Behoud Treinstel 449 voor Stichting Stadsbus Museum Maastricht


Gast

#26

2016-09-30 20:16

Heb ik aangegeven.

Gast

#27

2016-09-30 20:17

Fantastisch initiatief om van een treintype dat vanaf de jaren '60 zeer bepalend is geweest voor het beeld van de NS een derde exemplaar te behouden. Ik hoop van harte dat de 449 in rijvaardige toestand kan worden gehouden en dat er af en toe een mogelijkheid wordt geboden om een rit te maken door het mooie Limburgse land of elders in Nederland.

Gast

#28

2016-10-01 11:27

Het zou jammer zijn dat ze gesloopt worden.
Dit zou prachtig zijn dat dit treinstel het zogenaamde rondje om de kerk kan doen in Zuid-Limburg als toeristische attractie.

Gast

#29

2016-10-01 12:48

Als machinist 38 jaar met mat'64 gereden. Zou mooi zijn als deze rijvaardig bleef en niet wordt gesloopt.

Gast

#30

2016-10-01 15:09

Zit er geen asbest in zo'n Mat 64 als anti-dreun tegen de wanden ?

Buiten het gevaar is dit niet te verwijderen. Er zijn stellen met grijze en/of zwarte anti-dreun. De zwarte heeft asbest. De grijze vorm is veilig.


Gast

#31

2016-10-01 17:25

Omdat het een prachtige trein is

Gast

#32

2016-10-01 19:03

Door behoud van treinstel 449 word de herinnering aan Werkspoor levend gehouden.

De historische waarde van treinstel 449 is daardoor ook veel hoger dan de Mat 64 van het spoorwegmuseum en die van de Stichting Mat 64.

Die treinstellen zijn namelijk beide door Talbot Duitsland gebouwd.


Gast

#33

2016-10-01 19:41

Een stukje laatste Nederlands vakmanschap op spoorgebied moet behouden blijven.

Gast

#34

2016-10-01 20:13

Omdat ik mee wil helpen om dit stel te behouden.

Gast

#35

2016-10-01 20:50

Een voorbeeld van Nederlandse treinbouw moet bewaard blijven. Dit was het laatste in Nederland gebouwd treinmaterieel. Hoort bij het Nederlands industrieel erfgoed.

Mooi als van elke serie van plan V een stel bewaard blijft. Een 400, een 800 en een 900.
Apekop

#36 449

2016-10-02 00:58

spoorweg museum lol zet rijvaardige treinen weg zie de 3737 o.a.

het Nederlandsspoorwegmuseum bewaard een Talb....

werkspoor is gewoon de Oer V dan te bedenken dat de 441-449 in 2007 buiten de revisie vielen 450-482 toch nodig bleken en na rev. div van de 450-456 alsnog revisie kregen zou de 449 nu weer gered worden.

een mat64 is gewoon historisch verantwoord na bijna een halve eeuw beeldbepalend tezijn geweest in Limburgse stoptreinen zelfs intercity s indien nodig was.

nu maar hopen dat de provincie zelfs ook de economische trekpleister in de mat64 ziet want dat is het.

zie alleen al hoe de zlsm het doet er is gewoon publiek voor

ik zeg dit moet gewoon lukken lobbyen en schouders eronder kan de NS toch nog een knipoog aan Arriva geven hebben ze toch nog 1 stopper in Limburg!!


Gast

#37

2016-10-02 11:19

De mat 64, is net als zijn voorgangers, industrieel erfgoed. Daarnaast is de 449 nog van Nederlandse makelij.. (Werkspoor).
Het huidige materieel zal waarschijnlijk zo'n lange levensduur niet meer hebben. Door de snelle veranderingen in de maatschappij zullen ze wel sneller worden afgeschreven om aan de eisen te voldoen die we tegenwoordig aan de treinen stellen.

Gast

#38

2016-10-02 14:39

Het zou leuk zijn om dit treinstel te bezoeken te Maastricht over enige tijd.

Gast

#39

2016-10-02 19:31

Omdat er de laatste jaren al teveel dingen verdwijnen die eigenlijk van grote historische waarde zijn. Misschien nu nog niet direct, maar vaak is het zo dat wanneer het er niet meer is, pas de gedachten komen van "hadden we maar...".

Gast

#40 Re:

2016-10-02 19:35

#3: -  

 Mat '64 is (was) anno 2016 inderdaad het beste wat de NS heeft gehad. Mat '54 was echter nog een tikkeltje beter.

Dat gezegd hebbende hoop ik dat de winter van 2016-2017 zo koud en guur wordt dat al die moderne computergestuurde zooi het massaal laat afweten en ze bij NS met de handen in het haar zitten, want er is dan geen materieel meer wat kan invallen.

Daffodil

#41 Re:

2016-10-02 19:38

#30: -  

 Als ergens asbest zit is het nog niet meteen zo dat het per direct levensgevaarlijk wordt. Pas wanneer je in asbest gaat boren of zagen kunnen er vezels vrijkomen. Zolang ergens asbest zit en je blijft er van af kan het helemaal geen kwaad.


Gast

#42

2016-10-02 21:35

Ik vindt het heel belangrijk dat dit Nederlands stukje erfgoed (Werkspoor) behouden blijft.

Gast

#43

2016-10-05 05:52

MAT 64 is een stukje treinhistorie en met name in de provincie Limburg gezien de inzet daar tot bijna het laatste moment.

Gast

#44

2016-10-05 10:19

omdat ik als electromonteur daar in de jaren 60 aan gewerkt heb bij Werkspoor in Utrecht

Gast

#45 Niet alleen voor Limburg maar voor heel NederlandRe:

2016-10-05 10:59

#5: -  

 


Gast

#46

2016-10-05 20:50

Voor het behoud van dit medebepalende treinstel voor Limburg en ons land en zelf als treinen fanaat 1 van mijn favoriete treinstellen ze reden altijd ijs en ander weer dienende .
En een mooi stukje geschiedenis wat behouden moet blijven .

Gast

#47

2016-10-05 22:37

Gewoon omdat ik fijne herinneringen heb aan plan V.
En het ook een stuk Industrieel Erfgoed is.

Groeten uit Niederurnen (CH)
Sjaak

Gast

#48

2016-10-06 15:35

Gezien ik deze treinstellen ook lange tijd heb zien rijden op de zeeuwse lijn, ik me goed kan voorstellen hoe het is om éénzelfde treinstel te bewaren die in Limburg heeft rondgereden.

Gast

#49

2016-10-07 07:16

Dit type treinstel heeft veel in Limburg rondgereden en past goed in de colectie van Stichting Stadsbus Museum Maastricht.

Gast

#50

2016-10-12 06:35

Ik vind dit nu echt een fantastisch initiatief! Het is een stukje Nederlandse trots en die mag niet verloren gaan! top dat dit gebeurt!!!