vluchtelingen ook welkom in Delft

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie vluchtelingen ook welkom in Delft.


Gast

#76 Re:

2015-10-24 20:55

#14: -  

 nee die staan te dicht bij de Burgemeester in de buurt. Gelukkig maar!


Gast

#77 Re:

2015-10-24 21:01

#25: -  

 


Gast

#78 Re: Re

2015-10-24 21:19

#46: - Re: Re:  

 weer zo iemand  die z'n oren en ogen potdicht houdt. Als je de beelden ziet van die ontevreden gasten dan hoef je niets meer hard te maken. Het eten is niet goed, ze hebben het koud, matras te hard, geen internet, dus steken ze de tenten in de fik en zoeken ruzie met de lokale bevolking.

70% van de Nederlanders willen die gelukzoekers hier niet, dus wat klets je nou! Vol is vol, dus vertrek lekker zelf. Nederland wil hier geen linkse landverraders.


Gast

#79 Re: Re: Re

2015-10-24 22:38

#78: - Re: Re 

Heb jij geen hakenkruizen op de muren en ramen gezien, geen stenen zien gooien, geen brand zien stichting, geen opruiende teksten gehoord, geen georganiseerde rotzooi zien trappen? Die komt niet van de asielzoekers, maar van Nederlanders als jij, die vinden dat alleen zij recht op alles hebben. Nederlanders die niet eens hun eigen wijk "beschermen", maar heel Nederland doortrekken om overal rotzooi te trappen en de burgers tegen elkaar op te hitsen. Om jouw woorden te gebruiken: als het je hier niet zint, vertrek dan. Nederland wil geen rechtse raddraaiers.


Gast

#80

2015-10-24 22:39

 

vluchtelingen ook welkom in Delft

 


Gast

#81

2015-10-24 23:34

Alle mensen zijn gelijk en hebben recht op oa
veiligheid.
We gaan graag op vakantie naar verre landen met andere culturen. Daar zijn de mensen vriendelijk, dan moeten wij het ook zijn als ze hier komen.

Gast

#82

2015-10-24 23:43

Iedereen is een nieuwe kans gegunt als het nodig is...
Francois

#83 Re: Re:

2015-10-25 04:00

#74: - Re:  

ur sucha scarcity minded selfish individual. only slackers act like u and think like u.. if you actually worked hard u wouldnt be bitchin' bout some desperate refugees seeking asylum here. ur the same foreigner-hating low ambition complaining bunch who claim foreigners are taking all your jobs and your money. You dont even know that many of these people are skilled and educated people who speak better english than you possibly. Theyre not all loafers  and for u to think so shows the sad reality about your dangerously corrupt brain. Consider travelling abroad living somewhere else, to fix ur low conservative and poor judgements. we live in a fkn world, i bet ud not expect ppl in other countries to be such regressively useless stingy selfish weaklings like urself if and when say Netherlands was to be flooded with rising sea levels and U had to flee to their country!
Yeah you a-hole I m sure you didn't think about it like that! 


 

Francois

#84 Re: Re:

2015-10-25 04:02

#74: - Re:  

 ur sucha scarcity minded selfish individual. only slackers act like u and think like u.. if you actually worked hard u wouldnt be bitchin' bout some desperate refugees seeking asylum here. ur the same foreigner-hating low ambition complaining bunch who claim foreigners are taking all your jobs and your money. You dont even know that many of these people are skilled and educated people who speak better english than you possibly. Theyre not all loafers  and for u to think so shows the sad reality about your dangerously corrupt brain. Consider travelling abroad living somewhere else, to fix ur low conservative and poor judgements. we live in a fkn world, i bet ud not expect ppl in other countries to be such regressively useless stingy selfish weaklings like urself if and when say Netherlands was to be flooded with rising sea levels and U had to flee to their country!
Yeah you a-hole I m sure you didn't think about it like that! 

Arie

#85 Re:

2015-10-25 07:22

#11: -  

Haha tot ze hier allemaal zitten. Dan zullen we zien hoe veilig uw 'bestaan' nog is.


Gast

#86

2015-10-25 08:51

Ik vind het verschrikkelijk egoïstisch dat mensen alleen maar stilstaan bij het kleine beetje overlast wat zij er misschien van zouden kunnen hebben, en niet denken aan de mensen die volledig buiten hun eigen schuld plotseling hun land uit moeten vluchten. Dat vergeten heel veel mensen, die vluchtelingen hebben geen keus, het zijn ook gewoon mensen die al een heel leven hadden opgebouwd, maar door geweld genoodzaakt zijn hun huizen te verlaten. Ik vind dat wij ons best wat meer mogen inleven.

Gast

#87

2015-10-25 09:07

Elk mens heeft recht op een goed leven.

Gast

#88

2015-10-25 09:21

Meeste petities zijn tegen iets, deze is positief. Ook Delft moet bijdragen, ondanks penibele financiële situatie.

Gast

#89 Re:

2015-10-25 10:06

#86: -  

 Als het echte vluchtelingen zijn dan moeten we ze opvangen dat klopt, maar de helft zijn jonge kerels die hun vrouw en kinderen achtergelaten hebben. Dat zijn pas egoïsten. Als het zo gevaarlijk is neem je toch meteen je gezin mee, en ga je niet het risico lopen dat je gezin ondertussen sneuvelt. Echte kerels sturen eerst hun vrouw en kinderen naar een veilige plek. Het wordt tijd dat de regering het kaf van het koren gaat scheiden, en de gelukzoekers terug stuurt. Dan hebben we ruimte zat voor echte vluchtelingen.


Gast

#90

2015-10-25 10:27

Ik ben blij, dat iemand het initiatief heeft genomen om te laten horen, dat niet alle Delftenaren tegen de komst van vluchtelingenopvangplaatsen zijn. Mensen die vluchten moeten overal geholpen kunnen worden!
Suggesteerder

#91 suggestie

2015-10-25 11:50

Misschien kan er ook in Samenwerking met de TU iets gebeuren? Technisch aangelegde vluchtelingen verder opleiden of iets dergelijks.


Gast

#92 Re: Re:

2015-10-25 12:55

" Opsporing Verzocht" is jouw maatstaf om te bepalen dat multiculturele samenleving is mislukt? Gebruik jij Goede Tijden, Slechte Tijden om je algemene kennis bij te spijkeren?


Gast

#93

2015-10-25 13:05

Omdat ik mededogen en barmhartigheid belangrijk vindt

Gast

#94

2015-10-25 13:17

Ik vind het jammer dat er in Nederland steeds meer mensen zijn die hun harten sluiten voor mensen die vluchten voor geweld en repressie. Ze worden tegenwoordig neergezet als gelukszoekers en 'testosteron bommen'. Natuurlijk is Turkije dichterbij, maar de vluchtelingenkampen zitten daar al overvol. Hoewel we geen eindeloze stroom vluchtelingen aankunnen, vind ik dat we in samenwerking met andere Europese landen wel een concrete oplossing moeten bieden voor deze problematiek. Al het 'niet in mijn achtertuin geroep' levert niets op. Bedenk dat tijdens de Tweede Wereldoorlog Nederlands ook massaal asiel aanvroegen in landen als Engeland en de Verenigde Staten. Hoe zouden wij ons toen hebben gevoeld als die landen hun grenzen dicht hadden gegooid? Daarom zeg ik: verwelkom vluchtelingen in Delft!

Gast

#95

2015-10-25 13:41

Als recent oud-Delftenaar (1997-2014), nu woonachtig in buurgemeente, wil ook ik mijn mening laten horen. Ik sta geheel achter deze petitie.

Gast

#96

2015-10-25 14:50

Om de doodeenvoudige redden dat wij in de jaren 90 veel zelfstandig hebben gereisd in Turkije en daar: veel gastvrijheid, hebben genoten, goede gesprekken hadden over cultuur en religie, bij geen onderdak wij altijd met hulp onderdak vonden ( wij waren reizigers, geen toeristen) , men ons vertrouwde en wij daar vrienden aan hebben overgehouden, mede daardoor ook in Delft. Toon je interesse, dan krijg je daar wat voor terug. Wij zijn m.n. in Antakia geweest, vlak bij de Syrische grens, hebben daardoor gevoel gekregen voor de omstandigheden en het landschap. Het is heel dramatisch wat daar bij wijze van spreken nu onder onze neus gebeurd. Dit is onze achtergrond. De Islam gevaarlijk hoezo? De Spaanse Inquisitie was pas gevaarlijk en wreed. De IS heeeft niets meer met religie te maken! De vluchtelingen op de TV zijn allemaal mensen zoals wij, maar in nood. Wat zij hebbben doorgemaakt en later voor hebben gekozen: hun land verlaten, dat is pas gevaarlijk en dapper! Ik zou het niet (meer) kunnen. De mensen vragen alleen om rust, warmte en begrip en om nuttig bezig te zijn. Zij die tegen zijn, hebben misschien nooit echt gereisd en zich afhankelijk van het gastland opgesteld, waardoor je heel veel leert o.a. je thuis voelen en vertrouwen hebben en krijgen. Nu, dit moeten de vluchtelingen ook bij ons kunnen krijgen, voelen en ontwikkelen. Excuus voor het hele verhaal, maar dit moest eruit.

Gast

#97

2015-10-25 16:56

Iedereen heeft recht op leven in een land in vrede, dat is iets wat we met liefde moeten delen.

Gast

#98

2015-10-25 17:14

Je hoort vluchtelingen te helpen: als je zelf vluchteling zou zijn zou je ook geholpen willen worden

Gast

#99

2015-10-25 17:31

Mensen in nood altijd opvangen, dat is zoals het hoort. Ook als ze dichtbij komen.

Gast

#100

2015-10-25 17:39

ik wil graag bijdragen aan een menselijke oplossing van een situatie die ons allen aangaat