Masterstudent geneeskunde dupe van het nieuwe leenstelsel
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Onze dochter is tweemaal uitgeloot en heeft daarom eerst een andere studie gedaan. Nu is ze geneeskunde student en krijgt dus geen studufinanciering meer en heeft dus met dit probleem te maken. Gezien de uren die geneeskunde studenten maken zou een stage vergoeding op zijn plaats zijn.
Bijna geen enkele masterstudent krijgt vergoeding voor de stages die gelopen moeten worden! Er zijn heel veel master opleidingen die 2 jaar duren, dus masterstudenten geneeskunde doen er in dit geval maar 1 jaar langer over. Heel veel studenten die een volledige werkweek moeten draaien, hebben geen tijd voor een bijbaan dus geneeskunde studenten zijn echt niet de enige. Zo'n studieschuld is voor iedereen lastig dus ik zie niet in waarom geneeskundestudenten speciaal behandeld moeten worden, omdat ze een "moeilijkere studie" of omdat er mensen in dit gebied nodig zijn.
Op deze manier is geneeskunde studeren alleen nog voor de superrijken mogelijk. Mijn kind studeert geneeskunde en valt nog even in het oude stelsel. Zelfs met de 102.77 basisbeurs is de studie nu al niet te betalen. Ik houd echt mijn hart vast hoe het straks verder moet. Hoe moet die droom worden verwezenlijkt? Ik probeer als ouder wat ik kan, maar mijn mogelijkheden zijn als alleenstaande ouder helaas beperkt. Als studenten moeten stoppen omdat het niet meer betaald kan worden, dan is het voor iedereen weggegooid geld. Ook voor de overheid.
Co-assistent
wij maken soms meer dan 50uur per week, 200 per maand. Volledig onbetaald. Een vergoeding van 250 euro betekent 80 cent per uur. Dat verdienen wij toch wel?
Eerst was voor studerenden kinderbijslag mogelijk tot 27 jaar. In de jaren 80 werd de studiebeurs en binnen 30 jaar verdwijnt deze weer! Dit is regelrechte afbraak van redelijke voorzieningen!
Ik ben het er mee eens dat de regering studenten tegenmoet moet komen, maar ik vind het de grootste bullshit dat het alleen voor geneeskunde studenten zou moeten. Ik studeer momenteel bachelor biologie en ik vind helemaal geen tijd -buiten misschien eens de zomervakantie, als ik geen herexamens in de zomer heb, om- om te gaan werken. Kortom, maak deze petitie voor iedere student, want het leenstelsel is alleen maar gierig vanuit de regering.
| This discussion has been closed. |