Behoud Treinstel 449 voor Stichting Stadsbus Museum Maastricht


Gast

#1

2016-09-29 11:29

Voor het behouden van een echt Hollands Product

Gast

#2

2016-09-29 11:48

Ik kom oorspronkelijk uit Zuid Limburg en heb goede herinneringen aan dit type treinstel.

Gast

#3

2016-09-29 11:56

De mat64 moet behouden blijven
Het is de beste trein wat ns gehad heeft
Sprinter kan niet tegen water en de rest is waardeloos
Mat64 kan nog 100 jaar mee,

Gast

#4

2016-09-29 11:59

Deze "echte" trein mag niet verloren gaan... ben laatst nog apart van Groningen naar Limburg gereisd om voor de laatste keer een stukje mee te rijden

Gast

#5

2016-09-29 16:40

Omdat mat 46 grote waarde heeft voor Limburg

Gast

#6

2016-09-29 16:53

Mooi initiatief om deze nog echte trein in Limburg te bewaren!

Gast

#7

2016-09-29 17:10

Zó'n trein moet zichtbaar en te bezoeken blijven.
Geschiedenis ten top.

Gast

#8

2016-09-29 17:32

Dit treinstel heeft in de jaren 60 t/m 80 heel veel bijgedragen aan de mobiliteit van studenten en andere werknemers in Limburg. Het auto wegennet was toen nog zeer beperkt, en de verkeersonveiligheid dramatisch hoog. 2000 tot 3000 doden per jaar.

Gast

#9

2016-09-29 17:37

Ik steun graag het plan om een Werkspoor Plan V te bewaren.

Gast

#10

2016-09-29 17:55

Omdat het idee me erg aanspreekt en er al genoeg oud erfgoed is vernietigd kijk naar de mijnbouw in Limburg dus ga door en ik hoop dat het lukt

Gast

#11

2016-09-29 18:00

Vertrouwd beeld in Limburg, er verdwijnt al zo veel!

Gast

#12

2016-09-29 18:17

Als gepensioeneerde machinist in Heerlen was mat 64 ons erg vertrouwd.

Gast

#13

2016-09-29 18:33

Omdat ik het belangrijk vind dat één van deze treinstellen behouden blijft.

Gast

#14

2016-09-29 18:54

Omdat dit industrieel erfgoed is. Gebouwd in Nederland, onverwoestbaar en een uniek staaltje vakmanschap. Zo worden vervoersmiddelen helaas niet meer gemaakt. Een bedrijf als Werkspoor wordt tegenwoordig node gemist. Niet alles wat van ver komt is goed...

Gast

#15

2016-09-29 19:37

Omdat mat 64 beeldbepalend was en ik gun het die Limburgers zo dat ze 1 van hun stellen hebben :)

Gast

#16

2016-09-29 20:32

Ik heb veelvuldig gebruik gemaakt van dit type trein toen ik vanuit heerlen naar maastricht moest voor school en ook op tienertour hebben wij vaak in een mat 64 gezeten vandaar de mooie herinnering aan deze treinen.

Gast

#17

2016-09-29 20:41

Het is een heel goed initiatief om deze trein voor Limburg te behouden. Een stukje erfgoed.

Gast

#18

2016-09-29 20:57

Om dat het een mooie treinstel is.

Gast

#19

2016-09-29 21:08

Heel mooi initiatief om deze unieke trein te behouden.

Gast

#20

2016-09-29 21:44

Stukje geschiedenis van het spoor. Natuurlijk is er ook 1 in utrecht te vinden. Maar hij hoort hier gewoon thuis.
Ik ging vroeger als kind al op vakantie met de trein. `de Valkenburg Express´ Van Deventer naar Valkenburg rechtstreekse verbinding. Sterker nog ik heb deze trein als kind mogen besturen!

Gast

#21

2016-09-30 03:25

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik vind dat er zoveel mogelijk nederlands erfgoed bewaard moet blijven! Bovendien is dit materieel in nederland gebouwd!

Gast

#22

2016-09-30 07:45

Is gewoon gaaf!! Kan ie het baanvak roermond -venlo feestelijk openen als we onder de draad zitten

Gast

#23

2016-09-30 14:15

Ik ben opgegroeid in Maastricht en heb nog steeds een bijzondere band met deze stad.

Gast

#24

2016-09-30 18:04

Ik onderteken deze petitie omdat ik vroeger veel met mat 64 gereisd heb en daar ook goede herinneringen aan heb overgehouden en dan nog niet te vergeten het onmiskenbare geluid van dit treinstel bij het optrekken . Dit mag niet verloren gaan zo'n treinstel dat bij werkspoor in Utrecht gefabriseerd is

Gast

#25

2016-09-30 18:07

Ik vind het een goede zaak dat dit type treinstel bewaard blijft voor de toekomst. Mat 64 heeft ruim vele jaren deel uitgemaakt van het Limburgse en zeer zeker ook het Maastrichtse "straatbeeld". Eigenlijk is mat 64 er gewoon "eine vaan us"