact verzocht heb was er geen wijkagent, ook niet nadat wat buren hier met messen over en weer hadden gegooid waar kinderen! uit de buurt bij waren .....

Gast

#20

2011-11-08 12:42

Ik vind dit kinderachtig en ouderwets. Nu heeft bijna ieder gezin een auto. Er moet rekening gehouden worden met de moderne wereld. Alles is voor groene zonne, maar is dat echt waar?
Volgens mij zijn er weinig parkeer gelegenheid. Dat moet gerelde worden.
Een voorbeeld van is de parkeer plaatsen schuin maken. Er hoeft niet zo veel plek voor de honden poep te zijn. Dat kost ook geld om schoon te maken.

Na de parkeer betaling regeling van Schiedam is het erger geworden. Na 5 uur ‘s middags zijn alle parkeerplaatsen vol. Mijn vrouw is een zieke patiënt en moet kunnen genieten van het leven maar dit kan vaker niet geburen, we blijven thuis doordat we later als we thuis komen geen parkeer plaats kunnen vinden.

Toch ben ik niet mee eens met betalen van parkeer. Ik denk dat het bedrag dat de Schiedammers betalen te hoog is(+/- €60 p.j.). En ook de tweede auto belachelijk te hoog (+/- € 280,00). En ze bepalen als je voor de tweede auto een parkeervergunning kan hebben.

We kunnen een gratis parkeer vergunning krijgen. We moeten een klein bedrag betalen alleen voor de stikker maar het kan ook klein stukje kartonnen geplastificeerd worden. Ik denk ongeveer €15 tot €25 per jaar voor de eerste auto. En de tweede auto dan €75 – €150 per jaar. En ik denk dat als je betaald moet je een parkeer vak kunnen hebben.

Gast

#21

2011-11-08 16:27

Wij hebbne al zeker 8 boetes gehad sinds dat wij hier wonen, heb volcontinudiensten en moet kilometers lopen om te kunnen parkeren. Nu moeten wij als bewoners zelf een parkeer vergunning aanvragen, kost je € 63,-, per jaar maar de parkeerpalen staan er nog niet eens? Dus betaal je weer voor niets!

Gast

#22 Re: betalen voor....welke parkeerplekje?

2011-11-08 16:31

#19: gastje - betalen voor....welke parkeerplekje? 

 Ik ben het zeker ook eens met de opmerking over die aso parkeerders, hebben ze een mini auto en nemen de plek in van 2 of 3 auto's? Waar die der rijbewijs hebben gehaald mag Joost weten....


Gast

#23 Re: Re:

2011-11-08 16:31

#17: - Re:  

 Zeker een goed idee, je meot er maar opkomen!!!Beter als zeuren en niks doen, ja toch???


Gast

#24 Re:

2011-11-09 22:57


Gast

#25 Bijeenkomst op maandagavond 14 november a.s.

2011-11-09 23:01



Er is a.s. maandagavond een bijeenkomst in de Bulgaarsestraat.
Lees de website van de bewonersorganisatie voor verdere details.
Hoe meer zielen hoe meer oplossingen.