Geen AZC in Delft

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen AZC in Delft.


Gast

#201

2015-10-21 16:20

Omdat ik vind dat een stad die failliet is en de kosten voor bewoners al het hoogste van het land zijn, niet ook nog eens de kosten van statushouders hoeven te dragen. Ik ben een voorstander om daar veilige zones te maken en niet de wereld bevolking te verschuiven naar het volle Europa. Dat gaat niet passen.

Gast

#202

2015-10-21 16:30

Ik ben tegen de komst van nog meer gelukszoekers naar nederland ik ben niet tegen het helpen van mensen maar deze mensen komen hier heen maar deze mensen moet je daar helpen als je ze hier heen haalt gaan ze ook nooit meer weg en krijg je nog veel meer problemen de komende jaren niet hier heen laten komen mijn stad is Delft heeft het al heel moeilijk door de trein tunnel heeft dit stadsbestuur verschrikelijk veel schulden gemaakt elke Delftenaar gaat dat de komende jaren merken want wij moeter er allemaal voor bloeden de komende jaren dankzij dit stadsbestuur en onze domme VVD burgermeester hij gaat gelukkig weg maar laat een stad achter die geen geld meer heeft en overal op moet gaan bezuinigen top gedaan burgermeester

Gast

#203

2015-10-21 16:33

genoeg is genoeg. Wij zijn ons eigen ID aan het kwijtraken. Geen racistische ideeën, maar halal in de kantine op werk. Sinterklaas discussie, ziekte kosten die al toren hoog zijn. De Grieken helpen enz enz. Wat krijgt de hard werkende Nederlander nog. Ik werk om de rekeningen te betalen.

Gast

#204

2015-10-21 17:12

Omdat ik het eens ben met de beweegredenen van petitie-opstellers
watisjeprobleem

#205 KANSLOOS

2015-10-21 17:36

Wij leven in een vrij land. We hoeven niet bang te wezen dat er bommen op ons huis vallen of dat we worden afgeslacht. Deze mensen hebben alles achter moeten laten, hun land, hun familie/vrienden. Dat doe je niet zomaar.  Leef je eens in!

Vaak is het zo dat het COA voor de voorzieningen en leefgeld betaalt en niet de gemeente. Wij hebben lege kantoren en plekken zat om deze mensen op te ( tijdelijk) op te vangen.

Wij leven in een vrij land waar je alles mag zeggen en denken. En ja er zijn in nederland mensen die niet kunnen rondkomen

en ja ik sta ook op wachtlijst voor een huurwoning, ik heb nauwelijks een inkomen  maar om daar vluchtelingen de schuld voor te geven...dat is KROM. De problemen die Delft heeft komt doordat gemeente met geld heeft lopen smijten. Het echte probleem ligt daar, die mensen moeten aangepakt worden, wethouders die al jaren leven van wachtgeld die moeten aangepakt worden. Dus wie zijn hier de profiteurs?

 


Gast

#206

2015-10-21 18:12

Het spijt me zeer maar ik vindt dat we meer dan genoeg gelukszoekers opnemen ergens moeten we de grens trekken en die is nu al verschoven tot in me achtertuin als ik of me vrouw met de hond buiten lopen worden we soms al is nageroepen door moslim dames en heren en als mijn vrouw buiten loopt in een rokje wordt ze nagefloten en onwenselijk aangesproken door een groep moslim jongeren ik ben er klaar mee er zijn er teveel aan het komen
Boris

#207

2015-10-21 19:25

Ik zou eerst graag willen zien hoe de politiek waarborgt dat er geen support lekt naar economische zuigers en de support zich richt op hen die in doodsnood verkeren. Deze aandacht dient gebalanceerd te worden met het ledigen van de noden van onze eigen bevolking, waarbij de laatsten de prioriteit verdienen. Iedereen die in het thuisland niet in een levensbedreigende situatie zou verkeren dient het land en Europa direct te verlaten. De mensen die hier (tijdelijk) verblijven dienen zich volledig te voegen naar onze gebruiken en louter dankbaarheid te tonen voor de veiligheid die dit land te bieden heeft. De geringste afwijking van adequaat gedrag zal moeten leiden tot verwijdering uit onze samenleving. Het zal een ieder duidelijk moeten zijn dat hulp op onze condities gebeurt en dat het vanzelfsprekend is dat de prioriteit ligt bij de handhaving van onze samenleving 

Boris

#208 Re: KANSLOOS

2015-10-21 19:44

#205: watisjeprobleem - KANSLOOS  

 Beste,

De vraagstelling is denk ik niet of er mensen in nood wel of niet geholpen moeten worden, het is meer de vraag of de bezoekers van NL rechtmatig een beroep doen op onze goedheid. 80% jonge mannen is gee realistische afspiegeling van mensen/gezinnen op de vlucht. Dat dient gewoon 50/50 te zijn. Het lijkt dus een overmaat aan gelukszoekers te zijn waar ik iig geen behoefte aan heb. Ik geef er de voorkeur aan dat overheidsgeld (=de door ons betaalde belasting) besteed wordt aan de in NL behorende zorgbehoeftigen ipv aan de bodemloze importput


Gast

#209

2015-10-21 21:08

Ik vind dat deze statusvluchtelingen terug moeten naar hun eigen regio. Nederland en ook Delft kan beter helpen door goederen en andere vormen van hulp daarheen te sturen

Gast

#210

2015-10-21 21:38

Delft staat zwaar i het rood door allerlei links radicale grapjassen. Groen Links voorop! Dat oude Kantongerecht is een mooi monumentaal pand wat beter omgebouwd kan worden voor appartementen voor ouderen; een zorg-hotel en koopappartementen. Dat is financieel ook beter voor de stad.
Ik heb al eens voorgesteld het oude Samsung gebouw voor vluchtelingen om te bouwen en als inburgering bij buurman Ikea een ontbijtje kopen. Kunnen ze in de ballenbak afreageren.
Gijs

#211 Denk je eens in dat jezelf moet vluchten

2015-10-21 22:14

tuurlijk, een azc kost geld en mensen die voor hun leven zijn gevlucht staan zwaar onder stress, kennen de gewoontes in Nederland (nog) niet en doen daardoor wellicht dingen die we niet altijd begrijpen of waar iemand anders last van heeft. 

Maar denk je eens in. In je eigen land word je zo bedreigd dat je het er op waagt om met je gezin op de vlucht te slaan. Grote kans dat je de vlucht niet overleeft, het kost je al je geld en alles wat je hebt opgebouwd laat je achter. Maar goed een kleine kans dat je kinderen misschien wel een toekomst krijgen is het allemaal waard.

Denk je eens in, je hebt de overtocht overleeft, je komt in een land aan dat je niet kent. Hoe blij ben je dan met een bed, een plek waar je even tot rust kan komen. Een plek waar je kinderen weer een keer kunnen spelen en hopelijk lachen.

Dit niet gunnen aan al die vaders, moeders en kinderen is voor mij onbegrijpelijk. Aan iedereen die deze petitie overweegt te steunen, vraag ik wat zou jij willen ontvangen als je je zo bedreigd voelt dat je alles in de steek laat en het risico neemt dat je kinderen, partner en jezelf je vlucht niet overleven. Denk daar nog eens over na, voordat je besluit je handtekening te zetten. 


Gast

#212

2015-10-22 06:05

Omdat ik tegen de komst van vluchtelingen naar Nederland ben!

Gast

#213

2015-10-22 06:59

er zijn genoeg delftenaren die naar de voedselbank moeten, er zijn huizen tekort en delft is de 3e jihadstad

Gast

#214

2015-10-22 07:30

In de jaren 60 werden mensen door middel van een vertrekpremie gestimuleerd om te emigreren omdat ons land te vol en te klein werd! Hebben wij er plotseling land bij gekregen? Ik denk dat we nu al overvol zitten dus genoeg is genoeg

Gast

#215

2015-10-22 07:36

Omdat er al meer dan genoeg zijn !!
Delftse

#216 Re: Denk je eens in dat jezelf moet vluchten

2015-10-22 08:37

#211: Gijs - Denk je eens in dat jezelf moet vluchten 

 Beste Gijs, de politiek heeft dit verzet veroorzaakt. Als het inderdaad vluchtelingen zijn, en dan bedoel ik gezinnen, vader moeder kinderen, dan zou er geen massaal verzet zijn om die mensen te helpen. Maar het probleem is dat ze ALLES werkelijk ALLES toelaten in Europa en dus ook in Nederland. Hieronder zit zeker 60% gelukzoekers (en zeer waarschijnlijk ook IS figuren) die helemal niet op de vlucht zijn voor oorlogsgeweld. Die 60% zij allemaal jonge kerels, oproerkraaiers die dachten hier met de gouden koets opgehaald te worden.Ze slopen, schreeuwen, protesteren omdat het eten niet goed is, het is te koud, het onderdak is niet wat ze verwacht hadden, dus steken ze het in de fik. Echte vluchtelingen zijn blij dat ze veilig zijn, maar dez gasten niet. Vind je het dan gek dat Nederland in brand staat? Alles wat we hier opgebouwd hebben, ook onze sociale voorzieningen gaan nu naar gelukzoekers die nog nooit ene cent mee betaald hebben. Onze ouderen werden verjaagd uit de zorgtehuizen, was geen geld meer voor. Maar Nu ..... is er wel geld genoeg om er ruifvreters in te zetten. En dan de gelijke rechten, wat zijn dan die gelijke rechten? Ik, jij en alle nederlanders moeten alles betalen, zelfs de armste onder ons. Die nederlanders die maar nét rondkunnen komen steekt het dat die gelukzoekers (met hun dure mobieltjes en internet) alles gratis krijgen en nog een zak geld elke maand op de koop toe. Noem jij dat ook gelijke rechten?

Ik gun echte vluchtelingen alles, maar helaas wordt dat moeilijk omdat de regering niet de moeite neemt om het kaf van het koren te scheiden. Tja en dan krijg je dit. Dan kiezen de burgers toch voor hun eigen veiligheid, ook al gaat dat ten koste van de echte vluchtelingen. 

Weltrusten, slaap lekker verder.


Gast

#217

2015-10-22 08:52

Is toch tegek voor woorden binnen stad kan nooit lang goed gaan en ik zeg nee tegen azc in delft en zekker niet in binnen stad is vraagen om moerlijk heden
Loony
Gast

#218

2015-10-22 09:14

Alle dingen zoals lichtjesavond worden geschrapt wegens geld gebrek. En dan wel vluchtelingen opvangen, dan kan niet daar heeft Delft dan ook geen geld voor. Delft is bankroet!!
Waarom vluchtelingen opvangen als er nog steeds voedselbanken bestaan voor de Nederlander zelf.
Ik denk dat 75% van de vluchtelingen economische vluchtelingen zijn. Ik heb voor de gein eens uitgerekend hoeveel vierkante meter wij per persoon hebben in Nederland. Dat is 2000 m2, in Belgie is 10 keer zoveel en dan maar zeggen dat Nederland niet vol is. En dan de reaktie van de vluchtelingen, ze zijn zo dankbaar dat ze in het land mogen, maar ze laten wel als dank complete vuilnisbelt achter. Als ik een vluchteling was dan pakte ik me hele gezin op, vrouw en kinderen en mischien me ouders als die nog leefde en ging op weg en was dankbaar met alles wat ik kreeg en nam het mee omdat ik het de volgende keer weer nodig zou hebben. Maar dat is niet wat er nu gebeurd. Mannen komen alleen, dus die hebben geen gezin of geven er niets om. Er wordt niets opgeruimd en de kleine eenpersoons tenten die ze van de bevolking krijgen laten ze ook gewoon achter, zo dankbaar zijn ze. Ik ben het niet vaak met Geert Wilders eens, maar nu wel we hadden de grensen moeten sluiten, had eigelijk al bij Italie en Griekenland moeten gebeuren, en dan mondjesmaat toe laten dan is het beheersbaar, nu krijgen we een tsunamie over ons heen en dan vinden de heren is Den Haag dat we zo reageren.


Gast

#219

2015-10-22 09:29

Ben het eens met de stelling.

Gast

#220

2015-10-22 09:32

Omdat ik dat nodig vond

Gast

#221

2015-10-22 09:41

Delft is al failliet en de spoortunnel heeft al een half miljard euro gekost. Dus het is een keer genoeg en zolang oudere mensen, hulpbehoevende en bijstandsmensen in de kou worden gezet ben ik het hier niet mee eens.
D

#222 Re: Re: Denk je eens in dat jezelf moet vluchten

2015-10-22 10:26

#216: Delftse - Re: Denk je eens in dat jezelf moet vluchten 

 

Natuurlijk moeten we mensen helpen. Maar het beste is opvang te regelen in de regio en het niet te aantrekkelijk maken hier naar toe te komen. Dat is ook niet in het belang van de achterblijvers.

Ik zie het niet als hun fout dat ze hier naar toe willen. De fout is dat wij het te aantrekkelijk maken om hier naar toe te komen. En het wordt ons opgelegd dat wij ze moeten opnemen. Dat is besloten door Europese instituten, het selecte clubje dat in Europa de dienst uitmaakt, Merkel, Hollande, Juncker. Nederland, laat staan de burger, heeft niets te zeggen (net als bij vele andere Europese kwesties). Nederland durft geen tegengas te geven, zoals Hongarije.

Met minder middelen kunnen we met opvang in de regio veel meer mensen helpen. In NL kost een asielzoeker tienduizenden euros per per persoon per jaar. Met datzelfde geld kunnen in de regio veel meer mensen worden geholpen. Dat is beter bestede hulp.

De landen van waaruit mensen vluchten moeten weer opgebouwd worden. Velen zullen niet terugwillen als het daar weer veilig is. Het helpen opbouwen van een land wordt moeilijker als de besten zijn vertrokken naar elders. Helpen we onszelf dan aan goedkope arbeidskrachten of helpen we het land?

Voor ons zelf ontstaat er een minder coherente samenleving, een samenleving naast een samenleving. Want normen en waarden van de meeste (economische) vluchtelingen zijn zeer verschillend. 

 


Gast

#223

2015-10-22 12:02

Schandelijk om de meest hulpbehoevenden hulp te weigeren! Mensonwaardig!

Hannah

#224 Re: Synagoge

2015-10-22 12:17

#14: john - Synagoge 

 Dat is een hele goede grap,  AZC tegenover synagoge. Allemachtig. Hebben we eigenlijk de juiste mensen in de gemeenteraad van Delft? want de huidige B &W denkt volledig in kaders. Ik zou zeggen , ga op pad bij senioern wonningen, bij zorgcentra, ga kijken of de mensen die al 8 jaar op de lijst zitten voor een  sociale woning, ga kijken of er nog voorzinnigen zijn voor kleine kinderen/ speelplatsen, of er een educatieve kinderboederij nog bestaat in Delft. Of als er een zorgboerderij voor dementerenden bestaat opdat de mantezorger minder ziek word vanwege stress. We moeten gewoon ook demonstreren tegen AZC in Delft.

De vluchtelingen hebben totaal een andere kijk op het leven vanwege hun religie, mentaliteit, familiebaden en vreemde tradities en besnijdenis bij vrouwen .We zijn een seculiere land. Zij komen uit een andere wereld die niet van ons is. Laten we ze maar terugsturen naar een islamitische land waar ze thuis zich zullen voelen. De meeste ex-vluchtelingen in Nederland zijn absoluut niet geintegreed , zelfs de derde generatie niet. Ik bedoel : hoeveel chirurgen , advocaten en top functionarissen in Nederland hebben met een buitenlandse origine? Bovendien er zullen veel van deze vlugtellingen trauma hebben. De nieuwe vluchtelingen zullen nooit geaccepteerd worden dus er zullen veel uitkeringen uitgekeerd moeten worden

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-10-22 12:39