Behoud studiecentrum Enschede

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud studiecentrum Enschede.


Gast

#1

2015-11-04 17:15

Imdat ik zelf student ben bij de OU en het belangrijk vind.

Gast

#2

2015-11-04 17:59

Ik heb de petitie ondertekend omdat ikdenk dat ik de opleiding die ik nu heb ( master, cultuurwetenschappen) niet had afgesloten als ik daarvoor steeds minimaal twee uur reistijd zou moeten gebruiken naar een studiecentrum.

Gast

#3

2015-11-04 18:30

Het kost veel tijd om Zwolle te komen. Ik werk al 40 uur per week en heb daar ook de nodige reistijd voor nodig (ca 12 uur per week). Als ik hier nog een aantal uren reistijd extra bij moet tellen, dan wordt een (studie) week kort. Daarnaast wordt in d'r nieuwe bachelor verwacht dat je sneller studeert, ik steek de tijd die ik anders kwijt ben om in Zwolle te komen liever in effectieve studietijd.

Gast

#4

2015-11-04 18:54

Wat er op dit moment allemaal bij de OU gebeurt, is fout, fout en nog eens fout!

Gast

#5

2015-11-04 19:40

Alhoewel ik inmiddels afgestudeerd ben was ook voor mij een full time of deeltijd studie aan een reguliere universiteit uitgesloten. Ik heb veel profijt gehad van een studiecentrum in de regio, als plaats voor tentamens en bijeenkomsten. Ook nu probeer ik bijeenkomsten bij te wonen, en vind het belangrijk dat het studiecentrum ook 's avonds goed en snel bereikbaar is.

Gast

#6

2015-11-04 23:44

Omdat ik binnenkort naar de grensstreek met Duitsland verhuis. Ik sta nu ingeschreven bij sc Emmen maar Enschede is voor mij een heel goed alternatief

Gast

#7

2015-11-05 00:02

Om dichtbij tentamen te kunnen blijven doen

Gast

#8

2015-11-05 07:40

De argumentatie voor verhuizen naar Zwolle berust ook in dit geval weer op slecht uitgewerkte statistiek met een voorkeursrichting. De tendens is duidelijk: de bestuurders hebben liever vestigingen die 'makkelijk' zijn en in de Randstad (voor hen dichter bij huis), en daarom worden de buitengewesten afgeschreven. Tegenstoom uit de Den Haag is er niet, dus die zal het publiek moeten genereren.


Gast

#9

2015-11-05 09:45

Om te laten weten dat niet alles zo maar kan, dat iedereen ook zich kan laten zien, zich inzetten voor belangrijke dingen.

Gast

#10

2015-11-05 14:23

De OU is een instelling waar primair onderwijs op afstand aangeboden wordt. Toch was ik zeer blij met een lokale vestiging, waar je terecht kon voor je vragen, voor bijeenkomsten, practica en voor het doen van tests. Sommige dingen zijn nou eenmaal niet op afstand te doen. Vandaar dat het een goed idee is om dit punt in stand te houden!
Arend Wissink

Gast

#11

2015-11-05 17:22

Twente moet bereikbaar zijn voor zijn studenten. Dus Enschede moet behouden blijven!
Lisette

#12 Behoud studiecentrum Enschede

2015-11-06 16:17

Om voor een avondje tentamen een halve dag kwijt te zijn lijkt me niet handig. Dat werkt zeker niet motiverend om vol enthousiasme te studeren en tentamens af te leggen. Een studiecentrum in de regio is voor mij echt wel een must. Tentamens worden een stuk lastiger in te plannen aangezien je een groter deel van je dag kwijt bent als je eerst een paar uur moet reizen. Ik ben ook blij met de SG-lezingen voor het behalen van de module CW debat in het studiecentrum Enschede.


Gast

#13

2015-11-06 16:45

De webstatistieken zijn niet betrouwbaar. Ik woon in Hengelo maar mijn IP-adres is in Driebergen! Er is geen gegarandeerd verband tussen ip-adressen en geografische locaties.

Gast

#14

2015-11-06 19:06

Omdat ik graag wil dat SC Enschede behouden blijft. Nu is het voor mij 40 minuten rijden, wanneer ik naar Zwolle of Nijmegen zou moeten, ben ik ruim anderhalf uur onderweg, dus veel meer tijd en veel meer kosten. Denk niet dat ik dan nog aan de master ga beginnen.

Gast

#15

2015-11-13 22:59

Wil zelf studie aan de OU gaan volgen en ga dat zeker niet doen als ik met openbaar vervoer naar zwolle moet

Gast

#16

2015-11-29 12:14

1. Dit uit solidariteit met mijn medestudenten die veel te lang zouden moeten reizen om na hun tentamens (die vaak 's avonds tot 10 uur duren) thuis te geraken.

2. De OU is een mooi instituut en moet op sterkte blijven. We moeten voorkomen dat er mensen afvallen om zoiets als een logistieke reden.

Gast

#17

2015-11-30 17:12

Ook in de provincies bestaat recht op goede onderwijsmogelijkheden, in iedere fase van iemands leven. Dit moet niet beperkt gaan worden tot de Randstad. Het is daar al te "druk". Alle talenten in Nederland (en Europa) moeten benut worden. Zeker in de provincies en regio's. Zie bijvoorbeeld de regio Eindhoven welk resultaat bereikt kan worden.

Gast

#18

2015-11-30 19:56


Het besluit tot sluiting moet genomen worden met goedkeuring vs AOU

Gast

#19

2015-11-30 20:30

Een uitstekend betoog met klinkende argumenten.
Overigens schrik ik ervan dat (opnieuw) een beslissing is genomen studiecentra te sluiten.

Gast

#20

2015-12-01 13:19

Volgens mij staan in de acte van oprichting het een en ander over de laagdrempeligheid en de bereikbaarheid voor iedere potentiele student

Gast

#21

2015-12-10 14:59

Woon in Enschede en door mijn werk is het nu al af en toe passen en meten. Als ik dan naar een Zwolle vestiging moet bijvoorbeeld dan moet ik daar een hele dag voor uitrekken.