Stop de sanctie op het her-examen voor de WRM Praktijkbegeleiding


Gast

#226 Reactie sanctie op het her-examen voor de WRM Praktijkbegeleiding

2015-01-30 12:52

Mooi dat ik dit tegenkom op het internet. Helemaal mee eens. Het is niets anders dan die ambtenaren in leven te houden. Hoe simpel kan het zijn. Kijk er worden of kunnen regels worden verandert in het verkeer, maar laat de instructeur een zinvolle cursus bijwonen om wat zaken op te frissen. En dat zo'n opfriscursis een normale prijs bevat. Ik ben zo'n kleine 10 jaar rij-instructeur geweest voor de categorie B. Ik kon af en toe streng zijn als het moest, maar wel gerechtvaardigd streng! En ik weet haast zeker dat er dan een protocol is dat aangeeft dat dit niet de manier is. Voorbeeld: Ik had een jongen in de auto en dacht mij even te leren hoe het moest. We reden een rotonde op en ik trapte op de rem omdat het niet kon. ( een auto op de rotonde naderde te dicht op ons) Hij zei tegen mij: Wat doe je nu" Ik zei "dat zie je toch ik trap op de rem"  Zijn antwoord: " Maar dat kon nog makkelijk" Ik heb hem even heel duidelijk uitgelegd waarom dit niet kon en als ie zo doorging met zijn eigenwijse gedoe, dat ie dan beter een andere instructeur kan gaan zoeken en hem veel succes wenste ook met zijn examen. Soms is dat nodig ...Ja! Wat mij verbaast is: moet je eens kijken wat voor bestuurders erop de weg rijden. Als we het dan toch over bijscholing hebben, dan kun je beter bestuurders bijscholen om de vijf jaar. Dan wordt het waarschijnlijk nog een stuk veiliger. Ik heb verhalen gehoord tijdens mijn periode van lesgeven "kannie waar zijn" Bijvoorbeeld een moeder van een leerling durft de autosnelweg niet op en vermijd dit! Protocol Millieu IBKI, die vrouw moet bijgeschoold worden. Leerling had voorheen bij een andere rijschool gelest, heeft nooit in een vak parkeren geleerd, maar wel op examen gestuurd. Die rijscholen moeten getoets worden IBKI!!!Onvoorstelbaar! Hoeveel mensen er nog bellen achter het stuur. Ze hadden toch geleerd met theorie dat dit zeer gevaarlijk is. Die moet je bijscholen!! En als laatste een tip voor IBKI, als je b.v. vijf jaar rij instructeur bent geweest, geef dan een goeie opfris cursus en niet met die achterlijke protocollen en geld vangen met dat herintredingstraject.  Ik heb mijn instructeurs opleiding toch gehaald ..ja ook met protocollen.... en ik zal ineens niet meer weten hoe ik rijles moeten geven. Dat blijkt vanzelf dan wel aan mijn slagingspercentage. Dan trek ikzelf wel aan de bel dat er iets niet goed gaat. Hier wil ik het bij laten. Veel succes met onze strijd goede doorgewinterde rij-instructeurs met veel ervaring!! 

Ramon

#227 Re: Ramon

2015-02-15 12:12

#181: -  

Kijk naar die ministers ze zijn allemaal gezakt voor wiskunde terwijl ze belijd voeren voor de onderwijs.

En zelf kunnen ze niets!!!!!

Laat IBKI ook een keertje in de auto les geven aan een beginnen leerling en dan wil ik vragen hoe het was.

gepeupel met een mening.

#228 PVDA in je nek dus instructeurs een strop om hun nek.

2015-03-22 20:58

 

De minister geeft hier haar reactie op de opmerking van de heer Bashir over het protocolexamen waarvan bij de politiek bekend is dat deze niet bijdraagt tot kwaliteits verbetering.

De schuld van haar onmenselijk beleid is volgens haar de schuld van de pvda die in haar nek heeft gezeten. De schuld ligt volgens haar ook bij de  branches volgens haar zijn zij het er unaniem mee eens dat er dat men instructeurs moet bedreigen met inhumane sancties. Tja het is niets nieuw de minister praat met een paar geld wolven die over ieders rug wel geld willen verdienen hieraan. Ze legt haar oor ter luister bij de enkelingen die het vak rij-instructeur compleet aan gort hebben geholpen en roept dan dat ze de steun van de hele branche heeft. Nou.. minister de meeste rij-instructuur zijn gewoon goede mensen die met lede ogen aanzien hoe onmenselijk er met hun wordt omgegaan. Ieder goed en humaan denkend mens verafschuwd de sanctie.

De dreiging voor de individuele rijinstructeurs ...............ach... dat vind ze vervelend. Maar omwillen de lobbyisten die geld willen verdienen aan deze handel in elende vind ze het vreemd deze eruit te halen. Ze kan toch niet zomaar een verzoek afwijzen. Ze is immers maar de minister zij gaat hier toch niet over. zij heeft toch niet de verantwoordelijkheid. Waarom zou haar beleid sociaal aceptabel moeten zijn. De minister is heeft het ook niet makkelijk om zo onder druk te staan van de pvda.

En die rij-instructeurs maar zeuren over te veel druk voor een examen hun werk, baan, hypotheek, zorg voor hun kinderen, hun gezondheid en de stress van het protocol. arme arme minister ze heeft het maar zwaar.

en ondanks haar disfunctioneren hoeft deze minister niet afte treden!

 


Gast

#229

2015-03-22 21:15

Voor alle individuele rijinstreurs is de dreiging heel vervelend. Maar de de branches zijn unaniem voor?

 

 

 


Gast

#230

2015-03-22 21:34

Petitie 24.com. Lang leve de vrije meningsuiting van rijinstructeur.


Gast

#231

2015-03-29 23:00

Omdat dit niet wordt verwacht van andere beroepen! Daarbij die bijscholing een hoop geld en tijd kost.

Gast

#232

2015-04-06 19:52

Het is toch schandalig dat er mensen zijn die zomaar ineens werkloos kunnen worden door zo'n heftige sanctie.

Gast

#233 Re:

2015-09-09 10:29

#232: -  

 De opleidingsinstituten hebben de minister volledig in hun zak.


Gast

#234 Je zal maar een individu zijn!

2015-10-02 17:42

De dreiging voor de individuele rijinstructeurs is vervelend. Maar ach......

In de toekomst krijgen we zelfrijdende auto's.

Pas maar op examinatoren van het ikbi en cbr. en geldwolven van opleidingsinstituten want straks worden jullie zelf nog eens een individu en aan de kant gezet en afgeschreven.

Een door de overheid betaald outplacement traject. Een uitkering van het UVW. Jullie zullen maar al te graag gebruik maken van wetgeving die gemaakt is om arme aan de kant geschoven werklozen weer aan het werk te helpen. Subsidi voor langdurige werklozen. of extra subsidie om ouderen die werkloos zijn aan het werk te helpen.

Tja we zijn een sociaal land daar trekt de overheid wel wat geld voor uit. In dit land zorgen we voor elkaar. Ieder individu heeft het recht om goed menselijk sociaal en gelijk behandeld te worden. Waarom zij rijinstructeurs hiervan uitgezonderd?????? Wat nou........ ach vervelend?

Ik snap niet wat de minister tegen individuen heeft. Heel de wereld bestaat uit individuen. Minister denk na. Je bent zelf ook een individu.


Gast

#235

2015-10-16 10:46

Nee, minister. Dit is niet de manier om met mensen om te gaan. Schandalig! Dit is zinloos geweld en geld-afpersing.


Gast

#236

2015-11-09 19:09

Top mensen. Steun en teken deze petitie.. binnenkort ook een facebook site stop de WRM in de lucht..

Gast

#237 Re: PVDA in je nek dus instructeurs een strop om hun nek.

2016-01-09 23:56

 

Wat wilt de ibki met de toneelstukje bereiken?


Gast

#238 Re:

2016-01-10 00:24

#232: -  

 Klopt, dit is echt een hele domme sanctie.


Gast

#239

2016-02-26 00:43

Betutteling van de overheid....of achterdeur politiek?
hier is geld mee gemoeid.....heel veel geld.....

Gast

#240

2016-03-13 13:20

Een toneelstukje opvoeren vanwege mensen die over lijken gaan om geld binnen te harken. Kost veel geld en is schadelijk voor de gezondheid. stress is niet goed voor de arbeidsvreugde ook niet voor de rijvaardigheid en met het concentratie vermogen die de instructeur nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. te veel stres is zeker niet goed en kan o.a. hart en vaatklachten veroorzaken.

Mensen hebben tegenwoordig geen enkele waarde het gaat er alleen maar om om geld binnen te halen. het enige wat men in de politiek kan bedenken en roepen is sanctie dit of sanctie dat. wanneer gaan deze mensen eens naar zichzelf kijken en nadenken hoe wij in Nederland met elkaar nu omgaan. dit gaat om heel veel geld wat van de rijinstructeur binnen moet komen. de minister denk alleen maar aan geld bedragen en banen voor het ibki en hoe zij haar belangen kan verhalen op de rijinstructeurs.

iedereen die geld verdient aan de wrm moet zich heel diep schamen!


Gast

#241

2016-03-15 13:59

Mensen zijn wanhopig genoeg om al het geld te betalen wat gevraagd word. Men speel uit vrees het toneelstukje mee.

Wat dapper van de overheid cbr ibki en opleidingsinstituten om te dreigen anders hele gezinnen kapot te maken. Ja dan heb je lef hoor. Lekker veel geld verdienen.


Gast

#242

2016-04-20 07:45

Een sanctie om boosheid en frustratie te onderdrukken tijdens de uitvoering van het protocol. Wat handig van de minister. Dit schept banen bij het ibki en de instructeurs spelen wel mee. Immers hun gezin staat op het spel tijdens deze bijscholing. Zelf heb ik meegemaakt dat een opleider van een instructeurs opleiding tijdens een cursus faalangst (waar hij zelf niets van had begrepen) propaganda maakte voor het ibki waarbij hij zichzelf neerzette als "goed" persoon die altijd wel bereid was om huilende instructrices door het examen te loodsen. Met hem kwam immers alles wel weer goed. Deze "docent faalangst" is een voorstander van de inhumane sanctie en daarmee zelf één van de veroorzakers van de tranen die deze bijscholing bij een belangrijkdeel van de instructeurs heeft opgeroepen. Maar geen nood geef geld aan ome Willie (zoals hij zichzelf dan ook nog noemt) en dankzij zijn super kwaliteiten als docent komt alles wel weer goed. Hoe laag kun je zijn om tranen van anderen te gebruiken om geld binnen te halen. Zelf faalangst laten onstaan om daar vervolgens financiëel gebruik van te maken. Deze man zou zijn eigen cursusmateriaal eens moeten lezen en zich afvragen of je de gezondheid van een ander zo mag schaden.


Gast

#243

2016-05-13 06:36

Het wordt hoog tijd dat schulz verhagen opstapt en wel per direct. Niet over 7 dagen of 8 weken. Ze heeft de boel al lang genoeg ondergescheten. Wie niet goed functioneerd moet opstappen toch?


Gast

#244 cowboys binnen de politiek deze hard sanctioneren graag!

2016-07-14 09:31

Beroepsverbod voor slechte politici? Is dat wat? Lost veel problemen op. Dat schulz thuis maar op haar handen gaat zitten zodat iemand anders de rotzooi kan gaan opruimen. Mensen intimideren met bijstand en bedrijf kapot maken en ook nog eens tot hoge kosten jagen dit te voorkomen. Leuk zo'n minister en voor haar heel voordelig. Het is toch maar het bedrijf, werk en gezondheid van een ander wat het kost. Makkelijk toch?

admkantoor

#245

2016-07-28 11:42

Het is schandaligggggg.

Hoorde van een klant van ons administratiekantoor die ook gezakt is die dit werk al 5 jaar doet.

Hij kan pas in september!!!! weer een poging doen en tot die tijd dus geen inkomsten!

Het doen van het examen heeft hem ook al 2500 gekost en nu komt er nog 1000 bij en dan maar hopen dat hij in september zal slagen.

Het is toch niet te geloven!

Ik heb hem geadviseerd om naar de sociale dienst te gaan.

Degene die het examen afnemen zijn vaak ex-militairen die balen dat ze daar werken? Ze waren overbodig bij defensie en hebben nu daar een baantje gekregen?

 


Gast

#246 kansberoep?

2017-02-02 17:28

wrm meer dan zat? Laat je omscholen en haal met subsidi een erkend diploma voor een kansberoep.

kijk eens op de side van het uvw en kijk bij scholingsvoucher. Deze subsidi geld ook voor zzp-ers zoals rijschoolhouders.

Als je van de wrm af wilt dan is de enige manier om echte scholing te gaan volgen. Wij hebben al zoveel van de minister moeten betalen. Laat de overheid voor ons nu maar iets terugbetalen.

Wellicht is dit de weg naar een beroep zonder sancties, met C.A.O. en betere primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.


Gast

#247

2017-02-04 12:03

Belachelijk. Veel mensen krijgen subsidi om verder te komen in hun loopbaan en daarmee hun  positie op de arbeidsmartkt te verbeteren. Een rijinstructeurs moet veel geld betalen om uit de bijstand te kunnen blijven en heeft dan amper geen budget meer over om in zijn eigen loopbaan te kunnen steken. Laat de opleidingsinstituten en ibki zelf maar hun eigen geld verdienen om hun cariere vorm te geven. Dan wordt de kans ook veel groter dat ze iets nuttig aan de maatschappij zullen gaan bijdragen en daar een markt omheen bouwen.


Gast

#248

2017-02-04 16:15

rijinstructeurs moeten dus  voor de opleiding van werknemers in andere beroepen betalen. belastinggeld. en inderdaad waar een behoefte aan is omstaat vanzelf een markt.


Gast

#249

2017-03-01 20:39

schandalig! Er moet beter met instructeurs worden omgegaan.


Gast

#250 Re:

2017-03-03 13:43

#249: -  

 Tijd en geld verkwisting