Aangifte tegen Mevrouw Sylvana Simons wegens haatzaaierij
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Re:
In haar land van herkomst (Suriname) vieren ze het nog steeds met een traditionele zwart geschminkte Piet. Roepen dat ze terug moet naar haar eigen land is wel degelijk racistisch te noemen. Hiermee verdwijnt je motivatie achter je stem linea recta in de vuilnisbak als de rechter a.d.h.v. de reacties zijn/haar uitspraak doet.
Eerst Zwarte Piet en nu over uitdrukkingen in de Nederlandse taal.
Het wordt met de dag erger.
Ik had voor dit gedoe nog nooit over kleur en afkomst nagedacht.
Hooguit interesse voor het land van herkomst.
Maar nu word je ertoe gedwongen door zo'n raar schreeuwend mens.
De connectie met racisme is veel te ver gezocht, zeker nu het beeld van de Zwarte Piet geheel veranderd is naar een vriendelijke vrolijke kindervriend, al moet ik toegeven dat dat wel anders is geweest. Maar al heel veel jaren niet meer.
Ik heb een jaar in Curacao gewerkt en ruim de kans gekregen met geboren getogen antilianen te spreken. Verschillende daarvan hadden ouders of grootouders die daadwerkelijk slaaf waren geweest in Curacao. Maar geen kwaad woord over de Zwarte Piet! De discussie in Nederland werd als onzinnig tot zelfs waanzinnig gezien. Niemand heeft het recht om op oneigenlijke grond en zeker niet op deze aggressieve manier een kinderfeestje te vepesten.
Ik heb nog 2 filmpjes van het feest als aandenken. Met bijna alleen mensen met donkere huidskleur, verkleed als Sinterklaas of Zwarte Piet, of als toeschouwer.
Zelfs mijn (gekleurde) vrienden schamen zich ongelukkig door dit mens en nog wat andere blaaskaken.
Als die te wensen overlaat heb ik zwaar medelijden met haar en anders moet er iets aan haar haatzaaierij gedaan worden.
Ik ben geen racist
Ik ben geen racist en wens ook niet daarvoor te worden uitgemaakt!!!
De connectie met racisme is veel te ver gezocht, zeker nu het beeld van de Zwarte Piet geheel veranderd is naar een vriendelijke vrolijke kindervriend, al moet ik toegeven dat dat wel anders is geweest.
Maar al heel veel jaren niet meer. Ik heb een jaar in Curacao gewerkt en ruim de kans gekregen met geboren getogen antilianen te spreken. Verschillende daarvan hadden ouders of grootouders die daadwerkelijk slaaf waren geweest in Curacao. Maar geen kwaad woord over de Zwarte Piet! De discussie in Nederland werd als onzinnig tot zelfs waanzinnig gezien. Niemand heeft het recht om op oneigenlijke grond en zeker niet op deze aggressieve manier een kinderfeestje te verpesten. En dan wil ik niet eens beginnen over 'tradities' elders in de wereld waar vrouwen als oud vuil worden behandeld en waar actief beleid tegen homofielen (inclusief doodstraf!) word gevoerd!
Ik heb nog 2 filmpjes van het feest in Curacao als aandenken. Met bijna alleen mensen met donkere huidskleur, verkleed als Sinterklaas of Zwarte Piet, of als toeschouwer.
Dus bij deze laat ik mijn ouders, grootouders en mezelf niet door haar als een racist aan de kant zetten!
Net zoals de meeste Nederlanders erover denken!
Re: Re: Re:
Er bestaat nog wel zoiets als 'verkapte' slavernij namelijk vrijwilligerswerk met behoud van uitkering. Been there, done that. Het enige verschil met echte slavernij is dat je toch nog geld krijgt ondanks dat het onterrecht is wanneer iemand in een andere stad hetzelfde ontvangt zonder die eventuele dwangarbeid. Sylvana Seurpiet moet stoppen met zwart-wit te denken, gewoon haar mond dichthouden en/of zich meer verdiepen in het verleden achter de Zwarte Piet. Dan beseft ze misschien dat ze van een mug een olifant heeft gemaakt en houd ze eindelijk op met 'witte' Nederlanders de Zwarte Piet toe te spelen.
Kom op Rutte . Zo direct weer iets anders
en dat er niet aan kinderfeesten gekomen moet worden, want die zijn voor iedereen of hij/zij wat voor een huidskleur uitstraalt.
| This discussion has been closed. |