Koninginneweg heropenen voor auto's

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Koninginneweg heropenen voor auto's .


Gast

#51

2015-12-16 21:54

Ons woonhuis is vrijwel onbereikbaar als er wat is rondom de Brienenoordbrug.En dat gebeurt nogal regelmatig.

Gast

#52

2015-12-16 23:09

Niet handig. Het was al een puinhoop nu wordt het een t****zooi. De gasten zogenaamd engineers die dit soort plannen uitwerken komen zeker niet uit onze buurt. Anders hadden zij een derde baan bij bedacht !
Bewoner Koninginneweg

#53

2015-12-17 09:40

Ik lees vooral, op Facebook en hier, dat men de Koninginneweg wil gebruiken om er snel doorheen te kunnen rijden om het eigen doel te kunnen bereiken. Rijgedrag en te hoge snelheden zijn inmiddels welbekend hier bij bewoners van de Koninginneweg. Als de Koninginneweg weer zou openen voor doorrijdend verkeer dan graag de snelheid van het paard met wagen blijvend hanteren. Dat zou fijn zijn maar kan men als voorsnellende automobilist naar eigen doel dit wel? Wat betreft kinderen met de auto naar school brengen... bestaat er niet zoiets als gaan lopen of met de fiets. Dit ook om verkeersoverlast en gevaarlijke situaties voor scholen te voorkomen. Daar maak je ook bijzondere capriolen in mee. Tja, eigenbelangen spelen mee. Ik lees weinig tegengas op Facebook en binnen deze petitie tegen bepaalde plannen. Ikzelf ben er natuurlijk wel voor dat de woonomgeving voor bewoners van de Koninginneweg de juiste aandacht krijgt. Wist je dat de Koninginneweg vroeger een doodlopende straat was. Hadden ze dat maar zo gehouden denk ik achteraf!

By the way! De Koninginneweg is gewoon open hoor. Voor iedereen behalve voor de automobilist. En mensen die de straat graag binnen veilige proporties houden wonen er nog steeds. Als men wijzigingen in de toekomst wil dan hoop ik wel dat alle belangen worden meegenomen en niet alleen de belangen van de mensen die er alleen maar een doorvoerweg van willen maken.

 


Gast

#54

2015-12-17 14:59

Het is belachelijk dat een ritje naar de andere kant van de tunnel nu 20/30 minuten kan duren door de nieuwe wegversmalling!
Oud-IJsselmonde

#55 Re:

2015-12-17 15:49

#53: Bewoner Koninginneweg -  

 U wilt wel op de hoogte gehouden worden, destijds is hij zonder medeweten van bewoners van Tuinhoven en Oud-IJsselmonde genomen.

Doodlopende weg klopt, er was nog geen groene tuin, maar sinds 1950 gewoon open en zelfs twee richtingen op rijdend tot de Bovenstraat.

Bewoner Koninginneweg

#56

2015-12-17 17:02

In 1950 zal de frequentie van het aantal autogebruikers van de Koninginneweg ook wel veel lager geweest zijn.Toen was lopende weg boodschappen doen in omgeving Bovenstraat ook nog mogelijk .Een echte winkelstraat met veel winkeliers.

iJSSELMONDE was in de 50-er jaren nog niet zo uitgebreid bebouwd toch! Daar zit nog wel wat verschil in.

Ja, het blijft appels met peren vergelijken. We leven nu en daar moet de blik op gericht blijven. Wat voor de een last betekent blijkt voor de ander lust.

Verschillen zullen er toch blijven! Beslissingen waar men niet achter staat ook. Laten we hopen dat er een oprechte deskundige blik blijft bestaan op de verkeersproblematiek anno 2015/2016 rondom Oud--IJsselmonde. Ieders belang hierin hoort mee te tellen!

Tekenen doe ik deze petitie niet! Teveel deja vu na 40 jaar bewoner van de Koninginneweg te zijn. Elke keer dezelfde discussie voeren wordt vervelend. Bovendien is de petitie bedoeld voor automobilisten die een doorweg zoeken als ik de reacties zo lees. 

 

 

 

 

 

 

 


Gast

#57

2015-12-22 11:45

Zou fijn zijn met de bereikbaarheid van onze kinderopvang locatie en scholen en kantoor en winkels etc.

Gast

#58

2015-12-28 08:15

Stond van de week alvast vanaf de brienenoordbrug. Raar dat het 1 baan is geworden.

Gast

#59 Re:

2015-12-29 10:16

#58: -  

 

Dragonfly

#60 Re:

2016-01-15 09:46

#4: Bezorgde bewoner Koninginneweg -  

 1 richting verkeer is geen optie. Het moet gewoon een doorgaande 2 richtingen weg worden met dussanige beperkingen dat er niet geraced wordt. Maak er maar 30 km weg van met de nodige versmallingen en drempel heuvels.


Gast

#61

2016-01-16 11:51

Om weer zonder omwegen en oponthoud door níet-lokaal verkeer (IJsselmondseplein) boodschappen te kunnen doen bij de lokale winkels op het Prinsenplein en Keizerswaard.

Gast

#62 Re:

2016-01-16 12:05

#53: Bewoner Koninginneweg -  

 Ik snap best dat de bewoners van de Koninginneweg zich zorgen maken over de veiligheid in de straat. Maar ook een open weg kan veilig zijn. Denk hierbij aan een 30 km zone, versmallingen en misschien ook een parkeerlus om de hiek bij de Baarsschool zodat de ouders die hun kinderen met de auto naar school brengen daar de kinderen rustig en veilig kunnen laten in en uitstappen. 

Tot op heden is er naar mijn mening eigenlijk alleen nog maar rekening gehouden met de bewoners van de Koninginneweg en níet met de mensen die ten noorden van het tunneltje wonen. Zij zijn destijds door de bussluis in feite afgesloten van wat eigenlijk de buitenwijk van het oorspronkelijke IJsselmonde is...

 

Lijkt mij hoog tijd dat Groot IJsselmonde weer ziet waar hun oorsprong ligt en de contacten met de roots van hun bestaan hersteld: de Koninginneweg is de enige directe verbinding die dit contact weer migelijk maakt.


Gast

#63 Re: Re: ggza

2016-01-16 17:59

#48: Tip - Re: ggza 

 Oud IJsselmonde heeft ook zelf gekozen daar te wonen.. Ik heb recent gekozen om aan een verkeersluwe koninginneweg te wonen.. Geen argument dus...


Gast

#64

2016-02-09 06:57

omdat dat aan mij gevraagd werd......