Wij willen dat Zwarte Piet traditioneel zwart blijft!


Gast

#301

2015-10-21 12:42

Ze hadden het toch over positieve invloeden van allochtonen?
Allochtonen moesten toch integreren ?
Ik vindt het onbegrijpelijk dat een van onze gezelligste tradities wordt afgebroken!
Ik denk dat ik me gediscrimineerd voel als er een blanke
Piet komt.

Gast

#302

2015-10-21 12:48

deze (onze) traditie moet gewoon blijven!!

Gast

#303

2015-10-21 12:50

Omdat ik graag wil dat onze tradities blijven bestaan en niet alleen de feesten van andere culuren

Gast

#304

2015-10-21 12:53

Zwarte piet hoort bij sinterklaas en dat moet zo blijven . Handen af van ons kinderfeest

Gast

#305

2015-10-21 13:21

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik wil dat het feest blijft zo als het voor mij ook was vroeger. De kinderen die er in geloven weten niet waar het vandaan komt, waar nu zoveel ophef over is. Voor hun is piet zwart vanwege de schoorsteen! En niks anders!

Gast

#306

2015-10-21 13:35

Is een kinderfeestje, mensen die er niet mee eens zijn, ga lekker naar je eigen land toe. Want hier hoor je niet.

Gast

#307

2015-10-21 13:40

Zwarte pieten is al jaren een traditie en zijn zij de grootste kindervrienden die er zijn !!! Tevens de geschiedenis laat zien dat het niets maar dan ook niets met slaven te maken heeft! Ik heb kleurlingen als vrienden en die zijn woest dat men van de zwarte pieten afwil. Helaas zijn er van die idioten die een groot jaarlijks kinderfeest willen saboteren! Dus ik herhaal, zwarte piet moet blijven !!!!!!!!!!

Gast

#308

2015-10-21 13:41

Omdat ik dat handjevol idioten die dit niet willen helemaal beu ben!

Gast

#309

2015-10-21 13:43

omdat zwarte piet een onderdeel is van onze cultuur en wij willen dat andere mensen hier ook respect voor hebben. wij moeten ook respect hebben en rekening houden met andermans culturen.

Gast

#310

2015-10-21 13:54

Omdat ik als echte Nederlander belangrijk vind dat Piet Zwart blijft en al dat gezeik een keer moet stoppen. Slavernij is er nog steeds onder de Blanken ,en daar kraait geen haan naar.

Gast

#311

2015-10-21 14:07

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik vind dat deze traditie moet blijven bestaan.
Peet

#312

2015-10-21 14:09

Dat gestook moet eens afgelopen zijn in dit land (op heel veel fronten overigens)!!  Het heeft niks meer met vrijheid van meningsuiting te maken en is GIF voor onze samenleving! Regering, gemeenten, álle Nederlanders (blank en/of gekleurd) recht je rug en bescherm onze vrede, ons onschuldige, ontspannende vermaak & geluk, zoals nog altijd de overgrote meerderheid het sinterklaasfeest ziet en waar al die mensen helemaal geen link bij hadden met welke discriminerende gedachte dan ook! Wie wil: doet mee, wie er niet van houdt: gaat lekker wat anders doen. Die vrijheid heb je ook in ons land! Net als alle jaren vóórdat die paar mensen met hun frustraties, onruststokerijen voor hun eigen behoefte aan een adrenalinekick, persoonlijke problemen, enz. ineens álle ruimte kregen van mens én (sensatiezoekende) media, om onze samenleving én ons denken open en bloot, straffeloos te komen vergiftigen. Door die ruimte te geven, creëren we onze eigen oorlog!! Hierdoor lopen onze onschuldige, kwetsbare kinderen (blank én gekleurd) nu ineens onnodig gevaar. Zowel fysiek als mentaal! Dat is pas schandelijk en schokkend! We hoeven in dit land gelukkig niet allemaal hetzelfde te denken of te geloven, maar laten we alsjeblieft wel allemaal hetzelfde doel voor ogen houden: in vrede & veiligheid met/naast elkaar leven!! Meppel en de rest van Nederland: kies voor gezond leiderschap: laat je gezonde verstand weer, met normale/nuchtere liefde voor elkaar, spreken & zegevieren en vóórkóm dat angst & haat onze leiders/troonopvolgers worden!!


Gast

#313

2015-10-21 14:10

Blijf van onze traditie af! Jullie allochtonen mogen die van jullie ook gewoon hier doen!

Gast

#314

2015-10-21 14:44

omdat zwarte piet geen racisme is. sinterklaas is een traditie die op de werelderfgoed lijst thuis hoort!!

Gast

#315

2015-10-21 15:16

zwarte piet moet zwarte piet blijven

Gast

#316

2015-10-21 15:18

Ik ben er gewoon mee opgergroeid.
Ik heb zwarte piet nooit echt als een "neger" of "minderwaardig" gezien..het hoort gewoon bij sinterklaas..en het was gewoon gelijk.

Gast

#317

2015-10-21 16:09

Omdat het een kinderfeest is en die moet blijven bestaan zwarte piet moet zwarte piet blijven

Gast

#318

2015-10-21 16:19

Ik vind dat ze moeten blijven!!

Gast

#319

2015-10-21 16:52

Zwarte Piet moet gewoon blijven. Er zijn trouwens ook zat mensen van het andere cultuur die zwarte Piet leuk vinden.
Diegene die lopen te zeuren zeggen dat zwarte Piet op een slaaf lijkt en dat het Sinterklaasfeest slavernij goedkeurt. Hoezo? In ieder cultuur was slavernij te vinden.

Gast

#320

2015-10-21 17:16

omdat zwarte piet geen racisme is

Gast

#321

2015-10-21 18:26

Het is een Traditioneel Nederlands feest, en dat is Sinterklaas met zwarte Piet.

Gast

#322

2015-10-21 18:51

Spreekt voor zich.

Gast

#323

2015-10-21 19:22

Het is gewoon te zot voor woorden dat men in Nederland door een paar achterlijke aandachttrekkers een mooi feest laat verzuren. Laten we eerlijk zijn welk kind van 3 of 5 jaar is bezig met discriminatie. Juist geen een dus. Straks komt de partij van de dieren nog en mag de kerstman geen rendier voor zijn slee hebben. In godsnaam houd toch eens op met janken over dat zwarte piet dat dat discriminerend is. Sukkels. Zwarte piet is zwart omdat ie nu eenmaal zwart is omdat hij door de schoorsteen is gekomen. Zelfs de winkels laten zich manipuleren door een achterlijke stroopwafelpiet naar voren te schuiven omdat ze maar niet discriminerend willen overkomen. God god god, houd toch eens op man, Get a live stelletje kansloze gasten. Want och ja je discrimineert natuurlijk al heel snel in dit land ppfffffff het gaat nergens over


Gast

#324

2015-10-21 19:32

Sinterklaas en Zwarte Piet is traditie. Zwarte Piet moet blijven. Kom op nou, er bestaan geen zwarte mensen. Alleen maar bruine mensen. Deze gehele kinderfeest was een mis match van verkeerde informatie. Waarom zouden we een typische kinderfeest compleet laten ruïneren door een paar stomme volwassenen ? Wat we nu kunnen doen de kinderen voortaan vertellen de waarheid met alle niet leuke saillante details. Ze hebben het recht. Ze hebben nu de recht op de waarheid. 


Gast

#325

2015-10-21 20:08

Zwarte Piet heeft historisch helemaal niets met discriminatie te maken maar is al honderden jaren een onderdeel van de viering van de overgang van het oude naar het nieuwe jaar.