Stop de sanctie op het her-examen voor de WRM Praktijkbegeleiding


Gast

#51

2011-09-29 14:22

Volledig mee eens.
Ben

#52 "praktijkexamen" uh begeleiding

2011-09-29 15:02

Pas op examen geweest, uh begeleiding. Ik heb het gehaald maar zal er nooit meer naar toe gaan. Wat heb ik van die "begeleiding" geleerd? Volgens mij moest ik geloven dat ik geluk heb gehad dat ik het heb gehaald! Maak er dan een echte praktijkbegeleiding van door een erkend opleidingsinstituut zodat we bijvoorbeeld met een groep iets van elkaar kunnen leren en we elkaar pedagogisch en didactisch "fris"kunnen houden. Elke instructeur is een mens met zijn eigen "handschrift"in opleiden en elke leerling heeft zo zijn eigen aandachtspunten om te leren.
Ik kan nu 5 jaar vooruit en dan zien we wel weer! Als het niet veranderd, stop ik er mee.

Gast

#53

2011-09-29 15:18

een bijscholing is nooit verkeerd. Maar wat ze in deze branch al een hele tijd durven te flikken is bij de konijnen af.Ik geef nu bijna 32 jaar rijles, als ik me nu nog moet bewijzen???? Laat de gewone automobilist maar herscholen. Doe je beter aan.

Gast

#54

2011-09-29 19:48

Toneelstukje, treffend. Zou je op die manier les gaan geven dan houd je geen leerlingen meer over.
Dat en die sanctie is belachelijk. Laat die lui gewoon een dagdeel meerijden, laat ze in de admin kijken desnoods, maar ik ben géén Jeroen Krabbé.

Gast

#55 Re:

2011-09-29 21:42

#54: -  

Als het ministerie nu eens criminelen met het opleggen van sancties bedreigd. Dat staat beter dan een hardwerkende beroepsgroep met hun gezin bedreigen de vernieling in te gaan. Dit ministerie heeft geen enkele feeling met mensen.Ook al haal je het examen. Wat dit mensen doet is onbeschrijflijk.Scholing prima maar dan wel op een menselijker manier.

 


Gast

#56 Re:

2011-09-29 22:18

#50: -  

 Eens! En ook voor de rijinstructeurs die voor een rijschool werken geldt: kom in actie!!!

Bert

#57 Re: "praktijkexamen" uh begeleiding

2011-09-29 22:24

#52: Ben - "praktijkexamen" uh begeleiding 

 Ik kan gelukkig ook tot 2016!

IBKI weet echt niet wat rijlesgeven inhoudt! We zijn vooral bezig met het  gedrag en de mentaliteit van mensen.

Dit is ECHT NIET in een protocol te vangen! En dan ook nog zo'n absurde sanctie er achteraan!

Laat ze eens wat verzinnen waar wij als rijinstructeurs echt iets aan hebben.

 


Gast

#58

2011-09-29 22:51

Beste mensen, ik vraag me de volgende af:
Er zijn examinatoren bij de CBR die vroeger instructeur(trice) zijn geweest, hoe gaan zij het praktijkbegeleiding afleggen? Gaan zij in het ECHT toneel spelen?


Gast

#59

2011-09-29 23:18

bijscholing prima! Sanctie idioot!Laat een DESKUNDIGE een paar uur meerijden en dan adviezen geven, daar wordt je beter van. Of kan iemand mij uitleggen, waardoor de lesopbouw (lees toneelstukje) beter wordt als iemand de wet op zijn duimpje kent. Lijkt mij voor een Europees gerecht niet haalbaar, maar ja, dan is de rijschool toch al weg! Is dit iets voor de rechtsbijstandsverzekering?
waalwijk

#60

2011-09-30 01:34

Mensen jullie weten toch dat bij ibki de tijd is stil blijven staan.De lesmethode die ze daar hanteren stamt nog af van de middeleeuwen.Laat hun zelf eens met de tijd meegaan en in de woordenboek eens opzoeken wat begeleiding betekent voordat zo n examinator ff beslist of jij goed genoeg bent voor de middeleeuwen.Kom eindelijk in actie laat die branche organisaties links liggen die doen voor de kleine rijschoolhouders toch niks.........

Gast

#61

2011-09-30 12:39

Worden toekomstige rij-instructeurs door de opleidings instituten eigenlijk wel van deze maatregel op de hoogte gebracht voordat ze met de opleiding beginnen??? Dan wil er toch niemand meer rij-instucteur worden!!

Gast

#62

2011-09-30 13:13

Het is werkelijk te zot dat de minister over de toekomst van rij-instrukteurs beslist. Bij elke school en elk ander examen kun je her-examen doen en hier betekent het ook niet dat de rijinstrukteurs het niet goed doen maar afhankelijk is van de begeleider.
STOP STOP met deze onzin

Gast

#63

2011-09-30 21:11

Sanctie heeft niets met kwaliteit te maken van rijles geven. Er zijn andere betere mogelijkheden.

Gast

#64 Re:

2011-09-30 22:14

#61: -  

Nee, dat zou idd wel net zo eerlijk zijn! Wel weten sommige opleidingdsinstituten mensen lekker te maken met het melden dat er een "enorm tekort is aan rijinstructeurs" Hoe verzinnen ze het!!! Ook wordt er gesproken over "baangaranties" Wat stelt een baangarantie in de rijschoolbranche nu eigenlijk voor. Er is niet eens ontslagbescherming voor rijinstructeurs in loondienst, maar dan wel durven te spreken over baangaranties. Hoezo misleidend!!!

 

 


Gast

#65

2011-09-30 22:47

Waarom bij rij-instructeurs meteen zo'n extreme sanctie? Ben het zeker eens met deze petitie!

Gast

#66 Bijscholing prima!

2011-09-30 23:17

Bijscholing is een goede zaak, met bijscholing blijf je fris en up to date.
De bijscholing die wij voorheen bij de RIS moesten volgen moet weer terug komen.
Dat je de bevoegdheidspas ongeldig kan worden verklaard na 2X zakken! "Dat is niet menselijk".


Gast

#67

2011-10-01 01:08

ja!
huberto

#68 Re:

2011-10-01 12:09

#50: -

Het probleem zit m.i. in de status van onze opleiding. Die wordt na het afronden gewaardeerd met een certificaat en niet met een diploma.

Een diploma blijft je levenlang geldig, een certificaat heeft een einddatum en kan je dus ook kwijtraken.

Aangezien onze opleiding tegenwoordig een serieuze en gewaarborgde studie is, pleit ik voor het afronden van de opleiding met een diploma, net als bij andere beroepsopleidingen.

Tussentijdse bijscholing blijft uiteraard noodzakelijk, maar deze sancties zijn buiten alle proporties!


Gast

#69

2011-10-01 12:20

Ik ben het er volledig mee eens dat het niet ten voordeel is op de kwaliteit vn een rijschool .

Gast

#70

2011-10-01 19:25

Mensen wie al zo'n lange tijd hun beroep uit oefenen en goede resultaten behalen, Moeten nu een toneelstuk gaan instuderen zoals de IBKI het graag wil zien. Te gek voor woorden!!

Gast

#71

2011-10-01 21:37

Mensen weten niet dat Rij-instructeurs een Pittige Rij-instructeursopleiding achter de rug hebben en denken dat iedereen Rij-instructeur kan worden!Graag bekend maken in Nederland dat het een Pittige Opleiding is!!!!!

Gast

#72

2011-10-01 23:11

als zelfstandige op staande voet ontslagen worden. dit is toch te gek voor woorden.
goed dat er kwaliteit controle is, maar dan wel bijvoorbeeld voor diegenen die onder het landelijke gemiddelde liggen.

Gast

#73

2011-10-02 09:25

belachelijk dat je na 40 jaar in de instuctie nog zoiets voor de kiezen krijgt

Gast

#74

2011-10-02 14:22

Ik ben nu bezig met de stage in het nieuwe systeem, met deze gang van zaken heb ik al besloten niet voor mezelf te willen beginnen maar een part-time baan te zoeken bij een rijschool. Ik hoop dat ibki beter naar de gang van zaken gaat kijken en samen wil werken met de zelfstandige die naar ik nu zelf gezien te hebben hard moeten werken voor hun bestaan.

Gast

#75

2011-10-02 14:52

Ben het volledig eens met het gestelde. Dat ik stop in 2014 met les geven heeft alles te maken met de sanctie, ik wil op 66 jarige leeftijd niet nogmaals zo'n toneelstukje opvoeren. Zo lesgeven doe je ook niet in je normale lessen.