Zeg Nee tegen de 4de kliko in de gemeente Houten

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg Nee tegen de 4de kliko in de gemeente Houten.


Gast

#126 Re:

2016-10-26 17:17

Pmd zak is genoeg!!1: -  

 


Gast

#127

2016-10-26 17:18

Géén scheidings-afval station bij elke voordeur.
Maar pakt het bij de bron aan, om fabrikanten en winkeliers die producten aan te bieden met een gepaste verpakking. Alsmede verplichting alle verpakkingsmateriaal weer terug te nemen. Zowel blikjes, PET flessen met en zonder statiegeld, kartonnen dozen, folie, enz.

Gast

#128

2016-10-26 17:20

Ik wil dat Houten klikoloos wordt. Liefst ondergrondse afval inzameling. Veel beter. We besteden zoveel geld aan goed onderhouden groen en dan verknallen we de goeie looks van Houten met voor iedere woning 4kliko's. Wie heeft datbedacht? Iemand die niet in Houten woont?

Gast

#129

2016-10-26 17:23

4 Containers om het huis is een aantasting van de aanzicht van Houten, Nu al staan er veel containers voor de deur omdat binnnen of in de tuin geen plaats is.
Zorg voor containers met 2 vakken zoals in Almere wordt gebruikt, daar zitten 2 vakken in waarin je dan het afval gescheiden kan storten.

Gast

#130

2016-10-26 17:27

Vindt het niet nodig ....Heb nu drie klikos staan en ik heb een boven woning heb een schuur maar daar staan twee kliko s en de grijze buiten ..
Dus geen ruimte voor de vierde .
We doen al scheiden en men doen aan Groenadoptie en ruim het zwerfafval op in de wijk .
We betalen Veel aan gemeente belastingen en groenvoorziening .
Maar de inwoners belonen ho maar ..
Dus nee tegen de vierde kliko

Gast

#131

2016-10-26 17:28


Waar moet je met al die bakken heen?

Gast

#132

2016-10-26 17:37

Het is genoeg zo. Wel raar dat niemand het heeft over de grijze kliko. Volgens mij zit daar de echte bezuiniging van de gemeente Houten.. Nog maar 1x per maand ophalen

Gast

#133

2016-10-26 17:37

Een vierde kliko neemt veel ruimte in, waardoor het straatbeeld nog rommeliger wordt. Bovendien is deze manier van inzamelen totaal niet efficient.

Gast

#134

2016-10-26 17:47

Te weinig ruimte voor weer een kliko. Nu vier wanneer komt de volgende?

Gast

#135

2016-10-26 17:52

Tegen teveel kliko's, ruimteverlies kan ik ook niet factureren aan de Gemeente.
Ondergrondse kliko's beter benud en niet straatvervuilend..

Gast

#136

2016-10-26 18:05

Omdat het steeds gekker wordt. Waar laten we al die bakken. Steeds meer komen zichtbaar in de straat te staan omdat we ze in de tuin niet meer op een onzichtbare manier kwijt kunnen.

Gast

#137

2016-10-26 18:06

Heb al 2e maal mijn tuin moeten laten aanpassen om kliko uit zicht te houden. Daarnaast smerig en rommelig gezicht al die kliko,s langs de straat en in de tuinen. Politie geeft als advies geen kliko,s te plaatsen, dit is een zeer sterk verhoogd risico inzake inbraak.

Gast

#138

2016-10-26 18:14

L.S.
Er komt uiteraard geen eind a/d kliko's in alle mogelijke kleuren, als men de gemeente z'n gang laat gaan, dàt is nu onderhand (ná de blauwe) wel voldoende duidelijk.
Ik heb nu drie kliko's in mijn tuin van elk 250 liter EN DAT VIND IK MÉÉR DAN GENOEG !

Gast

#139

2016-10-26 18:23

Mijn schuur staat vol met kliko,s kan geen 4e bij.

Gast

#140

2016-10-26 18:25

Afval scheiden gebeurd heel anders dan ons wordt voorgespiegeld. Afval Verwerking Rijnmond komt afval te kort, dus wordt afval uit de UK (Londen) door schepen aangevoerd naar Rotterdam. Gemeente Houten voert toch al een vreemd beleid. Wel eens opgevallen hoeveel verkeers - en richting aangevende borden Houten heeft? De pilot parkeren toegangsweg naar Castellum ook op voorhand één grote miskleun. Ach, en wie maakt zich verder druk over de extra productie van ruim 10.000 plastic kliko's. Enig idee wat dit ons milieu kost? Nee, de ambtenaren en politiek van HOUTEN staan ver verwijderd van de realiteit. Echt een onflexibel betuttel apparaat.

Gast

#141

2016-10-26 18:28

ik ben de beste afvalscheider van houten maar ze moeten me niets opdringen. hele oprijlaan vol containers.
alternatief een gezamenlijke bak in de grond !! voorbeeld in delen stad utr.

Gast

#142

2016-10-26 18:33

Nog een kliko voor een scheiding die al geregeld is.
Het lijkt me nuttiger om het ingezamelde plastic meer aandacht te geven,zodat recycling beter wordt uitgevoerd.
Door de lage olieprijs is nieuw maken goedkoper dan recyclen.
Dan is hergebruiken in eens niet meer aan de orde.
Wat de gemeente beweegt is niet duidelijk,behalve algemene argumenten die inhoudelijk niets duidelijk maken.

Gast

#143

2016-10-26 18:44

Als alleenwonende heb ik nog heel weinig restafval, daar heb ik geen grote kliko voor nodig. Als ik een sleuteltje wil voor een ondergrondse vuilcontainer, kost mij dat €26,-! Veel te veel!

Gast

#144

2016-10-26 18:47

Hogere inbraak mogelijkheden aldus Politie.

Gast

#145

2016-10-26 18:47

wil geen 4e kliko heb al 3 is genoeg voor de deur.
wil er nog 1 kwijt groen.
dit kan ik naar de Veerwagenweg brengen.
p van de haar

Gast

#146

2016-10-26 18:51

In de kleine tuinen is het al amper mogelijk om 3 kliko,s kwijt te raken, waardoor ze veelal op straat worden gezet. Een vierde maakt dit straatbeeld nog erger. Ik benvoorstander van afval scheiden maar niet d.m.v. meer klikos

Gast

#147

2016-10-26 19:07

Om exact de twee genoemde redenen heb ik de petitie getekend. De "gemeente" kent op meer terreinen vooringenomenheid.

Heeft iemand al eens uitgerekend hoeveel % van zijn perceel al in beslag genomen wordt door kliko's?
Ik wil gewoon simpelweg niet nog zo'n ding!

Gast

#148

2016-10-26 19:45

Ik hou van mijn tuin en heb geen ruimte om nog een kliko te stallen. Daarom ga ik regelmatig naar de werf.

Gast

#149

2016-10-26 19:46

omdat ik geen vierde kliko in de tuin wil hebben. afbreuk van de tuin. twee meter kunnen we niet gebruiken door de klikoos in de tuin, ik zie het nut niet van een 4de kliko ik woon in de akkers en zijn gebruiker van een 4e onzin kliko. ik zie dat de grijze kliko net zo gebruikt wordt als de kliko met de oranje deksel. er is echt geen verschil. nu kunnen we de vuilniszakken zowel in de grijze als in de oranje deksel kliko buiten zetten de grijze kliko wordt echt niet als rest afval gebruikt wat daar ook onderverstaan wordt. van mij een grote NEE voor een 4e kliko

Gast

#150

2016-10-26 20:03

-4e kliko is te veel.
-Begin bij de bron: waarom zo veel plastic verpakkingen, soms dubbel, etc. Laten we kijken hoe dit terug te dringen!
-Ook de kliko is van kunststof (plastic).
-Kijk naar de mogelijkheden om een bak voor restafval (wordt steeds minder) in de grijze kliko te hangen en de grijze te gebruiken voor plastic (wordt steeds meer)