Stop Benchmark met ROM

Stop Benchmark met ROM / Mededelingen / Belangrijk positief nieuws!! / Opmerkingen


Gast

#1

2017-03-26 12:20

In ieder geval tot nu toe heeft jullie werk een positief resultaat opgeleverd. En voorts is het nu voor cliënten van GGZ instellingen duidelijk dat ze konden weigeren.

Gast

#2

2017-03-28 08:55

Gefeliciteerd Menno, onszelf en onze patiënten! Overigens vind ik de reactie van Schippers (citaat medisch Contact: Ik roep de sector daarom op blijvend in te zetten op doorontwikkeling en verbetering van de huidige systematiek.’) getuigen van gebrek aan respect voor ons. De afwijzing door de professionals is overduidelijk. Zij is degene die ons de ROM opdringt, ze mag er zelf voor zorgdragen dat ze iets verplicht wat nuttig en bruikbaar is. En als ze wetenschappelijk onderzoek wil entameren, zijn daar andere wegen voor.

Gast

#3

2017-03-28 09:52

Ik hoop dat de Autoriteit Persoonsgegevens snel ingrijpt en er op toe zal zien dat ZorgTTP, SVR en de SBG de ten onrechte verkregen gegevens zo spoedig mogelijk zullen vernietigen. Eventuele (wetenschappelijke) publicaties met deze gegevens zouden m.i. moeten worden teruggetrokken omdat ze met onrechtmatig verkregen gegevens tot stand zijn gekomen. Tot slot zal het nu geldende kwaliteitsstatuut ongeldig verklaard moeten worden aangaande het punt dat het voor zorgaanbieders verplicht is om een contract af te sluiten met SBG om ROM gegevens aan te leveren. Gaat STOPROM nu verder met een gerichte actie naar Zorginstutuur Nederland om deze onwettige regel uit het kwaliteitsstatuut te halen (zie: https://www.zorginzicht.nl/bibliotheek/model-kwaliteitsstatuut-ggz/Paginas/Home.aspx)?

Ik heb ZiNL daarover al een berichtje gestuurd, maar het is natuurlijk effectiever als we dat allemaal doen: vragenaanzin@zinl.nl

Niels van Strien

Gast

#4

2017-04-03 09:48

Interessant om de kamervragen te lezen. Hoeveel geld er in omgaat (= verspilling) enzo. Ernstig is dat verwezen wordt dat de branche het zelf heeft bedacht, door die andere administratief verzwarende onzin: het kwaliteitsstatuut! Ja, de branche wilde weer het braafste jongetje uit de klas zijn en heeft het allemaal keurig ingevuld voor de zorgverzekeraars (die de eisen zie ze zelf belangrijk vinden nog gewoon in hun contract houden). Aangevuld met eisen als het hebben van een KIBG certificaat, die verder niets aan kwaliteitsverbetering in de GGZ bijdraagt maar wel veel geld kost (want zoals bij de SBG de kosten door de zorgverzekeraars worden betaald, moet bij de KIBG een percentage van de eigen omzet worden ingeleverd).... Je zou zelf als cliënt in de GGZ terechtkomen als je al deze logica probeert te begrijpen...