Sluit de Nederlandse grenzen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Sluit de Nederlandse grenzen!.


Gast

#4226

2015-11-18 07:37

Dat heeft toch geen uitleg nodig!!!!
Dit gaat van kwaad tott erger.
Het sluiten van de grenzen is geen oplossing van alle problemen, maar wel een begin.
Terroristen kunnen zich vrij bewegen door Europa.
Het resultaat is duidelijk.

Gast

#4227

2015-11-18 07:58

De Grens is bereikt

Gast

#4228 Re:

2015-11-18 08:42

#1: -  

 


Gast

#4229

2015-11-18 09:05

mischien te laat maar sluiten de grensen


Gast

#4230

2015-11-18 09:39

Ik ben een Hollander en daar ben ik trots op en dat wil ik blijven. Om hollander te kunnen blijven moet Nederland (Holland ) blijven bestaan dat kan alleen door grenzen en grenzen moeten gecontroleerd worden. Een land zonder grenzen is als een huisdeur zonder bel

Gast

#4231

2015-11-18 09:45

Beter laat dan nooit. Stop de massa immigratie.

Gast

#4232 Re:

2015-11-18 10:09

#1: -  

 Sluit de. Grenzen!!!!!


Gast

#4233

2015-11-18 10:11

Alle acties helpen om gesloten grenzen te bereiken

Gast

#4234 Re:

2015-11-18 10:31

#4230: -  

 Dan sluit de grenzen om Holland. Kan de rest van nederland normaal blijven doen.


Gast

#4235

2015-11-18 10:33

genoeg is genoeg!!!

Gast

#4236

2015-11-18 10:56

Omdat nederland veilig moet zijn. En gewoon de pure hollanders moet houden

Gast

#4237

2015-11-18 11:29

Had een jaar geleden al moeten gebeuren; bedankt Marc Rutte MP zonder enige visie

Gast

#4238

2015-11-18 12:41

Sluiten asjeblieft! En sneller actie!

Gast

#4239 Re:

2015-11-18 13:40

#4236: -  

 Tot voor Schengen had Nederland dichte grenzen. Hoeveel oorlogen hebben we ook weer gehad? Hoeveel aanslagen hebben we ook weer gehad? Hoeveel idioten lopen er hier en daar en overal rond, met of zonder grenzen, erbinnen of erbuiten?


Anonymous

#4240 Re: Re:

2015-11-18 13:41

#4239: - Re:  

 Minstens 33.500, zo blijkt uit deze petitie.


Gast

#4241

2015-11-18 13:49

echte vluchtelingen heb ik geen moeite mee!!!
maar wat er nu allemaal binnen komt !!
ik voel me hier niet echt veilig meer in mijn eigen land.
daarom heb ik getekend

Gast

#4242

2015-11-18 14:48

omdat de regering alle rotzooi binnenhaalt,niet denkend aan het eigen volk,en dat ze str oneindig veel slachtoffers op hun geweten hebben als hier ook wat gebeurd.

Gast

#4243

2015-11-18 15:02

Iedere mogelijkheid om ervoor te zorgen dat de burgers van ons land zich veiliger gaan voelen moeten we aangrijpen.

Gast

#4244

2015-11-18 16:49

Omdat de grenzen dicht moeten en de gelukszoekers het land uit moeten.

Gast

#4245

2015-11-18 17:09

Prima idee, de grenzen te sluiten. Terug naar EEG verband en EU gedrocht eruit. Wij zijn met de EU niets opgeschoten en hebben alleen maar werkloosheid gecreëerd, lonen onder druk gezet. Onveiligheid ten top door de import van ongescreend volk. Screening doe je voor de grens en niet als ze al binnen zijn.

Anonymous

#4246

2015-11-18 19:58

Veiligheid voor Europa én vluchtelingen na Parijs  

Juist de aandrang om de grenzen te dichten, leidt tot ongecontroleerde toegang  

Al snel na de aanslagen in Parijs werden op social media verbanden gelegd tussen terrorisme en het Europees vluchtelingenvraagstuk. Hoewel alles erop wijst dat het merendeel van de aanslagplegers home grown terrorists waren, werd de beschuldigende vinger ook regelmatig op Syrische vluchtelingen gericht.

Het is pijnlijk om te zien hoe sommigen geen onderscheid meer kunnen of willen maken tussen terroristen en mensen die terreur in hun eigen land juist zijn ontvlucht. Maar zorgen over de invloed van de huidige asielproblematiek op onze veiligheid moeten ook niet zomaar worden weggewuifd. We weten niet hoe groot het risico is dat mensen met kwade bedoelingen zich onder de asielzoekers mengen die nu via Griekenland en de Balkan naar West-Europa trekken. Tot nu toe zijn daarvan nauwelijks gevallen bekend. Maar helemaal uit te sluiten is het niet.

Het probleem is echter niet zozeer dát er mensen naar Europa toekomen. Het is de manier waarop ze dat nu moeten doen. Die maakt goede screening moeilijk. Door de chaotische situatie aan de Europese buitengrenzen trekken nu grote aantallen mensen ongecontroleerd naar en door Europa. Terwijl de roep om nog meer grenscontrole na Parijs toeneemt, is het goed te erkennen dat juist de Europese controledrift tot die chaos heeft geleid.

Zelfgecreëerde chaos aan buitengrenzen

Dinsdag bracht Amnesty het rapport Fears and fences. Europe’s approach to keeping refugees at bay uit. Dat laat in detail zien hoe de afgelopen jaren de mogelijkheden voor vluchtelingen om op een veilige en legale manier naar Europa te komen, één voor één werden weggenomen. Zo plaatste Spanje hoge hekken op de grens tussen de Spaanse enclaves Ceuta en Melilla en Marokko, kwamen op de Balkan hekken te staan en zetten grensbewakers langs vrijwel alle grenzen van Europa mensen hardhandig terug de grens over naar het land waar ze vandaan komen. Illegaal – en daarmee veelal ongecontroleerd – binnenkomen is hierdoor nog de enige optie.

Door falend beleid van de internationale gemeenschap om vluchtelingen in de eigen regio voldoende te ondersteunen, ontvluchten nu grote groepen vluchtelingen de uitzichtloosheid in landen als Libanon, Turkije en Jordanië. Zij hebben geen andere optie dan zich via gevaarlijke routes door de weinige overgebleven openingen in de muren rond Fort Europa te persen. Landen aan de randen van Europa laten hen onder druk van de aantallen vrijwel ongecontroleerd doorreizen. Ziehier het huidige veiligheidsprobleem.

Veiliger voor vluchtelingen én Europeanen
De paradox is dus: juist onze aandrang om de grenzen te dichten, leidt tot ongecontroleerde toegang. De grenzen nog verder sluiten, is daarom geen oplossing. Vluchtelingen zullen blijven komen. De uitdaging is dan ook om te zoeken naar andere oplossingen, waarbij vluchtelingen gecontroleerd de EU binnenkomen. Veilige, legale routes zijn een belangrijk deel van die oplossing. Dat maakt niet alleen de levensgevaarlijke oversteek voor vluchtelingen overbodig, maar geeft ook Europeanen meer veiligheid. Veilige, legale routes zorgen ervoor dat vluchtelingen voor vertrek al gescreend kunnen worden. Bijvoorbeeld door de VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR, die kwetsbare vluchtelingen selecteert die een hervestigingsplek in de EU krijgen aangeboden. Of screening kan plaatsvinden op de Nederlandse ambassade, als vluchtelingen daar een visumaanvraag kunnen doen. Die visa worden nu vrijwel standaard afgewezen, wat vluchtelingen ontmoedigt om eerst toestemming te vragen om naar Nederland te komen.

Door vluchtelingen legale routes naar Europa te bieden kunnen we het aantal vluchtelingen dat spontaan voor onze deuren staat wellicht ook beperken. Als vluchtelingen namelijk weten dat ze een eerlijke kans krijgen om veilig en legaal te komen, zullen ze zich wel tweemaal bedenken voordat ze hun hele hebben en houden aan mensensmokkelaars overdragen en de levens van henzelf en hun gezinsleden op het spel zetten voor een gevaarlijke overtocht. Daarmee kan ook de asielsituatie aan de Europese buitengrenzen weer wat normaliseren. Dat geeft extra tijd en capaciteit bij die grenzen om in te schatten of degenen die toch spontaan komen geen bedreiging vormen.

Leiderschap gevraagd
Het gaat misschien enigszins tegen onze intuïtie in, maar door zelf op grote schaal vluchtelingen vanuit de regio naar Europa over te brengen, kunnen we weer enige grip krijgen op de internationale vluchtelingencrisis. En daarmee een grotere voorspelbaarheid, controleerbaarheid en veiligheid creëren.

De grote vraag is nu: hebben politici het lef om te gaan staan voor deze impopulaire, maar uiteindelijk onvermijdelijke, stap? Wie maakt een einde aan de chaos?

 


Gast

#4247

2015-11-18 23:04

Rutten luister nou is een keer naar anderen DE GRENZ MOET DICHT!! zoveel mensen zijn bang en ik ook

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-11-18 23:06



Gast

#4249

2015-11-18 23:14

Afgelopen weekend ben ik de maker van de petitie al een mailtje gestuurd over een ernstige spelfout. Schandalig dat deze er nog steeds niet uit is gehaald!


Gast

#4250 Re:

2015-11-18 23:16

#4246: - 

Leugens van Amnasty. Afrikanen hebben in Europa niets te zoeken. Afrika is een gigantisch groot continent. Zelfs groter dan Europa. Elke vluchteling uit Afrika kan in Afrika zelf worden opgevangen.

Echte vluchtelingen komen niet in Nederland. 6 veilige landen doorreizen op zoek naar de meest riante verzorgingsstaat heeft niets te maken met vluchten. Amnasty erkent dit niet, en heeft mijn respect verloren. Geen cent naar Amnasty.