Aangifte tegen Mevrouw Sylvana Simons wegens haatzaaierij


Gast

#7726

2016-11-08 14:18

Haatzaaierij over haar gastland dé blanke Nederlanders

Gast

#7727

2016-11-08 14:19

Ik vind dat freedom of speach, in tegenstelling tot racisme, hoort bij de Nederlandse samenleving. Echter ben ik van mening dat mevrouw Simons haar bekendheid gebruikt als spreekbuis voor haar verhalen, de verhalen die ik zie als haatzaaiend én als een vorm van propoganda. Waar ik graag zou zien dat het bespreken van racisme de Nederlandse samenleving verenigd, bouwt mevrouw Simons juist een muur tussen beide partijen.

Gast

#7728

2016-11-08 14:20

Ik onderteken omdat ik het voor 100% eens ben met deze petitie. Als Simons en mensen als Gario jaren geleden in rustig overleg waren gegaan met de voorstanders van zwarte Piet, dan was er m.i. wel iets te bereiken geweest met de vraag of er iets kan veranderen aan het uiterlijk van Piet. Maar nee, de botte racisme bijl moest er direct in, zeker bij de aankomst van de sint in Dordrecht. Waar dit allemaal toe geleid heeft was de laatste maanden te merken aan de woede in de media.
Piet Nicolaas

#7729 Re:

2016-11-08 14:23

#7724: -  

In haar land van herkomst (Suriname) vieren ze het nog steeds met een traditionele zwart geschminkte Piet. Roepen dat ze terug moet naar haar eigen land is wel degelijk racistisch te noemen. Hiermee verdwijnt je motivatie achter je stem linea recta in de vuilnisbak als de rechter a.d.h.v. de reacties zijn/haar uitspraak doet.


Gast

#7730

2016-11-08 14:23

Ik word doodmoe van dat gezeik van die vrouw.
Eerst Zwarte Piet en nu over uitdrukkingen in de Nederlandse taal.
Het wordt met de dag erger.
Ik had voor dit gedoe nog nooit over kleur en afkomst nagedacht.
Hooguit interesse voor het land van herkomst.
Maar nu word je ertoe gedwongen door zo'n raar schreeuwend mens.

Gast

#7731

2016-11-08 14:25

Ik ben geen racist en wens ook niet daarvoor te worden uitgemaakt!!!
De connectie met racisme is veel te ver gezocht, zeker nu het beeld van de Zwarte Piet geheel veranderd is naar een vriendelijke vrolijke kindervriend, al moet ik toegeven dat dat wel anders is geweest. Maar al heel veel jaren niet meer.

Ik heb een jaar in Curacao gewerkt en ruim de kans gekregen met geboren getogen antilianen te spreken. Verschillende daarvan hadden ouders of grootouders die daadwerkelijk slaaf waren geweest in Curacao. Maar geen kwaad woord over de Zwarte Piet! De discussie in Nederland werd als onzinnig tot zelfs waanzinnig gezien. Niemand heeft het recht om op oneigenlijke grond en zeker niet op deze aggressieve manier een kinderfeestje te vepesten.

Ik heb nog 2 filmpjes van het feest als aandenken. Met bijna alleen mensen met donkere huidskleur, verkleed als Sinterklaas of Zwarte Piet, of als toeschouwer.

Gast

#7732

2016-11-08 14:25

Ik heb nog nooit een probleem gehad met de gekleurde medemens en Door deze trut kijk ik nu heel anders tegen deze mensen aan.

Gast

#7733

2016-11-08 14:29

Word erg moe van het gekakel van een blabla minderheid.
Zelfs mijn (gekleurde) vrienden schamen zich ongelukkig door dit mens en nog wat andere blaaskaken.

Gast

#7734

2016-11-08 14:29

De gemeenplaats dat elke blanke mede aansprakelijk is aan racisme maakt mij twijfelen aan haar geestelijke gezondheid.
Als die te wensen overlaat heb ik zwaar medelijden met haar en anders moet er iets aan haar haatzaaierij gedaan worden.

Gast

#7735

2016-11-08 14:31

Omdat wij geen enkele behoefte hebben aan dit soort haatzaaiende, zeer verwarde personen met het verstand van een garnaal.
Peter

#7736 Ik ben geen racist

2016-11-08 14:32

Ik ben geen racist en wens ook niet daarvoor te worden uitgemaakt!!!

De connectie met racisme is veel te ver gezocht, zeker nu het beeld van de Zwarte Piet geheel veranderd is naar een vriendelijke vrolijke kindervriend, al moet ik toegeven dat dat wel anders is geweest.

Maar al heel veel jaren niet meer. Ik heb een jaar in Curacao gewerkt en ruim de kans gekregen met geboren getogen antilianen te spreken. Verschillende daarvan hadden ouders of grootouders die daadwerkelijk slaaf waren geweest in Curacao. Maar geen kwaad woord over de Zwarte Piet! De discussie in Nederland werd als onzinnig tot zelfs waanzinnig gezien. Niemand heeft het recht om op oneigenlijke grond en zeker niet op deze aggressieve manier een kinderfeestje te verpesten. En dan wil ik niet eens beginnen over 'tradities' elders in de wereld waar vrouwen als oud vuil worden behandeld en waar actief beleid tegen homofielen (inclusief doodstraf!) word gevoerd!

Ik heb nog 2 filmpjes van het feest in Curacao als aandenken. Met bijna alleen mensen met donkere huidskleur, verkleed als Sinterklaas of Zwarte Piet, of als toeschouwer.


Gast

#7737

2016-11-08 14:35

omdat dat wijf weg moet

Gast

#7738

2016-11-08 14:36

Iedereen die in Nederland komt wonen moet respect hebben voor onze tradities.

Gast

#7739

2016-11-08 14:36

Omdat ik het volledig met deze aangifte eens ben! Ik voel mij niet veilig als zwartepiet voorstander. Dankzij mevrouw simons.

Gast

#7740

2016-11-08 14:38

Mijn ouders en grootouders hebben mij met normen, waarden en respect voor anderen opgevoed, nu ze er geen van allen meer zijn zal ik hun nalatenschap altijd blijven verdedigen!
Dus bij deze laat ik mijn ouders, grootouders en mezelf niet door haar als een racist aan de kant zetten!
Net zoals de meeste Nederlanders erover denken!

Gast

#7741 Re: Re: Re:

2016-11-08 14:41

#6898: Pep - Re: Re:  

 Er bestaat nog wel zoiets als 'verkapte' slavernij namelijk vrijwilligerswerk met behoud van uitkering. Been there, done that. Het enige verschil met echte slavernij is dat je toch nog geld krijgt ondanks dat het onterrecht is wanneer iemand in een andere stad hetzelfde ontvangt zonder die eventuele dwangarbeid. Sylvana Seurpiet moet stoppen met zwart-wit te denken, gewoon haar mond dichthouden en/of zich meer verdiepen in het verleden achter de Zwarte Piet. Dan beseft ze misschien dat ze van een mug een olifant heeft gemaakt en houd ze eindelijk op met 'witte' Nederlanders de Zwarte Piet toe te spelen.


Gast

#7742

2016-11-08 14:42

Een kleine minderheid tegen en miljoenen mensen voor waar zijn we mee bezig is een l feest deze 5dec.
Kom op Rutte . Zo direct weer iets anders

Gast

#7743

2016-11-08 14:43

Vanwege etno privilege racisme en religieus nazisme.

Gast

#7744

2016-11-08 14:46

Ik ben het eens met deze tekst. Zij moet gewoon echt stoppen met dat slappe geneuzel van d'r, het kinderfeest niet bederven, kinderen en andere mensen racisme in het hoofdje stoppen vind ik zeer zeer kwalijk. De politiek moet stappen hiertegen gaan nemen want ze schijnt niet uui zuchzelf te stoppen. Laat haar AJB uit de media verdwijnen en liever nog UIT NEDERLAND!!!!! Blijkbaar is zij doodongelukkig hier dus dat lijkt mij een fantastisch goed plan!!!!!!!

Gast

#7745

2016-11-08 14:49

Omdat ik het altijd al een walgelijke aandachttrekster heb gevonden. En nu met die haatzaaierij en meedoen met een partij waar ze totaal niets van weet en niks met Turkije van doen heeft is ze helemaal een zeer onwijze "zwarte nee bruine"!!!!!!

Gast

#7746

2016-11-08 14:52

Omdat het voorkomt dat blank zijn iets verschrikkelijks is.
en dat er niet aan kinderfeesten gekomen moet worden, want die zijn voor iedereen of hij/zij wat voor een huidskleur uitstraalt.

Gast

#7747

2016-11-08 14:53

omdat ze neger is

Gast

#7748

2016-11-08 14:55

Omdat het allemaal onzin is

Gast

#7749

2016-11-08 14:56

Sylvana Simons stookt onnodige onrust, en respecteerd de nederlandse cultuur niet.

Gast

#7750

2016-11-08 14:57

Omdat mevr Somons polariseert.