Zwarte Piet moet gewoon blijven!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zwarte Piet moet gewoon blijven!.


Gast

#76

2016-06-12 15:13

 "Vroeger kon iedereen in zijn omgeving getinte mensen gewoon zwartjes noemen toen er nog slavernij was. Nu kun je zo nog niet eens denken en hebben ze allemaal een uitkering."

(reactie #74)

 

Kijk, Nederland, dit is wat jullie in stand willen houden met je gemekker om een zwarte Piet. Dit is waar het zwart van Piet over gaat: "vroeger kon je ze nog gewoon zwartjes noemen". Gezellig ouderwets terug naar de tijd dat je mensen nog als slaaf kon houden, omdat ze toch minderwaardig waren, want niet Germaans genoeg.

Wil Nederland dat met alle geweld in stand houden? Jullie werken er wel bewust of onbewust aan mee door per se dat oude symbool van slavernij in stand te houden.

Een kind boeit het niet of Piet zwart, kanariegeel, pimpelpaars knalrood of met Schotse ruit is. Jullie maakt het iets uit. Jullie willen die zwarte schandknaap behouden.

Denk daar maar eens over na voorsat je alweer een petitie tekent voor het tot op het bot beledigen van je medemens.


Gast

#77

2016-06-12 18:00

Zwarte Piet is een onschuldige traditie. Op de Nederlandse Antillen verbazen ze zich over de ophef hierover in Nederland.
Het gaat de Tegenstanders niet alleen om Zwarte Piet. Zij zetten bewust groepen tegen elkaar op en willen nog meer subsidie voor hun Anti-Slavernijclubjes. Amsterdam deelt wel uit..
Willem

#78 Re:

2016-06-12 18:04

#76: -  

 Nee, we laten ons niet "wegzetten" als racisten omdat wij voor het behoud van Zwarte Piet zijn. Natuurlijk geef ik om mijn Tegenstander/ medemens maar als deze agressief gaat doordrammen kom ik ook in actie. 

Ik ook

#79 Samenleven.

2016-06-13 16:55

Wat doe je met mensen in een samenlevingen als je er niks mee hebt. Leven en laten leven zeg je.

Ik weer

#80 Wetten

2016-06-13 18:27

Waarom begrijpen mensen in de media die mensen uit de politiek ontvangen en de politiek zelf dingen zo goed(verbondenheid?) in de wetten en regelgeving? Dit terwijl het gehele land achteruit gaat?

Nederland moet Nederland kunnen zijn. En moet een samenleving niet eerst zijn voor wat het is?(in plaats wat Groen links wil meen ik?) Ik zeg pak de moslims en consorten aan, en laat dingen eerst wat het is zonder teveel te regeren. Zodat er rust komt. Want iedereen klaagt en is reeds langdurig ontevreden. En misschien een vreemde, kom ergens voor uit.(een moeilijke).


Gast

#81

2016-06-18 14:48

omdat het bij onze cultuur hoort ..
en zeker niets met rassen haat te maken
handen af van onze kindervriend

Gast

#82

2016-06-19 22:26

Het feit dat zwarte piet weg zou moeten klinkt mij erg racistisch en dat is niet juist

Gast

#83

2016-06-26 20:19

Zwarte Piet is een verzonnen figuur die zwart is van het roet en heeft dus niets met racisme te maken.

Gast

#84

2016-06-30 14:19

Ik werk op een kinderdagverblijf en zie hoeveel plezier kinderen hebben met zwarte piet! De gekleurde pieten vinden ze vaak maar eng of gek ... Of het waren geen echte

Gast

#85

2016-10-25 16:59

Omdat ik hier achter sta,onze traditie mag nooit verloren gaan.Dit prachtig kinderfeest moet blijven bestaan,maar wel met Zwarte Piet.

Gast

#86

2016-10-25 17:59

Omdat zwarte piet moet blijven. Het is een nederlands kinderfeest die we niet mogen afpakken.