Stop Benchmark met ROM

Stop Benchmark met ROM / Mededelingen / Gebeld door een callcenter? / Opmerkingen


Gast

#1

2017-03-08 13:46

Beste Menno,

Geweldig initiatief van je! Ik heb de petitie uiteraard ondertekend en naar mijn collegae psychologen gestuurd. Goed om te horen dat de pers belangstelling toont!

Hartelijke groet,
Harold van Buul
Pieter

#2

2017-03-08 14:56

Hierbij is ook aan de orde in hoeverre zorgverleners en zorginstellingen clienten de keuze geven om d.m.v. een privacyverklaring bezwaar aan te tekenen tegen

1. DBC vermelding op het factuur,

2. DIS aanlevering

3. ROM aanlevering SBG

Dit is een wettelijk recht voor clienten.

Wij leggen standaard deze privacyverklaring voor. Dat is in ieder geval iets wat kan op clientenniveau!

Zorgverleners en zorginstellingen kunnen op deze manier opkomen voor de privacybescherming.


Gast

#3

2017-03-08 16:15

Ik hoorde dat iemand bij Interpsy gebeld was door een zorgverzekeraar dat een lopende behandeling bij een pt niet vergoed zou worden omdat dat niet de behandeling was die volgens het protocol als eerste keus hoorde te worden gegeven. De vraag is dan hoe ze wisten wat de diagnose was en welke behandeling er was aangeboden en de conclusie was dat ze dat op geen andere manier konden weten dan via de ROM.
Het fijne weet ik er niet van, misschien een loos gerucht maar wellicht na te vragen bij Interpsy.

Gast

#4

2017-03-08 18:05

Beste Menno Oosterhoff,
Bedankt voor uw initiatief, dat ik zeker steun.
Maar kunnen wij niet in actie komen?
Er zijn veel mensen in dit land, die al lang meer dan genoeg hebben van de bemoeienis van de overheid, de verzekeraars en de vakverenigingen. Dat moet ophouden. Veel collega’s kunnen er niet meer tegen, anderen geven het op. Dat moet stoppen. Het is de hoogste tijd, dat wij ons gaan bemoeien met het beleid van de overheid, de verzekeraars en de bestuurders van vakverenigingen. Mijn voorstel is, dat vooruitstrevende, kritische psychologen en psychiaters bij elkaar komen en een krachtig halt toeroepen aan de onderdrukking door bestuurders. Vorm een groep, stel een datum en plaats vast en laat iedereen die er genoeg van heeft zich aanmelden voor een bijeenkomst. Wij zijn geen uitvoerders (ik in ieder geval niet) van andermans beleid en geen knechten van andermans belangen. Onze doel (mijn doel zeker) is de samenleving dienen en niet de bestuurders.
Met vriendelijke groet, F. Cunha (BIG/BGGZ psycholoog)
Child Support Amsterdam